اخبار داغ

پژوهشگر و کارشناس حوزوی:

علوم جدید حاصل فعالیت‌های پژوهشی/ فرهنگ پژوهش در جامعه به صورت اساسی ترویج نیافته است

علوم جدید حاصل فعالیت‌های پژوهشی/ فرهنگ پژوهش در جامعه به صورت اساسی ترویج نیافته است
پژوهشگر و کارشناس حوزوی گفت: فرهنگ و نقش پژوهش در جامعه ما به صورت اساسی ترویج و گسترش نیافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، از 21 تا 27 آذر در تقویم کشورمان به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است. اهمیت و جایگاه پژوهش در هر علمی بر کسی پوشیده نیست. حوزه های علمیه نیز به عنوان پرچمدار هدایت و طلایه دار معرفی دین مبین اسلام به عنوان یکی از اصلی ترین علوم انسانی از این قاعده مستثنی نیست و نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با دلگان پرس با اشاره به اینکه پایه و اساس تولید اطلاعات و علوم جدید در واقع حاصل فعالیت‌های پژوهشی است که توسط علما و دانشمندان این عرصه انجام می‌ شود، گفت: پژوهش در هر زمینه ای در راستای پیشرفت آن موضوع انجام خواهد شد.

, دلگان پرس ,

این پژوهشگر و کارشناس حوزوی تصریح کرد: حوزه های علمیه برای دست یافتن به اهداف بلند و پیشرفت باید نسبت به مسئله پژوهش اهتمام بیشتری داشته باشند.

,

وی با تاکید بر اینکه گرچه تحقیق و پژوهش در زمینه های علوم دینی و مذهبی فرایندی وقت گیر و زمان‌بر باشد، ادامه داد: اما پژوهش در این عرصه بیش از هر چیز دیگری نیازمند صبر و شکیبایی پژوهشگران و مسئولان حوزوی است.

,

حجت الاسلام والمسلمین بامری با بیان اینکه باید به جایگاه و نقش پژوهش توجه شود، اضافه کرد: در کشور و جامعه ما، فرهنگ پژوهش برخلاف فرهنگ آموزش، به صورت اساسی ترویج نیافته و نهادینه نشده است.

,

این کارشناس حوزوی بیان کرد: اما به فعالیت های این چند اخیر که نگاه می کنیم، در می یابیم که پژوهش در حوزه علوم اسلامی در حال پیشرفت و از سرعت خوب و قابل قبولی برخوردار است.

,

وی با اشاره به اینکه پژوهش در نگاه رهبر معظم انقلاب از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: به فرموده رهبر انقلاب: "بدون شک یکی از مهمترین مسائلی که فقدان آن محسوس و جایگاه کاملا متزلزل و ضعیف آن در حوزه های علمیه ما به طور واضحی مشهود است بحث پژوهش و در کنار آن مقوله نوآوری است."

,

حجت الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید به موضوع و مبحث مهم پژوهش و همچنین تدریس صحیح آن را در اولویت قرار دهند و به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه