اخبار داغ

صدور بیش از 300 مجوز مشاغل خانگی در خاتم؛

درخواست شغل 150 فارغ التحصیل بیکار خاتم در سامانه کارورزی دولت

درخواست شغل 150 فارغ التحصیل بیکار خاتم در سامانه کارورزی دولت
رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی خاتم گفت: تاکنون بیش از سیصد مجوز مشاغل خانگی در شهرستان خاتم صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خاتم در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم درباره طرح های اشتغالزایی در شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه های نظام و دولت اشتغال زایی می باشد به همین منظور دولت دوازدهم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رسیدن به امر مهم تولید و اشتغال قدم های موثری را برداشته است و طرح های اشتغالزا متعددی را اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین خاتم,

بتول دهقان گفت: طرح اشتغال پایدار برای مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت ، طرح اشتغال فراگیر از محل 200هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی و طرح کارورزی از جمله طرح های که مد نظر دولت تدبیر و امید است.

,

وی اشتغال پایدار برای روستائیان را مهمترین هدف طرح اشتغال پایدار عنوان و افزود: طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت یکی از سه طرح بزرگ دولت در سالجاری است و در اجرای این قانون، هدف اشتغال پایدار برای روستائیان و عشایر و ساکنان مناطق محروم است.

,

دهقان خاطر نشان کرد: در طرح اشتغال پایدار برای مناطق روستایی و زیر 10 هزار نفر جمعیت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای این منظور اختصاص یافته و بانک های عامل نیز در این قانون موظف شده اند تا معادل منابع صندوق توسعه ملی در طرح مشارکت نمایند.

,

وی افزود:  نرخ تسهیلات طرح اشتغال پایدار مناطق روستایی در نقاط مرزی 4 درصد ، در نقاط روستایی 6 درصد و در نقاط شهری 10 درصد می باشد که متوسط آن 6 درصد می شود.

,

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار داشت: وام های تعلق گرفته به بخش کشاورزی 45درصد، صنایع و معادن10 درصد،بخش گردشگری 10 درصد ، فناوری و اطلاعات15 درصد ،صنایع دستی 10 درصد و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی 10 درصد می باشد. در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت سرمایه در گردش 10 درصد خواهد بود.

,

دهقان خاطر نشان کرد: براساس موارد ابلاغی بانک ها در این طرح حق تسویه بدهی های قبلی را از محل این تسهیلات ندارند. تسهیلاتی که به روستائیان با نرخ سود 4و6 درصد ارائه می گردد تا یک سال تنفس و 6 سال باز پرداخت و تا دوسال بازگشت ندارد.

,

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی  خاتم اظهار داشت: در سال ٩٦ باید ٧٦٠ شغل در شهرستان ایجاد شود که تعداد ٣٠٠ شغل ایجاد شده و مابقی از طریق تسهیلات مربوطه ایجاد می شود.

,

دهقان مشاغل خانگی را راهکاری کوتاه برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانواده ها دانست و افزود:تاکنون بیش از سیصد مجوز مشاغل خانگی در شهرستان خاتم صادر شده است.

,

وی از  ثبت نام حدود 150 نفر فارغ التحصیل جویای کار شهرستان در سامانه کارورزی خبر داد و خاطر نشان کرد: افزایش میزان اشتغال ‌پذیری نیروی کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی از جمله دستاوردهای مهم دولت در این طرح است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه