اخبار داغ

به دلیل مهاجرت؛

جمعیت صالح آباد تربت جام 5 درصد کاهش یافت

جمعیت صالح آباد تربت جام 5 درصد کاهش یافت
بخشدار صالح آباد گفت: جمعیت صالح آباد تربت جام به دلیل مهاجرت حدود دو هزار نفر، پنج درصد کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حسن زنگویی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر کاهش پنج درصدی جمعیت صالح آباد تربت جام، و گفت: هم اکنون با توجه به آخرین سرشماری سال ۹۵ جمعیت ۴۳ هزار نفری را در خود جای داده که نسبت به دوره آماری بیش از دو هزار نفر مهاجرت کرده که پنج درصد جمعیت روستایی صالح آباد را شامل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی در ادامه به مشکلات این بخش اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر خشکسالی های پی در پی و کم آبی موجب شده روستاییان در زمینه کسب درآمد دچار مشکل شوند وحتی مراتع طبیعی هم توسط دامداران منطقه تخریب شده و دامپروری هم توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

,

 

,

بخشدار صالح آباد ادامه داد: طی سنوات گذشته برای جلوگیری از مهاجرت برنامه هایی صورت گرفته است که تغییر در معیشت همچون کاشت گیاهان دارویی حدود یکهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزان در تثبیت  مهاجرت و جلوگیری از حاشیه نشینی در کلان شهرها تا حدودی موفق عمل کرده است.

,

 

,

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت‌های دولت برای سرمایه گذاری دراین منطقه، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر زیرساخت‌ها فراهم نیست و این منطقه راه‌های مناسب مواصلاتی ندارد.

,

 

,

زنگویی افزود: کاهش منابع آبی موجب شده است تا کشاورزان صالح آبادی نتواند مانند گذشته بهره‌ای از کشاورزی داشته باشند ودر حال حاضر مهم ترین معضل کشاورزان این منطقه کمبود شدید آب مورد نیاز بر کشاورزی است هرچند کشت غالب مردم منطقه دیم بوده و کاشت گیاهان دارویی می تواند زمینه تغییر الگوی کشت در منطقه را فراهم کند هرچند این برنامه از سه سال گذشته شروع شده است و می تواند برای مردم ارز آوری خوبی داشته باشد.

,

 

,

بخشدار صالح آباد تربت جام نبود امکانات ورزشی را از دیگر مشکلات این بخش دانست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه