اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه کاشمر مطرح کرد:

راه‌اندازی طرح بسیج «همگام با کشاورز» در کاشمر

راه‌اندازی طرح بسیج «همگام با کشاورز» در کاشمر
جانشین فرمانده سپاه کاشمر از راه‌اندازی طرح بسیج همگام با کشاورز خبر داد و گفت: کارگروه اقتصادی بسیج کاشمر بر اساس پنج کمیته و همکاری هفت کارگروه سازماندهی شده و در جهت محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال، استفاده از تولیدات داخلی فعالیت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود رحیمی‌مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس؛ در خصوص کارگروه‌ اقتصادی بسیج شهرستان کاشمر اظهار کرد: فعالیت کارگروه اقتصادی از سال 94 شروع شده و توانسته است افراد شایسته‌ و کاردانی را جذب کند و تا کنون همایش‌ها و نشست‌های تخصصی و موضوعی برنامه‌ریزی شده‌ایی در خصوص اقتصاد مقاومتی برگزار کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

جانشین فرمانده سپاه کاشمر با بیان اینکه اعضای کارگروه به طور ثابت حدود 25 نفر است که پس از رأی گیری، رئیس و نائب رئیس انتخاب شدند گفت: ارائه محصولات داخلی، احیاء باغات و قنوات و صنایع فراموش شده، کاشت داروهای گیاهی، پرورش دام‌های مرغوب، تولید محصولات داخلی با کمترین تسهیلات برای خانم‌های خانه‌دار از جمله اقدامات این کمیته‌ها است و این فعالیت‌ها ادامه دارد.

,

مسئول دفتر راهبردی و هم‌اندیشی بسیج سپاه کاشمر بیان داشت: کارگروه اقتصادی بر اساس چند کمیته کارشناسی شده، سازماندهی شده است که شامل کمیته‌های آموزش و توانمندسازی، سازندگی و محرومیت‌زدایی، کشاورزی، صنعت، معدن و بازار و تجارت، کمیته قرض‌الحسنه و امور خیرین است و از ابتدای سال 96 هر کدام از کمیته‌ها با اعضاء مشخص شده رسما فعالیت خود را شروع کردند.

,

وی راه‌اندازی طرح بسیج همگام با کشاورز، معرفی مربیان مختلف در سطح روستاهای شهرستان، واگذاری تسهیلات با سود بسیار پایین و برگزاری نمایشگاه ‌های اقتصاد مقاومتی را از دیگر اقدامات کمیته‌ها با همکاری بسیج سازندگی برشمرد و گفت: مهمترین هدف ما ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی و استفاده از محصولات داخلی و فرهنگ سازی بر اساس سبک زندگی اسلامی است.

,

رحیمی‌مقدم در پاسخ به اینکه چگونه از این کارگروه‌ها و کمیته‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنید؟ بیان داشت: نهایت سعی و تلاش بسیج بر این بوده که با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط به ویژه اداره کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و اداره جهاد کشاورزی شهرستان و بانک‌های سطح شهرستان بویژه بانک مهر اقتصاد، فضایی را برای واگذاری تسهیلات و نیازمندی‌های افراد مخصوصا قشر جوان در حد توانایی فراهم آوریم و کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، کانون بسیج مهندسین صنعت و عمران و مخصوصا بسیج سازندگی و کارشناسان مجرب هم در این خصوص سهم بسزایی تا کنون داشته‌اند.

,

وی گفت: کمک به معیشت مردم در جامعه اسلامی و اشتغالزایی از مهمترین اهداف بسیج و سپاه پاسداران است که خوشبختانه با تلاش خوبی که انجام شده زمینه دلگرمی و کاهش مهاجرت روستائیان را فراهم کرده و نهایت سعی و تلاش خود را داریم که این مسیر را با قوت بیشتری ادامه دهیم.

,

جانشین فرمانده سپاه ابراز کرد: علاوه بر کارگروه اقتصادی کارگروههای دیگری مانند کارگروه اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و اخلاقی، علمی و پژوهشی، بانوان، سلامت و کارگروه دفاعی هم در اقشار مختلف حوزه بسیج سازماندهی شده‌اند که فعالیت‌های خوبی را شروع کردند.

,

وی یادآور شد: یکی از وظایف هر کدام از این کارگروه‌ها کمک به کارگروه ‌اقتصادی است و در قالب کارگروه‌های تلفیقی هم در تسریع اجرای برنامه‌ها و حل مشکلات فعالیت می‌کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه