اخبار داغ

مسئول میراث فرهنگی و گردشگری فریدونشهر:

۱۷ اثر تاریخی و طبیعی فریدونشهر در نوبت ثبت ملی/ افزایش دو برابری متخلفان دستگیرشده میراث فرهنگی

۱۷ اثر تاریخی و طبیعی فریدونشهر در نوبت ثبت ملی/ افزایش دو برابری متخلفان دستگیرشده میراث فرهنگی
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونشهر، از دو برابر شدن تعداد متخلفان دستگیر شده میراث فرهنگی، در سال جاری در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پونه زار، محسن محمدی در گفتگو با این پایگاه خبری از دستگیری 13 متخلف حوزه میراث فرهنگی در سال جاری در فریدونشهر توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی فریدونشهر خبر داد و اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته تعداد دستگیرشدگان این حوزه هفت نفر بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پونه زار,

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان حمل دستگاه فلزیاب، خرید و فروش اشیاء تاریخی و حفاری غیرمجاز را از تخلف های دستگیرشدگان برشمرد.

,

وی تصریح کرد: 9 ماهه اول امسال تاکنون 13 دستگاه فلزیاب و پنج شیء تاریخی از متخلفان میراث فرهنگی در فریدونشهر کشف شده است که شامل دو قطعه گردنبند، دو قطعه سنگ قیمتی و یک مجسمه می شود که از ارزش خیلی بالای تاریخی برخوردار نبوده اند.

,

محمدی همچنین از مراحل پایانی ثبت ملی شدن 11 تپه تاریخی، یک کلیسا، سه قبرستان ارامنه و دو اثر طبیعی فریدونشهر یعنی آبشار پونه زار و سراب آبلت خبر داد و گفت: تا پیش از این تنها دو کلیسای این شهرستان به ثبت ملی رسیده اند.

,

مسئول میراث فرهنگی فریدونشهر، افزود:  سال جاری برای مقاوم سازی، مرمت و بازسازی دو کلیسا در روستای خویگان علیای این شهرستان تاکنون مبلغ 800 میلیون ریال از منابع سفر ریاست جمهوری هزینه شده است.

,

وی در مورد علت متوقف شدن عملیات مرمت و بازسازی خانه تاریخی رفیعی و تبدیل کردن آن به تنها موزه فریدونشهر، بیان کرد: طبق توافق به عمل آمده بین شهرداری و میراث فرهنگی فریدونشهر، بازسازی این بنای تاریخی منوط به تأمین اعتبار میراث فرهنگی بود که به دلیل عدم تخصیص، عملیات اجرای آن متوقف شده است.

,

محمدی در مورد احداث مجتمع اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونشهر اظهار کرد: برای احداث این ساختمان 215 میلیون تومان اعتبار به صورت اوراق قرضه تخصیص داده شده است که با تعیین پیمانکار، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه