اخبار داغ

سردرگمی فارغ التحصیلان بومی در استان بوشهر

سردرگمی فارغ التحصیلان بومی در استان بوشهر
تعداد زیادی از فارغ التحصیلان بومی دراستان بوشهر همچنان بدون شغل حتی در شرکت های خصوصی بلاتکلیف هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ در سه سال گذشته برای کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر اقداماتی انجام گرفته  است که با وجود کاهش چند درصدی نرخ بیکاری، همچنان میزان نرخ بیکاری در این استان  بالاتر از متوسط نرخ بیکاری در کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

چند سالی است که در رسانه های مجازی و حقیقی برخی مسئولین با بیان اینکه با توجه به توافقات انجام گرفته با دولت قرار است در بسیاری از طرح‌های بزرگی که در استان اجرا می‌شوند، در یک رقابت برابر نیروهای بومی استان در اولویت قرار بگیرند و ظرفیت و توان آن‌ها برای انجام این کارها استفاده شود.

,

در این اینجا باید اینگونه بیان کرد که نه تنها نرخ بیکاری بالا نرفته و نه تنها از نیرو های بومی در در اولویت اشتغال قرار نگرفته بلکه همه بیانات برعکس شده است.

,

بهتر است باز تکرار کنیم که  با توجه به این‌ همه ذخیره بزرگ از نیروهای ماهر و با تجربه نفت و گاز در استان بوشهر، وزارت نفت باید برای مردم استان بوشهر اولویت ویژه‌ای در بحث آزمون استخدامی خود در نظر بگیرد که این هم محقق نشده است.

,

اگر نیروی بومی هم تجربه و تخصص ندارد، وزارت نفت باید به جای جذب نیروی غیر بومی برای این اشخاص دوره آموزشی برگزار کند و تجربیات آنها را افزایش دهد این روش استخدام صحیح نیست.

,

یوسفی  پدر ۵۷ ساله که سه جوان بیکار با تحصیلات عالیه دارد به خبرنگار سپاس، گفت: فرزندانم با اینکه هرکدام در بهترین دانشگاه ها درس خوانده اند متاسفانه به دلیل نداشتن رابطه یا هر چیزی دیگه نتوانسته اند شغل دلخواه خود را پیدا کنند.

,

وی با بیان اینکه نبود شغل مناسب و معضل بیکاری باعث شده فرزندانم نتوانند تشکیل خانواده دهند، افزود: مسئولین اگر واقعا نگران کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق هستند مشکل بیکاری جوانان را حل کنند چون اگر جوانان دغدغه کار و مسایل مادی نداشته باشند با آرامش بیشتری زندگی خواهند کرد.

,

جوان دلواری نیز در گفتگو با خبرنگار سپاس اظهارداشت: از عملکرد مسئولین در ایجاد اشتغال ناراضی هستیم چون چهار سال است به علت نبود شغل با مدرک فوق لیسانس در شهر نه ازدواج کردم و نه مسکنی برای خود تهیه کردم.

,

وی با بیان اینکه خرید ویژه نامه های کاریابی تنها دلخوشی جوانان امثال من است، ادامه داد: به نظرم این آگهی‌ها دروغ است، بارها به این شرکت ها و موسسات ثبت نام کرده ام ولی پاسخی دریافت نکردم.

,

حالا جوانان جویای کار دلواری که شمار آن‌ها نیز کم نیست با قطع امید از کارخانجات این شهرستان که زمینه اشتغال در آن‌ها تقریباً منتفی شده و هرروز خبرهایی از اخراج کارگرانشان به گوش می‌رسد و از سویی بسیاری از آن‌ها با نداشتن سرمایه قادر به راه‌اندازی کسب‌وکاری جدید نیستند، منتظر استخدام در دستگاه‌های دیگری هستند.

,

مقایسه تعداد فرصت‌های شغلی و افراد جویای کار و همچنین بررسی علت جذب افزاد غیربومی در شهرک‌های صنعتی شهرستان از مواردی است که باید بررسی و آسیب شناسی شود.

,

در اخر باید این را اضافه نماییم که متاسفانه تا امروز دستگاه منسجمی وجود نداشته که با ایجاد هماهنگی میان تمام دستگاه سبب هم‌افزایی و بروز خروجی مناسب در حوزه اشتغال شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه