اخبار داغ

گزارش خبری؛

تورم در خراسان‌جنوبی 5 درصد بالاتر از کشور/ افزایش تورم عامل کاهش سطح رفاه و عدم جذب سرمایه گذار

تورم در خراسان‌جنوبی 5 درصد بالاتر از کشور/ افزایش تورم عامل کاهش سطح رفاه و عدم جذب سرمایه گذار
نرخ تورم در خراسان جنوبی 5 درصد از نرخ تورم کشور بالاتر است و این افزایش تورم نشان از کاهش سطح رفاه زندگی افراد و عاملی برای عدم جذب سرمایه گذار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، افزایش نرخ تورم مقوله ای است که تاثیر مستقیمی بر سطح درآمد خانواده ها و رفاه آنها در زندگی می گذرد از این رو با بالا رفتن تورم باید انتظار کاهش سطح رفاه زندگی افراد را داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

 

,

در خراسان‌جنوبی نرخ تورم در آبان ماه، 5 درصد از نرخ کشوری بیشتر است.

,

 

,

محمد هادی آرین، رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: براساس آمار منتشر شده مرکز آمار ایران، نرخ تورم کشور در آبان 8 و 4 دهم درصد که این نرخ در خراسان جنوبی 8.9 دهم درصد است که این رقم در این استان 5 دهم درصد بیشتر از کشور است.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: نرخ تورم استان در آبان نسبت به مهر نیز 7 دهم درصد افزایش داشت.

,

 

,

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان‌جنوبی بیان کرد: نرخ تورم شهری خراسان جنوبی در آبان 7 و 6 دهم درصد است که این رقم در کشور 8.2 دهم درصد است.

,

 

,

آرین ادامه داد: نرخ تورم روستایی  11 و 3 دهم درصد که این رقم در کشور 9.3 دهم درصد است.

,

 

,

وی گفت: نرخ تورم به عنوان معیار سنجش تغییرات قیمت کالاها و خدماتی است که به مصرف خانوارها می‌رسد.

,

 

,

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی یادآورشد: در طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای خانوارهای شهری 455 قلم کالا و خدمت و برای خانوارهای روستایی 279 قلم کالا و خدمت به صورت ماهانه آمارگیری می شود.

,

 

,

مهدی فاطمی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خاورستان اظهارکرد: تورم به افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در یک مقطع نسبت به مقطع قبل می گویند.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: اولین اثر تورم برزندگی افراد کاهش قدرت خرید مردم است.

,

 

,

کارشناس اقتصادی ادامه داد: هم چنین تورم برای افرادی که سطح درآمد ثابتی دارد و حقوقشان از دستمزد گیری است باعث می شود قدرت خرید کاهش یافته و کالا و خدمات کمتری خریداری کرده و این باعث می شود رفاه کاهش پیدا کند.

,

 

,

فاطمی به اثر دیگر تورم اشاره و خاطرنشان کرد: هم چنین تورم به نفع ثروتمندان و به ضرر افرادی که درآمد ثابتی دارد، است.

,

 

,

وی تصریح کرد: در اقتصادی که خیلی تورم بالا باشد؛ بالا بودن نرخ تورم بی ثباتی ایجاد می کند و در فضایی که نوسانات اقتصادی بالا باشد تغییر قیمت کالاها باشد تصمیم گیری خصوصا برای حوزه سرمایه گذاری کار مشکلی می شود چراکه یک سرمایه گذار باید بتواند براحتی قیمت مواد اولیه را پیش بینی کند و این پیش بینی ها کار سختی می شود.

,

 

,

طبق این گزارش، افزایش نرخ تورم می تواند سطح از طرفی سطح رفاه افراد را در زندگی کاهش داده و از سوی دیگر عاملی برای عدم جذب سرمایه گذار شود از این رو لازم است تا مسئولان برنامه مدونی برای مهار تورم داشته باشند تا شاهد افزایش نرخ تورم در سطحی نامتعادل نباشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه