اخبار داغ

ارثیه ناخوشایند بیخ ریش وارثان زمین؛

سیستان وبلوچستان کلکسیون پروژه های ناتمام/ 12 سال چشم انتظاری برای اتمام یک جاده مرزی

سیستان وبلوچستان کلکسیون پروژه های ناتمام/ 12 سال چشم انتظاری برای اتمام یک جاده مرزی
در حالی لقب سرزمین پروژه های نیمه تمام برپیشانی استان پهناور سیستان وبلوچستان حک شده است که چشم انتظاری 12 ساله برای اتمام جاده مرزی ریگ ملک در استان همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی سیستان وبلوچستان به عنوان دومین استان پهناور کشور محسوب می شود که علی رغم وسعت و پراکندگی اش در محرومیت بسر می برد، محرومیتی که از یک سو باید در فقدان زیر ساخت های مناسب آن را جستجو کرد یا در عدم اتمام پروژه های نیمه تمام.
بر همین اساس لقب سرزمین پروژه های نیمه تمام برپیشانی آن حک شده زیرا مردمانش عادت دارند سالها چشم انتظار پروژه هایی باشند که فقط در پس وعده و وعیدها باقی می ماند.
از پروژه کمربندی آیت الله سیستانی در شهرستان زابل که 9 سال است کلنگ احداث آن بر زمین خورده اما هنوز تکمیل نشده تا کمربندی راسک در شهرستان سرباز، جاده مرزی ریگ ملک یا احداث نخستین پارک بانوان در کلان شهر زاهدان و غیره که نشستن پای درد و دل ساکنان این مناطق ماه ها وقت خواهد گرفت.
پروژه هایی که در نخستین روزها، نشانه امیدوار کردن ملت یا لطف و مهربانی هیئت دولت به مردم در سفرهای استانی تلقی می شود اما مدت ها بعد همچون ارثیه ناخوشایند رد کلنگ آن بر روی زمین بیخ ریش وارثانش به یادگار می ماند و خاک می خورد.
در این میان از پروژه های نیمه تمام در استان که چشم پوشی کنیم آسفالت های تکه تکه و نامناسب معابر اصلی و فرعی در سطح خیابان های شهر رخ نمایی می کند اگرچه در این میان حفاری های مکرر شرکت های خدمات رسان آب، گاز و غیره دخیل هستند اما ترمیم نشدن آن باعث شده تا حداقل زاهدان به عنوان کلان شهر جنوب شرق این روز ها لقب بهشت جلوبندی سازان را به خود اختصاص دهد.
علی ای حال از آنجایی که راه استاندارد آسفالت، مهمترین ظرفیت و پتانسیل در مسیر توسعه و پیشرفت هر منطقه به شمار می رود متاسفانه، مردم این خطه از کشور از داشتن خیابان هایی با آسفالت مناسب محروم هستند.
 
از جاده های سنگ لاخی تا خیابان هایی بدون آسفالت در جنوب شهر
در شهرستان ایرانشهر علی رغم اینکه خیابان های زیبا شهر و سجاد شهر هنوز آسفالت نشده؛ جاده های روستایی شادگان بزمان، چاه قربان و چاه ترش، دره آهو هم اوضاع بسیار بدی دارد به گونه ای که این جاده های روستایی خاکی و سنگ لاخی می باشند.
در همین راستا علاوه بر اینکه محور بزمان- دلگان نیازمند بیش از ۶۰درصد آسفالت است جاده روستایی جعفر آباد بمپور، خیابان های انتهای کارگر، انتهای غریب آباد کوی منازل سازمانی انتظامی، کوچه های کارگر، میلان های غریب آباد، بهشتی، ۲۵دستگاه کارگر، چاه جمال نیز در بسیاری از نقاط آسفالت نداشته و اوضاع نابسامانی دارند.
در شهرستان ایرانشهر هم بلوارهای خلیج فارس، بلوار پاسداران، بلوار جاده ناهوک و خیابان مطهری در برخی نقاط دارای آسفالت و در برخی نقاط خاکی می باشد که این شرایط موجب نارضایتی شهروندان شده است.
 
پروژه های ناتمام در سیستان و بلوچستان
در همین راستا علاوه بر اوضاع آشفته آسفالت خیابان ها در شهرستان زابل، کمربندی آیت الله سیستانی هم که ۹ سال پیش کلنگ احداث آن بر زمین زده شده است هنوز تکمیل نشده که این مهم باعث به وجود آمدن بار ترافیکی در برخی نقاط شده است.
در شهرستان دلگان نیز خیابان های جهاد شمالی، انتهای خیابان معلم و به نوعی تمام کوچه های این شهرستان آسفالت نداشته و اوضاع نامناسبی دارند.
در شهرستان هیرمند نیز اکثر جاده های روستایی فاقد آسفالت می باشد به گونه ای که روستای امرودی بزی از قبل از انقلاب در انتظار آسفالت می باشد که علت عدم انجام آن نبود بودجه مطرح شده است.
 
10 سال چشم انتظاری برای یک کمربندی در سرباز
خیابان کمربندی راسک هم بیش از 10 سال است که با چاله چوله های فراوانی به حال خود رها شده و هیچ اقدامی برای ترمیم انجام نشده است. در همین راستا گفته می شود 80 درصد از کوچه های شهر راسک خاکی است که دلیل آن کنده کاری و فاضلاب های روانی است که ادارات مربوطه باید پاسخگوی آن باشند.
در شهرستان چابهار هم اگر چه ۳۰ درصد کوچه ها و خیابان ها نیازمند آسفالت است اما بیشترین نیاز در مناطق گلشهر و زیباشهر احساس می شود.
 
12 سال چشم انتظاری برای اتمام جاده مرزی ریگ ملک
گفته می شود جاده مرزی ریگ ملک که از سال ۸۴ شروع شده است هنوز ساخت آن به اتمام نرسیده همچنین جاده های جون آباد به خارستان، جون آباد به قله سولی، جون آباد به درگیابان، سیاه خاک به کلو، انده به محمدآباد سوران، مسیر روستای کرگزی، مسیر روستای جش تا روپس و از روپس تا گزند، مسیر روستای انجرک هم نیازمند آسفالت می باشند.
همچنین در محله برفی و بخشی از معابر محله مسکن مهر شهرستان میرجاوه نیز برخی معابر نیاز به آسفالت دارد.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه