اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت تربت جام:

سازمان نظام پزشکی پسماند بیمارستانی را جمع آوری و بی خطرسازی کند

سازمان نظام پزشکی پسماند بیمارستانی را جمع آوری و بی خطرسازی کند
رئیس مرکز بهداشت تربت جام گفت: سازمان نظام پزشکی وظیفه دارد ضمن نظارت بر اماکن پزشکی نسبت جمع آوری و بی خطرسازی پسماند پزشکی اقدام نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، محمد رحیمیان امروز در جلسه مدیریت پسماند پزشکی که با حضور نمایندگان دستگاه های متولی بهداشت و درمان در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد گفت: یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری دفن اصولی پسماند تولیدی مراکز درمانگاه ها،آزمایشگاه ها و مطب پزشکان است که هنوز این زباله ها پزشکی بدون بی خطر سازی دفن می شوند که آلودگی زیست محیطی و به خطر افتادن جان انسان ها را درپی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز, جام روز,

 

,

رحیمیان افزود: بیمارستان ارتش برای بی خطر سازی زباله پزشکی اعلام آمادگی کرده که لازم است مراکز درمانی و پزشکی با عقد قرارداد نسبت به این امر اقدام نمایند.

,

 

,

وی با اشاره به بیماری چند پاکبان تربت جام تصریح کرد: انتقال پسماندهای پزشکی از محل تولید بدون بی خطر سازی توسط نیروی انسانی به سایت دفن صورت می گیرد که باعث ایجاد حوادثی برای پاکبانان شده و این خطر مردم را تهدید می کند.

,

 

,

رئیس مرکز بهداشت و درمان تربت جام خاطر نشان کرد: سازمان نظام پزشکی وظیفه دارد ضمن نظارت بر اماکن پزشکی نسبت جمع آوری و بی خطرسازی پسماند پزشکی اقدام نماید.

,

 

,

در ادامه رئیس محیط زیست تربت جام با اشاره به خطرات پسماند پزشکی یادآور شد: پسماند های پزشکی در کشور دچار چالش های بسیاری است و تفکیک در حوزه تولید اتفاق نمی افتد و با دیگر زباله ها قاطی و حمل که باعث آلودگی محیط زیست می شود.

,

 

,

جواد دامن پاک افزود: باتوجه به این که دو دستگاه بی خطرسازی در محل بیمارستان سجادیه و ارتش فعال شده نباید در شهرستان زباله پزشکی بدون بی خطرسازی دفن شود.

,

 

,

وی با اشاره تفکیک زباله به صورت دستی عنوان داشت: در سایت دفن زباله تعدادی از افراد مشغول تفکیک زباله ها هستند که وجود زباله های عفونی برای آنان بسیار خطرناک است و باید این زباله بی خطرسازی شود.

,

 

,

وی افزود: برای جلوگیری از این معضل باید هرچه سریعتر طرح جامعه مدیریت پسماند در شهرستان اجرایی شود و این مشکل بر ای همیشه حل شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه