اخبار داغ

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تایباد از ترجمه ای بودن متون در دانشگاههای کشور انتقاد کرد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تایباد از ترجمه ای بودن متون در دانشگاههای کشور انتقاد کرد
رییس دانشگاه آزاد اسلامی تایباد از ترجمه ای بودن متون در دانشگاههای کشور انتقاد کرد و گفت: فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی می طلبد که اندیشمندان و برنامه نویسان، بر توان فکری و تمدن اسلامی برای متون درسی دانشگاهها تکیه کنند و از استفاده متون ترجمه ای پرهیز کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، مجیدرضا رضوی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان که در دانشگاه آزاد تایباد برگزارشد، گفت: تقویت روحیه پرسشگری و حق طلبی از رسالت های دانشگاه برای دانشجویان درتمامی مقاطع تحصیلی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

وی باانتقاد از سیاست زدگی دانشجویان، افزود: سیاست زدگی برای دانشجویانی که طالب علم و تحقیق اند آفت است و باید از آن پرهیز شود،

,

 

,

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تایباد ادامه داد: آشنایی با مسایل سیاسی کشور و دنیا لازمه دانشجویان است چرا که باید آگاهی کامل از اوضاع و احوال جامعه داشته باشند.

,


وی از ترجمه ای بودن متون در دانشگاههای کشور انتقاد کرد و گفت: فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی می طلبد که اندیشمندان و برنامه نویسان، بر توان فکری و تمدن اسلامی برای متون درسی دانشگاهها تکیه کنند و از استفاده متون ترجمه ای پرهیز کنند.

,
,


وی درپاسخ به سوال نماینده بسیج دانشجویی درخصوص ضرورت رعایت مقررات  درپوشش ایرانی اسلامی برای آقایان و بانوانی که وارد دانشگاه  می شوند، گفت: باید تشکلهای دانشجویی درمسایل فرهنگی دانشگاه، بصورت فعال وارد شوند و با فرهنگ سازی و ارتباط مناسب با کسانی که پوشش اسلامی را رعایت نمی کنند، مواجه شوند و یا با امربه معروف ونهی ازمنکر به شیوه مناسب ، ارزش وضرورت پوشش مناسب را  هم تبلیغ و هم تذکر دهند.

,
,


وی افزود: دفتر فرهنگ دانشگاه و بخشهای نظارتی دانشگاه هم بررعایت پوشش مناسب اسلامی در دانشگاه توجه لازم را  دارند ،

,
,

 

,

وی دربخشی دیگر از پاسخ به سوالات گفت: رعایت پوشش مناسب برای مدرسین و اساتید یک وظیفه قانونی است و اگر مشاهده شود که استادی دردانشگاه حضور می یابد که رعایت پوشش مناسب اسلامی راندارد ، متولیان نظارتی تذکر واقدام لازم را انجام می دهند.

,


وی خاظرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه مدیران دانشگاه آزاد واحد تایباد،  این است که دانشگاه محیط پژوهش، علم و تحقیق باشد وخانواده های دانشجویان دغدغه مشکلات اجتماعی و فرهنگی فرزندان خود را نداشته باشند.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه