اخبار داغ

نماینده مردم تهران در مجلس:

ضرورت پایبندی به قانون اساسی التزام عملی به ولایت فقیه را ضرورت می‌بخشد

ضرورت پایبندی به قانون اساسی التزام عملی به ولایت فقیه را ضرورت می‌بخشد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر کس با هر عقیده‌ای باید در عمل به قانون اساسی که عهدی بین ملت است التزام داشته باشد که ولی فقیه از جمله آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش بررسی « نقش دانشجو در گذشته، حال و آینده» که عصر امروز به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو و به همت انجمن علوم سیاسی دانشگاه مفید قم در این دانشگاه برگزار شد ابراز داشت: جریان دانشجویی ایران نیازمند راهبرد است چرا که در حال حاضر جریان دانشجویی ایران از فقدان هدف و برنامه مشخص رنج می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا، , قم فردا, قم فردا,

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران هم در حدوث و هم در بقا متکی به جوانان و دانشجویان بوده است؛ جنبش‌های مختلف دانشجویی در عصرهای مختلف در تأسیس نهادهای مختلف نظام نقش بی‌بدیلی داشته‌اند.

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جنبش‌های دانشجویی همواره از مهم‌ترین حامیان روحانیون مبارز طی دوره‌های مختلف بوده‌اند.

,

حجت‌الاسلام مازنی بیان داشت: ایجاد تشکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی در کشورهای مختلف که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت و همچنین شکل‌گیری سایر تشکلهای دانشجویی با فعالیت در نهادهای مختلف کشور در منطقه و همچنین در پیشبرد انقلاب تأثیر مهمی داشته‌اند.

,

وی عنوان داشت: طی دوران دفاع مقئس حوزویان و دانشگاهیان 10 برابر سایر اقشار شهید تقدیم اسلام کردند.

,

رئیس شاخه ایثارگران حزب اعتماد ملی اضافه داشت: دانشجویان همچنین از پایه‌های تولید علم، سازندگی و جهادگری در کشور هستند.

,

حجت‌الاسلام مازنی افزود: در سال 76 دانشجویان درقالب جنبش‌های دانشجویی مختلف نیز به عنوان پیوند دهنده عناصر مختلف بودند.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انجام فعالیت‌های پژوهشی در راستای بررسی جنبش‌های دانشجویی ایران به ویژه برای شناخت قوت‌ها و ضعف‌های آن‌ها ضروری است تا به حرکتی مؤثرتر در آینده برسد.

,

حجت‌الاسلام مازنی ضعف انگیزه و خودباوری را از ضعف‌های جنبش‌های دانشجویی ایران دانست و گفت: نوعی فقدان انگیزه جریان دانشجویی را هم در حوزه سیاسی و هم اجتماعی رنج می‌دهد.

,

وی مدرک‌گرایی را از دیگر ضعف‌های جریان دانشجویی دانست و گفت:  تربیت دانشجویی که سطح علمی چندان بالایی ندارد از ضعف‌های مهم جنبش‌های دانشجویی است.

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقطه ضعف سوم جریان دانشجویی عدم تعامل و گفتگو بین جریان‌های دانشجویی مختلف است، همانقدر که احزاب در بیرون از فضای دانشگاه‌ها تعامل و گفتگوی صریح با هم ندارند در فضای دانشگاه‌ها هم همینطوراست.

,

حجت‌الاسلام مازنی بیان داشت: خود سانسوری از دیگر ضعف‌های جنبش‌های دانشجویی است، برای بستن دها‌ن‌ها و شکستن قلم‌ها اراده‌هایی هست.

,

وی افزود: نقطه ضعف پنجم ضعف مطالعه و کتابخوانی است، آن مقدار که انتظار می‌رود یک دانشجو مطالعه داشته باشد برآورده نمی‌شود و دانشجویان بیشتر به فضای مجازی مشغول هستند تا کتابخوانی و مطالعه هدفمند.

,

رئیس شاخه ایثارگران حزب اعتماد ملی ادامه داد: فقدان نگاه به آینده نیز از دیگر ضعف‌های جنبش‌های دانشجویی است، نداشتن برنامه و هدف مشخص نیز در این قسمت می‌گنجد.

,

حجت‌الاسلام مازنی عنوان داشت: نداشتن ارتباط هدفمند با مجامع علمی خارج از دانشگاه و خارج از کشور ضعف مهم دیگری است که جنبش‌های دانشجویی را رنج می‌دهد.

,

وی با اشاره به نقاط قوت جنبش‌های دانشجویی گفت: تجربه‌محوری یکی از نقاط قوت جنبش‌های دانشجویی است.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجود الگوهای موفق در بین جمعیت دانشجویان ایرانی از دیگر نقاط قوت جنبش‌های دانشجویی ایران است؛ شهید چمران یکی از الگوهای بسیار موفق جنبش‌ دانشجویی ایران است که علاوه بر ایران در کشورهای خارجی نیز بسیار أثرگذار بود، شهید بهشتی نیز از الگوهای موفق صنف دانشجویان و طلاب است.

,

حجت‌الاسلام مازنی بیان داشت: شهدای شانزدهم آذر که اعتراضشان به بازشدن مجدد سفارت انگلیس و هم چنین سفر یکی از مقامات آمریکایی به ایران بود نماد مبارزه با استکبار خارجی و استبداد داخلی بودند.

,

وی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند فضایی باشد که تشکل‌های مختلف دانشجویی بدون خودسانسوری در آن بحث کنند و امر به معروف و نهی از منکر را پیش ببرند.

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: وجود اساتید جوان در کنار صاحب‌نظران دانشگاهی می‌تواند به جنبش‌های دانشجویی کمک کند، استفاده از تجربه‌ افرادی که در این راه‌ها تجربه دارند نیز می‌تواند به پیشرفت جنبش‌های دانشجویی کمک کند.

,

حجت‌الاسلام مازنی ادامه داد: در خارج از محیط دانشگاه جنبش‌های دانشجویی با تهدیدهایی از جمله سوء تفاهم با حاکمیت رو به رو هستند.

,

وی اضافه داشت: فسادهایی که در کشور رخ داده است و همچنین برخوردهای سلیقه‌ای با مفسدان تا حدی موجب بی اعتمادی مردم شده است ولی هنوز به طور کامل اعتماد مردم از بین نرفته است، باید این اعتماد باقیمانده را غنیمت شمرد و حفظ کرد.

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رسانه ملی باید حسن ظن و اعتماد بین مردم جامعه پمپاژ کند و فساد را به ‌اندازه‌ای که هست برای مردم مطرح کند.

,

حجت‌الاسلام مازنی عنوان داشت: جریان‌های دانشجویی باید بر اساس یافته‌های علمی و پژوهشی اقدام کنند نه بر اساس کپی و فوروارد!

,

وی مساعد بودن فضای کسب و کار برای دانشجویان را ضروری برشمرد و گفت: کسب درآمد از راه‌های نامشروع در حال حاضر از کسب درآمد از راه حلال آسانتر شده است، محیط کسب و کار باید اصلاح شود.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن زیرسؤال بردن تدابیر حفاظتی کشور در راستای جلوگیری از بروز انحرافات در کشور تصریح کرد: فعالیت‌های مدنی در کشور ریسک بالایی دارد و نگاه‌های حاکم بر جامعه فوق‌العاده امنیتی و غیرعلمی است.

,

حجت‌الاسلام مازنی ادامه داد: بالا بودن جمعیت جوانان تحصیل‌کرده در ایران، بالا بودن میزان منابع در کشور، تجربه انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین انقلاب موفق مردمی دینی قرن، داشتن رهبری دینی و مردم‌سالاری دینی از امتیازات کشور ایران است.

,

وی افزود: اتکا به آرای مردم در هر رده‌ای ظهور می‌یابد و در نگاه دینی به قانون اساسی که عهدی بین ملت است هر کس با هر عقیده‌ای در مقام عمل باید به قانون اساسی التزام عملی داشته باشد، مثلا به ولی فقیه، حفظ تمامیت ارضی و ... باید التزام علمی وجود داشته باشد.

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: از تنش‌هایی که هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به وجود می‌آید نباید ترسید چون تجربه کسب می‌شود؛ بعضی‌ها از ترس اینکه ممکن است کاندیدای مورد نظر آنان در انتخابات رأی نیاورد عمدا تنش در کشور ایجاد می‌کنند و باید از این وجه نظام جمهوری اسلامی ایران مراقبت کنیم.

,

حجت‌الاسلام مازنی اضافه داشت: سه راهبرد برای جنبش دانشجویی می‌‎توان تعیین کرد، نخست حالت انفعالی ، دوم حالت مخالف و معارض شبیه آن چیزی که در مقطعی ییش از انقلاب به وجود آمد و این بیشتر مورد توجه افراطی‌های ایران است، سوم حالت منتقد مصلح که بهترین راهبرد است.

,

وی ادامه داد: در برخورد با فسادهای موجود در کشور باید برخورد قانونی انجام شود نه برخورد سیاسی.

,

 

,

انتهای پیام/130

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه