اخبار داغ

در جلسه پوشش تحصیلی بخش کوهسرخ کاشمر عنوان شد:

نتیجه جدایی دانش‌آموز از مدرسه نزدیک شدن به آسیب‌های اجتماعی است

نتیجه جدایی دانش‌آموز از مدرسه نزدیک شدن به آسیب‌های اجتماعی است
مسئولان بخش کوهسرخ کاشمر ترک تحصیل حتی یک دانش ‌آموز را باعث شرمندگی عنوان کرده و تأکید کردند که با ترک تحصیل هر دانش‌آموز باید منتظر افزایش آسیب‌های اجتماعی باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر جلسه هماهنگی پوشش تحصیلی بخش کوهسرخ انروزبا حضور امام جمعه و بخشدار کوهسرخ، معتمدین، دهیاران، بهورزهای روستاها، ائمه جماعت و اعضای شورای اسلامی روستاهای این بخش در محل اداره آموزش و پرورش کوهسرخ برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 امام جمعه کوهسرخ در این جلسه حضور ارزشمند حاضران را نشانه احساس تکلیف آن‌ها دانست و گفت: نباید به خاطر برخی موانع، دانش آموزان با استعداد کوهسرخ از تحصیل باز بمانند.

,

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی گفت: آموزش و پرورش نهادی حساس و دارای اهمیت است و از همین رو ورود میدانی تمامی مسئولان در موضوع پوشش تحصیلی مورد انتظار است.

,

بخشدار کوهسرخ نیز در سخنانی خود با اشاره به تأثیرگذاری افراد حاضر در جلسه همچون معتمدین و بهورزان روستایی اظهار داشت: هدف ما از پیگیری موضوع پوشش تحصیلی این است که به کمک فرزندان خود و به کمک نهادی برویم که مدیران و مسئولان آینده این کشور را تربیت می‌کند.

,

رضا رمضانی طرقی ادامه داد: بدون شک در صورت توجه به بسیاری از دانش آموزانی که به هر دلیل ترک تحصیل کرده‌اند شاهد تغییرات بسیار مطلوب در زندگی و سرنوشت آن‌ها خواهیم بود.

,

وی ورود به امر جهادی انسداد بی‌سوادی و افزایش پوشش تحصیلی را اقدامی بسیار ارزشمند و برابر با بالاترین فرایض اخلاقی و دینی عنوان کرد و گفت: در منطقه‌ای مانند کوهسرخ که نخبه‌های علمی بسیاری در کشورهای مختلف و بسیاری از شهرهای کشور دارد، حتی ترک تحصیل یک دانش آموز هم باعث شرمندگی است.

,

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه کوهسرخ نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: تنها هدف ورود یک دانش آموز به مدارس، کسب نکات علمی و آموزشی نیست چرا که در واقع مدرسه تمامی ابعاد وجودی دانش آموزان را هدف قرار داده است و همانطور که در شعار سال تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز تأکید شده است مدارس، تعلیم و تربیت تمام ساحتی را اولویت کار خود قرار داده‌اند.

,

اعمی ادامه داد: رابطه کاهش آسیب‌های اجتماعی با کاهش دانش آموزان ترک تحصیلی یک رابطه مستقیم است و لذا در این راستا همایش‌ها و جلسات آموزش خانواده برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم شاهد افرایش پوشش تحصیلی باشیم.

,

وی گفت: همکاری و تعامل معتمدین و مسئولان روستاها امری تأثیرگذار در افزایش پوشش تحصیلی است و ما به این تعامل ارزشمند ایمان داشته و این عزیزان را پشتیبان اصلی مدارس روستایی می‌دانیم.

,

رئیس آموزش و پرورش کوهسرخ در بخش دیگری از سخنان خود جدایی دانش آموز از مدرسه را برابر با نزدیکی وی به آسیب های اجتماعی دانست و تأکید کرد: هیچ مانع و مشکلی برای ترک تحصیلی دانش آموزان پذیرفته نیست.

,

در ادامه معاونت آموزشی آموزش و پرورش کوهسرخ به عنوان دبیر شورای پوشش تحصیلی گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای پوشش تحصیلی ارائه داد و گفت: امیدواریم با این تلاش همگانی در آینده‌ای نزدیک شاهد بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدارس باشیم.

,

فاتحی همچنین راهکارهایی جهت رفع دغدغه‌های والدین دانش آموزان بازمانده از تحصیل ارائه داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه