اخبار داغ

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تاکید کرد؛

افزایش مالیات؛ از تدابیر دولت برای جبران کسری بودجه/لایحه بودجه ۹۷ تورم‌زا است

افزایش مالیات؛ از تدابیر دولت برای جبران کسری بودجه/لایحه بودجه ۹۷ تورم‌زا است
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: با توجه به تحریم‌ها، دولت برای جبران کسری بودجه فشارهای زیادی را به تولیدکنندگان از طریق افزایش مالیات وارد خواهد کرد که با توجه به رکود حاکم در کشور این افزایش آسیب‌زا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگو با خبرنگار پیام دلیجان؛ در خصوص لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: لایحه بودجه ارائه شده به مجلس در بسیاری از شاخص‌ها مبهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان,

منابع جدی برای اشتغال در بودجه ۹۷ پیش‌بینی نشده است

,

سلیمی موضوع اشتغال را یکی از مهمترین مشکلات امروز جوانان عنوان کرد و افزود: اگرچه رئیس‌جمهور تاکید کرد که در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به موضوع اشتغال شده است ولی منابع جدی برای آن در بودجه ۹۷ پیش‌بینی نشده و رونق اشتغال در سال آینده با این میزان بودجه درنظر گرفته شده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس بیان کرد: در بخش درآمدهای دولت، با توجه به تحریم‌ها، دولت برای تحقق درآمدها فشارهای زیادی را به تولیدکنندگان از طریق افزایش مالیات وارد خواهد کرد که با توجه به رکود حاکم در کشور این افزایش آسیب‌زا است.

,

وی اضافه کرد: متاسفانه امسال هم فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان و مردم زیاد بوده و در بسیاری از موارد کمر تولیدکنندگان را شکسته است، از این‌رو بایستی با تأمل بیشتری افزایش مالیات‌ها اعمال شود.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به افزایش ۵ درصدی حقوق‌ها در سال آینده گفت: این میزان افزایش از محل صرفه‌جویی منابع داخلی پیش‌بینی شده است که متاسفانه در بسیاری از موارد امکان صرفه‌جویی وجود نداشته و با این شرایط امکان افزایش حقوق در برخی موارد وجود ندارد.

,

عدم تامین منابع مالی برای افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه 

,

وی با تاکید بر اینکه حقوق بازنشستگان براساس برنامه ششم توسعه باید متعادل شود، بیان کرد: متاسفانه برای افزایش حقوق بازنشستگان و متعادل شدن حقوق آنها منابعی پیش‌بینی نشده است.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس به کاهش بودجه عمرانی و تملک دارایی سال آینده هم اشاره کرد و افزود: این موضوع یکی از نکات چالشی بودجه سال آینده کشور خواهد بود.

,

سلیمی در خصوص بودجه سلامت گفت: با توجه به اینکه دولت طرح «تحول سلامت» را در دستور کار دارد، بودجه‌ای که برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده است، اجرایی شدن این طرح را با بحران مواجه خواهد کرد.

,

بودجه ۹۷ تورم‌زا است

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در مجموع بودجه سال آینده کشور باعث افزایش تورم خواهد شد، گفت: دولت برای اجرای بودجه سال آینده مجبور به افزایش نقدینگی است و این موضوع از طریق چاپ پول بدون پشتوانه یا افزایش نرخ ارز محقق می شود، که هر دو روش به خودی خود تورم‌ ایجاد می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه