اخبار داغ

یادداشت/

تلاش جریان غرب گرای داخلی در تطهیر چهره اروپا

تلاش جریان غرب گرای داخلی در تطهیر چهره اروپا
جریان غرب گرای داخلی و روزنامه های زنجیره ای منتسب به دولت و جریان اصلاح طلب نیز سعی بر آن دارند تا ضمن عادی خواندن سفر جانسون به ایران و تطهیر چهره اروپا آن را فرصتی مغتنم برای گسترش روابط با اروپا و شکوفایی ایران قلمداد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس در رأس هیئتی اعزامی از این کشور سفر دو روزه ای به جمهوری اسلامی ایران داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

 شخصیت های دولتی و منابع رسمی هدف از این سفر غیر منتظره وزیر امور خارجه انگلیس را یک سفر دیپلماتیک و کاری در خصوص گسترش روابط و گفتگو درباره برجام اعلام کردند اما این در حالی بود که بی بی سی رسانه سلطنتی انگلیس طی چند گزارش هدف از سفر وزیر موطلایی انگلیس به ایران را رایزنی برای آزادی نازنین زاغری تبعه ایرانی- انگلیسی که به دلیل مسائل و مشکلات امنیتی دوران حبس خود را در ایران می گذراند اعلام کرد.

,

از سوی دیگر حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن سفر جانسون به ایران را یک «سفر خاص» نامید تا بیش از پیش شائبه درخواست جانسون از مقامات دولتی ایران برای آزادی زاغری را تقویت کند.

,

جیمز رابینز خبرنگار فعال در حوزه دیپلماسی بی بی سی و رونامه ایندیپندنت به نقل از سخنگوی وزارت خواجه انگلیس اعلام کردند که جانسون در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به صراحت درباره نازنین زاغری و وضعیت وی گفتگو کرده و خواستار آزادی وی شده است.

,

اما در این میان روزنامه های زنجیره ای منتسب به دولت و جریان اصلاح طلب نیز سعی بر آن داشته و دارند تا ضمن عادی سازی سفر جانسون به ایران و تطهیر چهره اروپا آن را فرصتی مغتنم برای گسترش روابط با اروپا و شکوفایی ایران قلمداد کنند.

,

«پایبندی لندن به اجرای کامل برجام» عنوان تیتری است که ایران، روزنامه رسمی دولت در روزنامه  19 آذرماه خود درج کرد و مدعی ایران دوستی انگلیسی ها در دوران پسابرجام شد.

,

روزنامه آفتاب یزد نیز در گزارشی با عنوان «هم جدی، هم مهم» بیان کرد که استفاده واژه استعمار پیر از سوی دلواپسان سناریویی تکراری و نخ نما شده ای است که باعث ناامیدی و بی انگیزگی وزیر امور خارجه انگلیس از سفر به ایران خواهد شد.

,

«روابط بین الملل با گذشته زندگی نمی کند» نیز تیتر گزارشی از روزنامه جهان صنعت است که نویسنده در آن از فراموشی اقدامات و توطئه های ضد ایرانی انگلیسی ها در گذشته سخن گفته است.

,

روزنامه ابتکار نیز در مطلبی با عنوان سفرِ خاص « آقای مو طلایی» گسترش روابط دو جانبه، همکاری‌های اقتصادی، گسترش روابط بانکی و تجاری، مسائل منطقه‌‌ای و بین‌المللی با مقامات کشورمان را از اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران عنوان کرد.

,

روزنامه های آرمان و شرق نیست با درج مطالبی مشابه با عبارت "انگلستان به اجرای کامل برجام متعهد است " و "جانسون؛ تعهد اجرای کامل برجام" از تاکید جانسون به پایبندی انگلیس به برجام سخن به میان آوردند.

,

اینکه جریان غربگرای داخلی در پی آن است تا تعامل یک سویه ایران با اروپا و آمریکا به عنوان باز شدن دروازه های شکوفایی به روی ایران جلوه دهند نه تنها مساله جدیدی نیست بلکه با خوش خیالی و رویه ای که این جریان در موضوع هسته ای نیز در پیش گرفته بود خسارت های فراوانی به نام برجام به ایران تحمیل شد.

,

بی شک تاریخ جمهوری اسلامی و مردم ایران نقش شیطانی و خباثت های انگلیس را در توطئه های داخل کشور از جمله جریان ملی شدن نفت و کودتای 28 مرداد و به ویژه فتنه 88 و خاور میانه به فراموشی نخواهند سپرد و هوشیاری هر چه بیشتر مسئولان به ویژه دولتمردان را در این برهه زمانی خاص می طلبد چرا که انگلیس ثابت کرده به آنچه صحبت می کند پایبند نیست.

,

یادداشت از: وستا الف

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه