اخبار داغ

آسیب منازل مسکونی و وحشت مردم کردستان در پی زلزله 6 ریشتری/ 8 نفر در مریوان روانه بیمارستان شدند

آسیب منازل مسکونی و وحشت مردم کردستان در پی زلزله 6 ریشتری/ 8 نفر در مریوان روانه بیمارستان شدند
زلزله 6 ریشتری عصر روز گذشته منجر به وحشت مردم و ترک برداشتن منازل مسکونی در کردستان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  کرد تودی ,ساعت۱۷ و ۳۹ دقیقه و ۶۵ ثانیه عصر دوشنبه 16 آذر 96 زمین لرزه ای به بزرگی ۶ ریشتر در مرز عراق و شهر ازگله در کرمانشاه اتفاق افتاد که لرزش آن در تمام شهرهای استان‌های کردستان, ایلام و کرمانشاه نیز احساس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , کرد تودی ,

 

,

این زلزله در فاصله ۲۶ کیلومتری ازگله، ۲۸ کیلومتری نوسود و ۴۳ کیلومتری نودشه در استان کرمانشاه روی داد.

,

 

,

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داده است و موجب ترس و وحشت مردم کردستان به ویژه در شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه شد و آنها را برای چند ساعتی به کوچه‌ها و خیابان‌ها روانه کرد.

,

 

,

زمین لرزه 6 ریشتری در سنندج، کامیاران، دیواندره و سقز نیز احساس شد و مردم در این شهرها نیز از منازل خود خارج شدند.

,

 

,

زمین لرزه در کردستان

, زمین لرزه در کردستان,

 

,

به گفته مسؤولین استانی و شهرستانی این زمین لرزه خسارت جانی در پی نداشته اما موجب ترک برداشتن برخی منازل مسکونی و وارد شدن خسارت به خودروها شده است.

,

 

,

محمد شفیعی فرماندار مریوان دقایقی بعد از زلزله با تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان اعلام کرد: خوشبختانه خسارات زیادی به شهرستان بر اثر این زلزله وارد نیامده اما تعداد 8 نفر بدلیل فرار و ترس ناشی از زلزله به مراکز درمانی مراجعه کردند که بعد درمان از بیمارستانهای این شهرستان ترخصی شدند.

,

 

,

زمین لرزه در کردستان

, زمین لرزه در کردستان,

 

,

مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان نیز در گفت‌و گو با ایرنا از آماده باش تمامی نیروها و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در شهرستان های 10 گانه استان خبر داد و تاکید کرد: به این مدیریت ها تاکید شده تا اقدامات لازم را انجام دهند.

,

 

,

آرتیکاس اقبال گفت: از لحظه وقوع زلزله نیروهای این مدیریت در استانداری حضور یافته و پیگیر خسارت های احتمالی در شهرستان ها هستند.

,

 

,

زمین لرزه در کردستان

, زمین لرزه در کردستان,

 

,

امیر قادری جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران کردستان نیز در گفت‌و‌گو با سیمای مرکز کردستان گفت: در گزارشی که از فرمانداران شهرستان های استان و بخشداران بخش های تابعه دریافت شد این زمین لرزه ها تلفات جانی نداشت و تنها خسارتی جزیی به برخی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در شهرستان های مریوان، کامیاران و سروآباد وارد شد که به شکل ترک خوردگی جزیی دیوارها است.

,

 

,

هومن قصری معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با بیان اینکه هنوز گزارشی از خسارت مالی و جانی زلزله اخیر در استان اعلام نشده است، افزود: هم اکنون تمامی مراکز درمانی، بیمارستانی، بهداشتی و پایگاه های فوریت پزشکی در آماده باش هستند.

,

 

,

زمین لرزه در کردستان

, زمین لرزه در کردستان,

 

,

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در گفتگو با شبکه خبر گفت: خوشبختانه این زمین لرزه در کرمانشاه تاکنون خسارت جانی و مالی نداشته است. اما برخی از مردم بومی محل از خسارت‌ واردشده به منازل مسکونی خصوصاً در شهر ازگله خبر می‌دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه