اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و ژئوپلیتیک:

هدف آمریکا ایجاد ناامنی در مرزهای لبنان، سوریه و عراق است

هدف آمریکا ایجاد ناامنی در مرزهای لبنان، سوریه و عراق است
کارشناس ارشد مسائل سیاسی و ژئوپلیتیک با بیان اینکه هدف آمریکا ایجاد ناامنی در مرزهای لبنان، سوریه و عراق است، گفت: اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تبعات مستقیم و غیر مستقیم بر منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و نیز جهان اسلام تحمیل خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی فیض الله پور مدرس دانشگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم، با ابراز اینکه اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس در راستای اهداف اسلام ستیزی و حمایت از صهیونیست ها بوده است، اظهار کرد: یکی از شعارهای تبلیغاتی ترامپ قبل از انتخابات حمایت از اسرائیل بود که در این راستا بایستی اقداماتی انجام می شد که ما شاهد سلسله اقداماتی به طور برنامه ریزی شده هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

عضوهئیت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به شکستهای پی در پی آمریکا و اسرائیل در منطقه بیان کرد:  یکی از این اقدامات که در ماههای نخست پس از انتخابات صورت گرفت و جنبه اسلام ستیزی داشت ممنوعیت ورود اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا بود.

,

 

,

* آمریکا زمانی دغدغه مردم عراق و سوریه را مطرح کرد که داعش در مرز نابودی بود

, * آمریکا زمانی دغدغه مردم عراق و سوریه را مطرح کرد که داعش در مرز نابودی بود,

فیض الله پور تصریح کرد: اقدام دوم ترامپ در راستای حمایت از اسرائیل و صهیونیستها انجام حمایتهای مستقیم و غیر مستقیم از داعش بود و در طی این سالها هیچ پشتیبانی از نیروهای مردمی عراق و سوریه در مقابله با گروه تروریستی داعش صورت نگرفت  و تنها زمانی دغدغه مردم عراق و سوریه را مطرح کردند که داعش به مرز سرنگونی خود رسیده بود.

,

این مدرس دانشگاه عنوان کرد:  پس از شکستهای پی در پی داعش، آمریکا اقدام به بمباران مواضع دولت بشار اسد در سوریه کرد و نقض حاکمیت هوایی کشور سوریه توسط جنگنده های آمریکایی و صهیونیستی بودیم.

,

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و ژئوپلیتیک تحریم ایران  و روسیه را  ازدیگر اقدامات برنامه ریزی شده آمریکا برای حمایت از گروه تروریستی داعش دانست وگفت: وضع تحریم های علیه ایران و روسیه نیز شدت بیشتری گرفت تا این دو دولت را وادار به عقب نشینی از مواضع خود در قبال کشورهای سوریه و عراق کنند اما با شکست مواجه شد.

,

وی با اشاره به حمایتهای آشکار صهیونیستها از سلب حاکمیت یکپارچه کشور عراق تاکید کرد: برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق نیز با حمایتهای آمریکا و اسرائیل برای دستیابی به اهداف پنهان که همان اسلام ستیزی و ایجاد تفرقه داخلی در بین مسلمانان بود صورت گرفت چرا که ما شاهد برافراشته شدن پرچم رژیم صهیونیستی در منطقه اقلیم کردستان عراق بودیم.

,

 

,

* حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی را از تجزیه طلبان کردستان

, * حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی را از تجزیه طلبان کردستان,

فیض الله پور یادآور شد: در این اقدام حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی را از تجزیه طلبان کردستان شاهد بودیم اما درنهایت  ایجاد این بحران نیز عایدی برای آنها نداشت.

,

وی تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل و متحدانش امیدوار بودند که با آشوبهای ایجاد شده بتوانند به منافع خود دست یابند اما به اهداف مد نظر خود دست نیفتادند که اقدام بعدی آنها اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بود که این کار یک هدف پوششی برای اهداف پنهان آنها به شمار می رود.

,

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و ژئوپلیتیک هدف اصلی اقدامات آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان منطقه ای را ممانعت از فعالیتهای آزادی خواهانه ایران در حمایت از حکومتهای مردمی دانست و گفت: ایجادآشوب ، جنگ و درگیری در تمام مرزهای کشور ایران، حمایتهای مالی و لجستیکی از گروههای ترورویستی و مخالف در منطقه ، وادار کردن برخی از کشورهای منطقه در راستای اقدامات مقابله ای با ایران از سیاستهای آنها است.

,

فیض الله پور افزود: اقدام آل صعود در جنگ با کشور یمن، کشتار حجاج ایرانی ، تامین مالی و لجستیکی از گروه های تندرو و داعش به تبعیت از اسرئیل انجام شده و در واقع می توان گفت عربستان به عنوان سپر دفاعی رژیم صهیونیستی در منطقه محسوب می شود.

,

 

,

* سالهاست با رژیم صهیونیستی در حال جنگ هستیم

, * سالهاست با رژیم صهیونیستی در حال جنگ هستیم,

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: سالهاست که با رژیم صهیونیستی در حال جنگ هستیم و در واقع صفحه آرایی صورت گرفته است و ایران حمایت خود را از گروه های مردمی داشته و در مقابل  رژیم صهیونیستی با عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون بحرین متحد شده اند.

,

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و ژئوپلیتیک گفت: مشهود است این صفحه آرایی تنها جنبه شعاری نداشته و رژیم صهیونیستی دروهله اول با ایجاد مشکلات برای دولت و مردم فلسطین سعی در  کشاندن درگیرها به مرزهای عراق و سوریه و لبنان دارد.

,

وی ابراز کرد: اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تبعات مستقیم و غیر مستقیم بر منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و نیز جهان اسلام تحمیل خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه