اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی ساوه مطرح کرد؛

نبود صنایع تبدیلی سد راه برندسازی زعفران ساوه/برداشت سالانه ۶۰ کیلوگرم زعفران از اراضی شهرستان

نبود صنایع تبدیلی سد راه برندسازی زعفران ساوه/برداشت سالانه ۶۰ کیلوگرم زعفران از اراضی شهرستان
رئیس جهاد کشاورزی ساوه گفت: ساوه با ۱۲ هکتار سطح زیر کشت و تولید ۶۰ کیلو زعفران در سال، قطب تولید این طلای سرخ در استان مرکزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن شریفی رئیس جهاد کشاورزی ساوه در گفتگو با خبرنگار نارخبر، در خصوص کشت زعفران در ساوه گفت: ساوه با ۱۲ هکتار سطح زیرکشت زعفران و تولید سالانه ۶۰ کیلو این محصول، قطب تولید طلای سرخ در استان مرکزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،,

وی سرمایه گذاری اولیه این کشت را نسبت به دوره طولانی بازدهی مقرون به صرفه دانست و افزود: بخش مرکزی و دشت «لوئین» دارای بیشترین مزیت برای کشت زعفران در ساوه است و تاکنون ۸۶ بهره‌بردار، به کشت زعفران در این منطقه مشغول شده اند.

,

رئیس جهاد کشاورزی ساوه یکی از مزیت‌های کشت زعفران را ارزآوری این محصول عنوان کرد و افزود: باتوجه به این مزیت از تغییر الگوی کشت با توجود به کمبود منابع آبی در ساوه حمایت می شود.

,

کشاورزی ساوه

, کشاورزی ساوه ,

شریفی اظهار کرد: هزینه بالای برداشت این محصول مهم‌ترین مانع برای گسترش این کشت و صنعتی شدن آن است چراکه دستمزد کارگر باتوجه به برداشت دستی این محصول در ساوه بسیار گران‌تر از سایر شهرهای دیگر است.

,

وی ادامه داد: از هر هکتار مزرعه، ۵ کیلو زعفران برداشت می‌شود که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی محصول می توان بِرند این شهرستان را در ابتدا به مصرف کنندگان داخلی و  سپس در سطح خارجی معرفی کرد.

,

وی افزود: یکی از مشکلات کشور همین نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب است که موجب صادرات فله ای زعفران به اسپانیا، ترکیه و ایتالیا می شود.

,

شریفی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی گفت: یک دوره ۳ روزه کشت زعفران با حضور ۳۵ فراگیر و بهره‌بردار علاقه‌مند به کشت این گیاه در مرکز خدمات کشاورزی غرق‌آباد ساوه برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه