اخبار داغ

در گفتگو با مسئول گروه جهادی شهید محلاتی مطرح شد؛

حضور جهادگران از مرز شرقی برای کمک به زلزله‌زدگان در مرز غربی/ متفاوت‌ترین اردوی جهادی در روستای شیخ‌صله کرمانشاه

حضور جهادگران از مرز شرقی برای کمک به زلزله‌زدگان در مرز غربی/ متفاوت‌ترین اردوی جهادی در روستای شیخ‌صله کرمانشاه
جهادگران بسیجی پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی شهر حاجی‌آباد برای ساخت کانکس و کمک به مناطق زلزله‌زده در روستای شیخ‌صله استان کرمانشاه حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، 21 آبان ماه بود که زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر در روستای ازگله کرمانشاه رخ داد و بیش از 400 نفر بر اثر زلزله فوت کرده و بیش از هزار نفر مصدوم شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

تعداد زیادی از خانه های روستایی و شهری استان کرمانشاه و لرستان بر اثر این زمین لرزه از بین رفت و افراد زیادی بی خانمان شدند.

,

 

,

اما مردم فهیم و مهربان ایران اسلامی از جای جای این کشور پهناور برای کمک به مردم کرمانشاه به پا خواسته و برای کمک به مردم و مناطق زلزله زده کمک های مردمی جمع کرده و ارسال کردند.

,

 

,

 

,

, ,

تعداد زیادی از مردم نیز خودشان کمک‌های خود را به مناطق زلزله‌زده برده و برای کمک به مردمی که در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان دژ محکمی در برابر حملات رژیم بعثی عراق علیه ایران بودند، رفتند.

,

 

,

ملت شریف ایران برای کمک به مردم کرمانشاه و لرستان از شرق، جنوب و شمال کشور اعلام آمادگی کامل کرده و برای ساخت اسکان موقت در مناطق زلزله زده غرب کشور آماده اند.

,

 

,

بسیج سازندگی سپاه پاسداران نیز همپای سازمان‌های دیگر از جمله هلال احمر برای کمک به مناطق زلزله زده از اولین لحظات حضور داشته و هم اکنون نیز بسیج سازندگی برای ساخت کانکس جهت اسکان موقت در مناطق زلزله زده حاضر است.

,

 

,

 

,

, ,

بسیجیان شرقی‌ترین استان ایران یعنی خراسان جنوبی نیز برای ساخت اسکان موقت در غرب کشور اعلام آمادگی کرده و هم‌اکنون در استان کرمانشاه برای کمک به مردم غیور این خطه حضور دارند.

,

 

,

سپاه انصارالرضا علیه الاسلام خراسان جنوبی نیز متعهد شده است که اسکان موقت و کار ساخت و ساز منازل در روستای شیخ صله کرمانشاه را انجام دهد.

,

 

,

تاکنون بیش از 50 نفر از بسیجیان خراسان جنوبی برای کمک به مردم کرمانشاه در قالب گروه‌های پزشکی، آوراربرداری، امداد و نجات و گروه جهادی برای ساخت کانکس در روستای شیخ صله کرمانشاه رفته‌اند.

,

 

,

 

,

, ,

یکی از گروه‌های جهادی که در حال حاضر در روستای شیخ صله کرمانشاه برای ساخت کانکس حضور دارد، بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی شهر حاجی‌آباد، مرکز شهرستان زیرکوه است که در 16 آذرماه 1396 به استان کرمانشاه اعزام شده است.

,

 

,

مصطفی عابدینی مسئول گروه جهادی پایگاه شهید محلاتی حاجی‌آباد در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: در حال حاضر اعضای گروه جهادی که از طرف پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی شهر حاجی‌آباد برای ساخت کانکس جهت اسکان موقت در روستای شیخ صله حضور داریم، 14 نفر هستیم.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: ما 14 نفر در 16 آذرماه به استان کرمانشاه اعزام شدیم و بعد از گذشت دو روز به استان کرمانشاه رسیدیم.

,

 

,

 

,

, ,

مسئول گروه جهادی پایگاه شهید محلاتی حاجی‌آباد بیان کرد: من زمانی که خبر زلزله را از تلویزیون شنیدم، تصمیم گرفتم هر طور شده برای کمک به مردم زلزله‌زده قدمی برداشته و به استان کرمانشاه بروم.

,

 

,

عابدینی عنوان کرد: زمانی که شنیدم سپاه انصارالرضا علیه الاسلام خراسان جنوبی تعهد ساخت و ساز برای یکی از روستاهای کرمانشاه را دارد و این کمک با همکاری گروه‌های جهادی است، عزم من برای رفتن به استان کرمانشاه جزم شد و به فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی حاجی‌آباد اعلام آمادگی برای حضور در منطقه زلزله‌زده را کرده و خواستم که گروه جهادی از طرف شهر حاجی‌آباد نیز به استان کرمانشاه برود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست و اعلام آمادگی من، سایر دوستان و بسیجیان پایگاه نیز اعلام آمادگی کردند و نهایتا 14 نفر برای رفتن به کرمانشاه آماده و اعزام شدیم.

,

 

,

 

,

, ,

مسئول گروه جهادی پایگاه شهید محلاتی حاجی‌آباد گفت: در مسیر نیز هشت نفر از شهرستان طبس با ما همراه شدند و اکنون، همه با هم گروه‌بندی شده و هر چند نفر با هم در قالب گروه‌های متفاوت، کار ساخت کانکس را آغاز کرده‌ایم.

,

 

,

عابدینی بیان کرد: گروه‌ها شامل ایجاد فونداسیون برای پایه‌های ابتدایی کانکس، ساخت و مونتاژ کانکس، نصب و سایر موارد مربوط به ساخت کانکس است که اعضای هر گروه با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند در گروه‌ها فعالیت دارند.

,

 

,

وی اظهار کرد: روستای شیخ صله حدود 500 خانوار و بیش از دو هزار نفر جمعیت دارد و مردم این روستا اهل سنت هستند.

,

 

,

 

,

, ,

مسئول گروه جهادی پایگاه شهید محلاتی حاجی‌آباد گفت: در حال حاضر تعدادی از کانکس‌ها آماده است اما درصد زیادی از مردم داخل چادرها اسکان دارند.

,

 

,

عابدینی بیان کرد: ان‌شاءالله به زودی و طی هفته‌های آینده کار ساخت کانکس‌ها به پایان می‌رسد و مردم در کانکس‌ها مستقر خواهند شد.

,

 

,

وی با بیان این‌که در استان کرمانشاه شب‌ها هوا بسیار سرد است و مردم در چادر اسکان دارند، گفت: همه‌ی تلاش جهادگران، ساخت سریع کانکس‌ها است برای این‌که مردم در سرمای زمستان و زیر باران مشکلات کمتری داشته باشند.

,

 

,

 

,

, ,

مسئول گروه جهادی پایگاه شهید محلاتی حاجی‌آباد عنوان کرد: روستای شیخ‌صله و دو روستای دیگری که در نزدیکی این روستا است از مرزی‌ترین روستاهای استان کرمانشاه است.

,

 

,

عابدینی با بیان این‌که من تاکنون در اردوهای جهادی زیادی شرکت داشته‌ام گفت: این اردوی جهادی که حضور در مناطق زلزله‌زده غرب کشور است با اردوهای قبل، خیلی متفاوت است و حس و حال خاصی دارم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که روستای شیخ‌صله درصد زیادی از بین رفته است و مردم کم‌ترین امکانات را در این‌جا دارند اما بسیار مهمان‌نواز و مهربان هستند و در طول روز برای ما چای، میوه و ... آورده و با حضور خود در محل کار به ما قوت قلب می‌دهند.

,

 

,

 

,

, ,

مسئول گروه جهادی پایگاه شهید محلاتی حاجی‌آباد گفت: مردم استان کرمانشاه و روستای شیخ صله که اکنون ما در آن‌جا مستقر هستیم، بسیار غیور هستند و زمانی که من به یاد رشادت‌های این عزیزان در طول جنگ تحمیلی می‌افتم حضور و کمک اکنون ما برای ساخت اسکان موقت در این مناطق کمترین کار است چراکه اگر شجاعت و مقاومت مردم غرب کشور در طول هشت سال دفاع مقدس نبود اکنون ما نمی‌توانستیم از شرقی‌ترین نقطه کشور برای حضور در این مناطق قدمی برداشته و کاری انجام دهیم.

,

 

,

عابدینی با اشاره به این‌که گروه جهادی ما 14 روز در این منطقه حضور دارد یاد آور شد: بعداز گروه جهادی ما، گروه‌های جهادی دیگری برای ادامه کار به منطقه خواهند آمد و با توجه به این‌که اکنون ما در یک پادگان داخل چادر اسکان داریم، پادگان ظرفیت برای حضور تعداد زیاد جهادگران را ندارد و گروه‌های جهادی در بازه‌های زمانی متفاوتی برای کمک به استان کرمانشاه می‌آیند.

,

 

,

وی عنوان کرد: در این فصل سرد سال و وجود سرما، برف و باران در استان کرمانشاه به دور از انصاف است که ما در استان و شهر خود در خانه با همه امکانات گرمایشی باشیم و هموطنان ما در غرب کشور بدون سرپناه و امکانات باشند هر چند که تاکنون نیز کمک‌های خوبی از جای جای ایران برای کمک به منطقه زلزله‌زده رسیده است و هم‌اکنون نیز کمک‌های مردمی در حال رسیدن به مناطق است.

,

 

,

 

,

, ,

مسئول گروه جهادی پایگاه شهید محلاتی حاجی‌آباد در پایان ضمن تشکر و همکاری از مردم ایران، یادآور شد: من شخصا نسبت به مردم استان‌های غرب کشور احساس دین می‌کنم و حضورم در این مناطق را تکلیف و وظیفه خود دانسته و در این منطقه حاضر شدم و امیدوارم بتوانم در این مدت اندکی که در روستای شیخ صله هستم، حضورم مفید و کمک قابل توجهی داشته باشم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه