اخبار داغ

تشدید افول صنعت چاپ؛

تعطیلی بسیاری از چاپخانه‌ها در اثر افزایش قیمت کاغذ/ قیمت‌ها روزانه رو به بالا تغییر می‌کند!

تعطیلی بسیاری از چاپخانه‌ها در اثر افزایش قیمت کاغذ/ قیمت‌ها روزانه رو به بالا تغییر می‌کند!
قیمت کاغذ، روزانه تغییر می‌کند و روند افزایشی دارد و در این شرایط، چاپخانه‌های زیادی تعطیل شده و می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، صنعت چاپ یکی از موارد ضروری در کشور جهت نشر اطلاعات است. این صنعت برخلاف سایر محصولاتی که می‏‌تواند بصورت وارداتی از خارج وارد کشور شود، باید در کشور تولید شود. به این معنا که کتاب‌های درسی، علمی، هنری، روزنامه، نشریات و … که متناسب با قوانین کشور هستند، باید در داخل کشور تولید شوند. لذا توجه به صنعت چاپ ضرورت پیدا می‌‏کند و یکی از مشکلاتی که این روزها چاپخانه‌داران با آن روبه‌رو هستند، افزایش بی‌سابقه قیمت کاغذ و نداشتن ثبات در کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
, ,
 
,
قیمت کاغذ مانند طلا هر روز متغیر و رو به افزایش است
,
حسن‌رضا حسین‌آبادی چاپخانه‌دار خراسان‌جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: گرانی کاغذ تاثیر زیادی بر کار چاپ داشته و سفارشات ما کاهش پیدا کرده است و نمی‌توانیم کار کنیم.
, خاورستان,
 
,
وی افزود: کاغذ امروز یک قیمت دارد و فردا یک قیمت دیگر! مانند طلا، هر روز ظهر باید به تهران زنگ بزنیم و قیمت کاغذ را بگیریم چراکه نرخ ثابتی ندارد.
,
 
,
چاپخانه‌دار خراسان‌جنوبی گفت: ما امروز کاغذ را به یک قیمت به مشتری می‌دهیم و فردا باید گران‌تر بخریم و همین مشتری می‌آید و از افزایش قیمت امروز نسبت به قبل گلایه می‌کند.
,
 
,
حسین‌آبادی از مسئولان خواست به داد چاپخانه‌داران برسند و برای ثبات قیمت کاغذ چاره‌ای بیندیشند چراکه بسیاری از چاپخانه‌ها در حال تعطیل شدن است.
,
 
,
, ,
 
,
افزایش بی‌سابقه قیمت کاغذ
,
 
,
محمود حیدری، مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان‌جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: افزایش قیمت کاغذ باعث شده تیراژ بسیاری از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها کاهش پیدا کند و بسیاری از چاپخانه‌ها به حالت نیمه تعطیل در‌آمده‌اند.
, خاورستان,
 
,
وی افزود: قیمت کاغذ 20 درصد افزایش پیدا کرده و این افزایش قیمت تا به حال بی‌سابقه بوده است و بسیاری از چاپ‌خانه‌ها کار چاپ را فعلا متوقف کرده‌اند تا ببینند چه برسر قیمت کاغذ می‌آید.
,
 
,
مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان‌جنوبی گفت: دولت باید کاغذ مورد نیاز چاپ‌خانه‌ها را تامین کند و بسیاری از تعرفه‌ها باید حذف شود تا افزایش قیمت را نداشته باشیم.
,
 
,
حیدری خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کاغذ به سیاست‌های کلان کشوری برمی‌گردد و دولت باید تدبیری بیاندیشد تا قیمت کاغذ در بازار به ثبات برسد و اگر این روند ادامه داشته باشد بسیاری از چاپ‌خانه‌ها تعطیل خواهد شد.
,
 
,
طبق این گزارش، علی‌رغم اینکه دولت باید توجه بیشتری بر قیمت‌های کاغذ و سیر نزولی آن داشته باشد، باید به صنعت چاپ کشور بها داده شود تا بتوان از تاثیر گوناگونی که قیمت کاغذ و چاپ بر چاپخانه‌ها دارد، جلوگیری کرد.
,
 
,
همچنین توجه به این‌که قیمت کاغذ می‌تواند به نوبه خود تاثیری بر صنعت کتابخوانی و فرهنگ مطالعه نیز داشته باشد، لزوم برقراری یارانه‌های بیشتر برای این صنعت نیز ضروری به نظر می‌رسد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه