اخبار داغ

ولایتی در تبریز؛

رهبرمان از خطه آذربایجان است/ برای حل مسئله مهمی چون دریاچه ارومیه باید دانشگاهی‌‌ها پژوهش کنند

رهبرمان از خطه آذربایجان است/ برای حل مسئله مهمی چون دریاچه ارومیه باید دانشگاهی‌‌ها پژوهش کنند
رئیس هیئت امنا دانشگاه آزاد با اشاره به مجاهدت‌‌های مردم آذربایجان در طول تاریخ این منطقه را استانی خواند که از آن ستارخان‌‌ها برخاسته‌‌اند و رهبر ایران نیز یک آذربایجانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، علی اکبر ولایتی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان اینکه نظیر دانشگاه آزاد اسلامی را در کل جهان نمی‌توان یافت، ابراز کرد: دانشگاه آزاد نهادی غیردولتی و غیرخصوصی است که متعلق به هیج جای خاصی نیست بلکه متعلق به مردم می‌‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: لذا انتظار می‌رود این دانشگاه در عرصه‌ای قدم بگذارد که عرصه‌ی نوینی در بین مراکز دانشگاهی باشد.

,

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دست ما در دانشگاه آزاد بازتر از دانشگاه دولتی است، اذعان داشت: در یک جمع محدود می‌‌توانیم برای حفظ کمیت کنونی و ارتقاء کیفیت اقدام کنیم بر همین مبنا نخواهیم گذاشت واحدی از مجموعه‌ی دانشگاه تعطیل شود.

,

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان ساخت: با توجه به کاهش تعداد دانشجو در کل دانشگاه‌‌های کشور باید تدبیری برای وفق دادن با شرایط جدید اتخاد کرد.

,

ولایتی با بیان اینکه تبریز مرکز آذربایجان است و باید الگوی مجموعه دانشگاه‌های آزاد در منطقه باشد، گفت: در تاریخ ایران تبریز همیشه پیشتاز بوده است، به صورتی که اولین شهر دانشگاهی است که مجموعه‌ای عظیم همچون ربع رشیدی را در خود جای داده بود در زمانی که مشابه دومی در جهان نداشت.

,

وی یادآور شد: دانشگاه ربع رشیدی دارای ۶۰۰ دانشجو و اساتید از اقصی نقاط ایران در عهد ایلخانی بوده که از ریاضیات تا نجوم، پزشکی، ادبیات، فقه و علوم قرآنی تدریس می‌شده است.

,

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه رصدخانه‌ی خواجه نصیر بهانه‌ای برای ایجاد بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی کشور شد، تصریح کرد: این کتابخانه‌ی بزرگ که با تدبیر از حمله‌ی مغول در امان ماند به پلی برای وجود اسناد علمی قبل و بعد از حمله مغول قرار گرفت.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به پیشینه‌ی درخشان آذربایجان افزود: در زمانی که ستارخان در محاصره افتاد روس‌ها پرچمی فرستادند تا ستارخان بر سر در منزل خود بزند و در امان بماند اما او حرف تاریخی زد و گفت که هفت دولت باید زیر پرچم ایران قرار گیرند.

,

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر ما از خطه آذربایجان است و بزرگان زیادی قرن‌‌ها از این خطه برخاسته‌‌اند، عنوان کرد: موسسان ایران تجدید یافته با سلسله صفویه آذربایجان بوده است.

,

این مقام مسئول خطاب به حضار گفت: مسئله محور باشید، چه مسئله‌‌ای مهم‌‌تری از دریاچه ارومیه داریم؛ در این خصوص پژوهش انجام دهید زیرا دریاچه ارومیه حیات آذربایجان است و برای حل مشکل آن برخورد پزوهشی و دانشگاهی داشته باشید.

,

وی در پایان با تاکید بر اینکه ترکیه به لحاظ علمی و تعداد مقالات در سطح جهانی از ما عقب تر است، متذکر شد: باید به جای تحصیل فرزندان ما در کشورهای همسایه دانشجویانی از ترکیه و آذربایجان به ایران بیایند و در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند، امید داریم با اساتید شایسته این منطقه جهش دوباره‌ای در حوزه‌ی علمی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه