اخبار داغ

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان:

بستر سازی حوزه فرهنگ باید اولین اولویت باشد

بستر سازی حوزه فرهنگ باید اولین اولویت باشد
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به اهمیت فرهنگ و تأثیر آن بر همه ابعاد زندگی مردم عنوان کرد: با توجه به نیاز هر جامعه به فرهنگ، بستر سازی حوزه فرهنگ باید اولین اولویت باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای فامنین،  عاطفه زارعی ، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان صبح امروز درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فامنینبا اشاره به اهمیت فرهنگ و تأثیر آن بر همه ابعاد زندگی مردم عنوان کرد: با توجه به نیاز هر جامعه به فرهنگ، بستر سازی حوزه فرهنگ باید اولین اولویت باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای فامنین، ,

وی افزود : رفتارها و هنجارهای مناسب اجتماعی باید از دوران کودکی نهادینه گردد که کتابخوانی نیز از آن جمله است.

,

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان، ادامه داد: باید از فضای مجازی  استفاده و با ارائه اطلاعات خوب و مستند به خوانندگان کتاب وظایف خود را بخوبی ایفا کرد.

,

زارعی ، با تقدیر از سید مجید شماعی فرماندار فعال و توانمند شهرستان ، مدیریت خوب و منسجم را یکی از شاخصه های مثبت فامنین دانست و ادامه داد : اهمیت دادن به فرهنگ و تعریف بودجه برای کتابخانه های عمومی از اقدامات مورد تقدیر این شهرستان می باشد .

,

 وی افزود : با توجه به تعریف بودجه از سوی استانداری ها برای حمایت از مؤلفین ، نویسندگان شهرستان نیز می توانند درخواستی برای بررسی و خرید آثارشان به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ارسال کنند

,

سید مجید شماعی فرماندار فامنین، درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین خاطر نشان کرد : با پیگیری های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد بسترهای لازم برای رشد و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در  شهرستان ایجاد کنیم.

,

 وی ادامه داد : سرانه مطالعه در برخی از کشورهای جهان بالاست اما متاسفانه در کشور ما سرانه مطالعه و خرید کتاب درسطح  پایینی قرار دارد و وضعیت باید بهبود یابد .

,

شماعی افزود : فرهنگ مهم‌ترین هویت یک جامعه است و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگ عمومی در جامعه، توسعه فرهنگ کتاب وکتابخوانی است لیکن برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در شهرها می‌تواند در راستای این فرهنگ بزرگ و مهم ، نقش اساسی داشته باشد و ترویج کتاب وکتابخوانی را گسترش دهد.

,

وی ضمن قدردانی از تشکیل این جلسه گفت؛ اگر در هر جامعه ای فرهنگ آن به سمت رشد و توسعه حرکت کند ، آن جامعه رشد خواهد کرد و اگر انحراف در فرهنگ جامعه رخ داد آن جامعه به سمت دنیای تهی راه می پیماید و رشد و توسعه هر فرهنگی از طریق اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی حاصل می شود .

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه