اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد خبر داد؛

دستگیری عامل تخریب درختان تاغ در خلیل آباد/ بازار داغ زغال عامل اصلی تخریب جنگل‌های دست کاشت است

دستگیری عامل تخریب درختان تاغ در خلیل آباد/ بازار داغ زغال عامل اصلی تخریب جنگل‌های دست کاشت است
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد از دستگیری عامل تخریب درختان تاغ (نوعی درخت کویری) در عرصه های منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، رضا نجفی فدافن عصر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان، اظهار داشت: یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی خلیل آباد حین گشت زنی در منطقه  جنوب شرقی شهرستان موفق به دستگیری قاچاقچی چوب‌های تاغ شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

وی با بیان اینکه  ماموران یگان حفاظت این اداره حین گشت زنی متوجه فردی می  شوند که در حال شکستن و جمع آوری پایه های تاغ می باشد، خاطرنشان کرد: فرد متخلف دستگیر و جهت طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شد.

,

 

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد بازار داغ ذغال را عامل تخریب جنگل‌های دست کاشت دانست و تصریح کرد: قاچاقچیان با نیت های سودجویی، اقدام به قطع درختان تاغ و زغال گیری می کنند.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی در مناطق کویری شهرستان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اذعان کرد: جنگل های دست کاشت از کویری بودن و هجوم شن های روان در منطقه جلوگیری می کند.

,

 

,

نجفی در ادامه بابیان اینکه مناطق کویری و بیابانی به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر، نیازمند کاشت گونه‌های مقاوم هستند، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیابان‌زایی در شهرستان؛ مقابله با قاچاق گونه‌های بیابانی به‌ویژه تاغ به‌طورجدی در دستور کار نیروهای حفاظت این اداره قرار دارد.

,

 

,

وی با بیان اینکه بیش از هشت هزار هکتار شهرستان خلیل آباد را اراضی بیابانی تشکیل داده است تشریح کرد: در همین راستا تا کنون در قالب پروژه های نهالکاری و عملیات بیابان زدایی، سطحی نزدیک به 15 هزار هکتار تبدیل به جنگلهای کویری دست کاشت تاغ شده است.

,

 

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروزه اهمیت منابع طبیعی و کاربرد آن در جنبه های مختلف زندگی افراد و جوامع، آشکار و نمایان است، بیان کرد: بهره برداری های غیراصولی از این منابع طبیعی خسارات جبران ناپذیری را به شهرستان تحمیل می کند.

,

 

,

وی همچنین در پایان با بیان اینکه تاغ‌زارهای شهرستان از عوامل  تثبیت شن‌های روان و حفظ تعادل اکوسیستم نیمه کویر است خاطرنشان کرد: از روستانشینان و دامداران درخواست می‌کنیم در حفظ این سرمایه‌های ارزشمند طبیعی کوشا و در صورت مشاهده هر گونه تخریب در عرصه های طبیعی و قطع درختان تاغ با شماره 1504 تماس بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه