اخبار داغ

اندازه‌گیری اتم‌ها برای اکتشاف در معادن

اندازه‌گیری اتم‌ها برای اکتشاف در معادن
به تازکی فیزیکدانان با مطالعه دستگاه‌های اندازه‌گیری اتم، موفق به دنبال کردن بهتر آب و مواد معدنی و ساخت سیستم‌های جهت‌یابی شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فیز، ساموئل نولان، کاندید دکترای دانشگاه کوئینزلند گفت: این مطالعه به بررسی چگونگی کاهش خطا در تداخل سنج‌های اتمی و دستگاه هایی می‌پردازد، که وظیفه اندازه گیری دقیق مقادیر مختلف فیزیکی چون زمان، میدان های الکتریکی و مغناطیسی، شتاب و چرخش را برعهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: تداخل‌سنج‌های اتمی در صنعت استخراج معادن استفاده می‌شوند. این دستگاه ها در زمین برای بررسی آنچه در زمین است و در دریا برای بهبود ناوبری کاربرد دارند و همچنین حرکت آب در سراسر سیاره را مسیریابی می‌کنند.

,

نولان طی همکاری با دکتر استوآرت اسزیگتی، از مرکز ارزیابیARC برای سیستم‌های کوانتومی مهندسی شده، دانشگاه کوئینزلند و دکتر سایمون هین از دانشگاه "ساسکس" روشی را برای کاهش خطا در دستگاه‌های اندازه‌گیری اتم ارائه داد.

,

این روش انعطاف‌پذیری بیشتری در طراحی سنسورهای کوانتومی فراهم می‌کند و به این دستگاه‌ها اجازه می دهد تا با دقت بی‌سابقه ای کار کنند.

,

نولان اظهار کرد: دقت اندازه‌گیری در تداخل سنج های اتمی می‌تواند با بهره برداری از ویژگی های عجیب و غریب امواج کوانتومی با نام "نفوذ کوانتومی" تقویت شود ولی تاکنون نتوانسته‌اند با سنسورهای دقیق تر رقابت کنند.

,

درهم تنیدگی کوانتومی پدیده‌ای است که اینیشتن آن را با عنوان "اقدام شبح وار در یک فاصله " نامید.

,

این روش جدید پیشنهادی به اتم اجازه می‌دهد تا به نحوی بسیار مقاوم در برابر سروصدا، اندازه گیری شود و مشکل دستگاه‌های اخیر را نداشته باشد و همچنین می‌تواند به انتقال فیزیک آزمایشی از آزمایشگاه‌ها به دنیای واقعی کمک کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه