اخبار داغ

ضعف مدیریت دولت پاشیل آشنه کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

ضعف مدیریت دولت پاشیل آشنه کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه
در زلزله کرمانشاه در اکثر فضاهای مجازی شاهد ایجاد کمپین های مختلف از طریق اصناف و قشرهای مردمی بودیم که به طور خودجوش به کمک آمدند ، اما با حضور خبرنگاران در این مناطق شاهد عدم مدیریت سازمان های مختلف و مسئول در اهدای هدایا و کمک رسانی به زلزله زدگان بودیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری همدان ورزش،با توجه به زلزله 7 ریشتری که برای استان کرمانشاه و غرب ایران رخ داد و مردم کرد نشین و دلیر مردمان کرد را دچار تنش کرد اکثر همنوعان و ایرانی های مهربان به کمک به این مناطق زلزله پرداختند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, همدان ورزش,

در اکثر فضاهای مجازی شاهد ایجاد کمپین های مختلف از طریق اصناف و قشرهای مردمی بودیم که به طور خودجوش به کمک آمدند ، اما با حضور خبرنگاران در این مناطق شاهد عدم مدیریت سازمان های مختلف و مسئول در اهدای هدایا و کمک رسانی به زلزله زدگان بودیم . 

,

 

,

در این بین یا یکی از ورزشکاران همدانی که به مدت یک هفته در این منطقه مستقر بودند و از نزدیک تمام اتفاقات را لمس کردند به گفتگو پرداختیم. 

,

 

,

محمود فارسی کوهنورد خوش نام همدانی به خبرنگار ما گفت:  توزیع اقلام در روستاها از طریق شوراهای اسلامی روستا و دهیاری ها انجام می شد. به این صورت که نیروهای هلال احمر ابتدای با مراجعه حضوری به روستاها و تهیه آمار خانوار و نیازهای عمومی و خصوصی (نیاز عمومی مانند چادر البسه و مواد غذایی. نیاز خصوصی مانند انواده هایی که نوزاد داشته یا همسر خانواده حامله بوده, همچنین افرادی که بیماری خاص داشته و به داروهای خاص نیاز دارند و ...) شناسایی کرده و از طریق توزیع دفترچه و به واسطه شوراهای اسلامی و هیاری ها اقلام مورد نیاز به دست افراد می رسید.

,

 

,

وی ادامه داد: همچنین آمارگیری خانواده هایی که مدارک سجلی خود را از دست داده اند (شناسنامه و کارت ملی و...) برای آنها نیز مدارک سجلی صادر میشود.

,

فارسی اظهار داشت : ظر بنده به دو علت اتفاق افتاد. الف) به علت اینکه عمق حادثه زیاد بود و افراد زیادی از هموطنان در این زلزله با مشکل مواجه شدند و همین امر سبب شد مردم لحساس وظیفه کرده و پای کار بیایند.
ب) بخشی از مردم که به صورت خودجوش راهی جاده ها شده و قصد داشتند به صورت مستقیم کمک کنند به دلیل وجود نوعی بی اعتمادی به نیروهای امدادی ( از هر بخش و ارگان) بود.

,
,

 

,

همین امر سبب شد چند روزی امدادرسانیها و توزیع اقلام بدون مدیریت انجام شود و زمانی که تعدادی از افراد سودجو نیز وارد معرکه شده بودند دولت با کمک نیروهای نظامی نظم و امنیت را برقرار کرد و فقط خودروهای امدادی, نظامی و اتومبیلهای دارای مجوز حق ورود به منطقه را داشتند و به این ترتیب از بروز هرج و مرج جلوگیری شد.

,

 با توجه به مشاهدات میدانی خودم و مصاحبت با مردم محلی در خصوص نحوه دریافت کمکها و اقلام مورد نیاز; مردم نحوه مدیریت دولت در دو روز نخست رو ضعیف ارزیابی میکردند. اما پس از گذشت 48 یا 72 ساعت و با برقراری نظم در منطقه نحوه امدادرسانی و توزیع اقلام با شرایط بهتری انجام گرفت.

,

 با توجه به مشاهدات میدانی خودم و مصاحبت با مردم محلی در خصوص نحوه دریافت کمکها و اقلام مورد نیاز; مردم نحوه مدیریت دولت در دو روز نخست رو ضعیف ارزیابی میکردند. اما پس از گذشت 48 یا 72 ساعت و با برقراری نظم در منطقه نحوه امدادرسانی و توزیع اقلام با شرایط بهتری انجام گرفت.

,

 اینجانب تا پایان زمان توزیع اقلام مصرفی 72 ساعتی در منطقه بودم و موقع توزیع اقلام یک ماهه در منطقه حضور نداشتم. اما با عنایت به اینکه در پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر استان همدان در حدود 5 کیلومتری شهر سرپل ذهاب مستقر بودم و از نزدیک شاهد اقدامات نیروهای امدادی بودم. همچنین با توجه به اینکه به روستاها و همینطور چند شهر از جمله سرپل ذهاب و قصر شیرین نیز رفته و با تیم سحر ( ساماندهی حمایتهای روانی و اجتماعی از کودکان) هلال احمر نیز همراه بودم. لذا نحوه فعالیت نیروهای امدادی را به مثبت ارزیابی میکنم . اما باید توجه داشته باشیم بیش از هر چیز باید برای توسعه منطقه اقدام کرد . چرا که روستاهای شهرستان سرپل ذهاب یا قصر شیرین با کمترین امکانات زندگی میکنند و بخشی از این روستاها با گذشت 12 روز از زلزله هنوز به آب سالم دسترسی نداشتند و فقط از طریق توزیع آب بسته بندی شده نیازهایشان برطرف میشد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه