اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف شهرستان تایباد:

آموزش مبارزه با پولشویی سبب شفافیت بیشتر مراودات مالی می شود

آموزش مبارزه با پولشویی سبب شفافیت بیشتر مراودات مالی می شود
رئیس اتاق اصناف شهرستان تایباد گفت: آموزش مبارزه با پولشویی سبب شفافیت بیشتر می شود و برگزاری این قبیل کارگاه های آموزشی در راستای آگاه سازی کسبه از ضروریات توسعه اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید کاظم سیدالحسینی، رئیس اتاق اصناف شهرستان تایباد در گفتگو با تایبادخبر عنوان کرد: مقوله پولشویی از جمله مفاسد اقتصادی موجود در جوامع می باشد و فساد مالی، مهمترین تهدید برای منافع ملی و توسعه اقتصادی شناخته شده که اثرات بسیار مخربی بر سلامت اقتصادی یک جامعه گذاشته و مشکلات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,


وی در تعریف پولشویی بیان کرد: هر نوع عمل یا اقدامی برای مخفی کردن یا تغییر ظاهر هویت عواید نامشروع به طوری که وانمود شود از منابع نامرئی سرچشمه گرفته است، پولشویی نامیده می شود.

,
,


وی در ادامه توضیح داد: این اعمال زمانی اتفاق می‌افتد که درآمدهای کسب شده توجیه قانونی نداشته باشند و افراد برای این که این پول ها از حالت غیرقانونی خارج شوند و شکل پول‌های معمول را به خود بگیرند، به وسیله پولشویی آن را تطهیر می‌کنند.

,
,


سیدالحسینی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را این گونه مطرح کرد: آموزش مبارزه با پولشویی سبب شفافیت بیشتر می شود و برگزاری این قبیل کارگاه های آموزشی در راستای آگاه سازی کسبه از ضروریات توسعه اقتصادی می باشد.

,
,


وی پولشویی را فعالیتی غیر قانونی اعلام و تصریح کرد: پولهای ناشی از اعمال خلاف، با این کار(منشا واقعی پول پنهان می ماند، شکل پول تغییر می کند یا به کالای با ارزش دیگری تبدیل می شود) به پولهای به ظاهر تمیز تبدیل می شوند و در بدنه اقتصاد جایگزین می گردند و در حقیقت این همان عمل خلاف در قالب دیگر است.

,
,


گفتنی است، در این کارگاه بعد از ارائه راهکارهای مبارزه با پولشویی و توجیح کسبه در برخورد با این مسائل، هر یک از کسبه مشکلات و سؤالات خود را مطرح کردند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه