اخبار داغ

بی توجهی مسئولین به روستاها همچنان ادامه دارد؛

روستای ناصرآباد کنارک بدون خانه بهداشت

روستای ناصرآباد کنارک بدون خانه بهداشت
روستای ناصرآباد با جمعیت یک هزار و 250 نفر در 13 کیلومتری شهرستان کنارک تاکنون صاحب خانه بهداشت نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهاربهاران، طبق تعریف ارائه شده از خانه بهداشت گفته شده که خانه بهداشت محیطی ترین واحد روستائی ارائه خدمت در نظام شبکه های بهداشتی درمانی کشور است که بسته به شرایط جغرافیایی، به ویژه امکانات ارتباطی و جمعیت، یک یا چند روستا را تحت پوشش خود دارد.

سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات، آموزش بهداشت عمومی، مراقبت از زنان باردار، مراقبت از کودکان تا 8 سالگی، آموزش، اجرا و پیگیری برنامه های تنظیم خانواده، آموزش و مراقبتهای تغذیه ای و مراقبت از دانش آموزان و بهداشت مدارس، بهداشت دهان و دندان، ایمن سازی و نظارت بر موازین بهداشت حرفه ای از جمله خدماتی است که در خانه های بهداشت ارائه می شود.

با وجود گروه های سنی متفاوت در روستا و نیاز هرکدام از آن ها به مراقبت های بهداشتی ساکنان روستا از این وضعیت انتقاد دارند.

دهیار روستای ناصرآباد در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران از کنارک اظهار کرد: نبود خانه بهداشت در روستا باعث شده مردم برای کوچکترین مشکل جسمانی، مسافت 13کیلومتری تا کنارک را طی کنند و با وجود کمی وسایل نقلیه و مشکل در رفت و آمد، مردم این روستا با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

یوسف افراز بیان کرد: در بعضی از روزهای سرد، افراد ناتوان مانند پیرمردها و پیرزن ها برای انجام تزریقات دارویی باید به روستاهای همجوار رفته و زنان باردار نیز برای انجام مراقبت های بهداشتی خود با بیشترین مشکل مواجه هستند.

وی افزود: ساکنین روستای ناصرآباد داشتن یک خانه بهداشت را با وجود جمعیت بالا حق خود دانستند و خواستار رسیدگی مسئولین شدند.

یکی از شهروندان روستای ناصرآباد، گفت: انتظار ما از دولتی که با شعار تدبیر و امید روی کار آمده اند توجه به مناطق محروم و تلاش در راستای رفع محرومیت ها است و امیدواریم که به زودی این روستا صاحب خانه بهداشت شود.

 انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران,
,
,
,
,
,
, چهاربهاران,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه