اخبار داغ

جرثقیل های غیر استانداردِ رها شده، خطری که جدی گرفته نمی شود!

جرثقیل های غیر استانداردِ رها شده، خطری که جدی گرفته نمی شود!
در برخی از نقاط شهر شاهد جرثقیل های بزرگی هستیم که به دلیل عدم استاندارد و رها شدن مدت طولانی ممکن است خطر آفرین باشد و با سقوط آن حادثه ای تلخ رخ دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد امروزه در برخی از خیابانها بالا را که نگاه می کنی، جرثقیل های غول پیکری را می بینی که برای ساخت و ساز برج ها و ساختمان های بلند و یا پروژه های مختلف در حرکت هستند، به هر طرفی می چرخند و مدتهاست در آسمان دیده می شوند و برای ساخت و ساز مشغول شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد,

 

,

برخی از این جرثقیل ها مدتهاست ساکن و ساکت مانده و به دلایلی ساخت و ساز تعطیل شده و این جرثقیل ها هم رها شده اند در حالی که رها کردن این جرثقیل ها می تواند خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد.

,

 

,

با توجه به این که استاندارد جرثقیل ها تشویقی بوده و بسیاری از جرثقیل های غول پیکر فاقد این استاندارد هستند ممکن است بر اثر رها شدن در مدتهای طولانی خطر سقوط افزایش یابد.

,

خطر

, خطر,

این در حالیست که برخی از این جرثقیل ها در محله هایی مشغول به ساختن برج ها هستند که ممکن است بر اثر زلزله های شدید، توفان و یا تند باد دچار لغزش شده و حادثه ای تلخ رخ دهد.

,

 

,

"عنایت شرفی" رئیس اداره استاندارد بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: هیچ کدام از جرثقیل هایی که در بروجرد مشغول به کار بوده استاندارد نیستند، گرچه استاندارد آنها تشویقی است و هنوز اجباری نشده اما نیاز است استاندارد لازم را داشته باشند تا به موقع مورد بازرسی قرار گرفته و از بروز حوادث جلوگیری شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: استفاده از جرثقیل های بزرگ روز به روز در شهر بیشتر می شود اما نیاز است با استاندارد سازی و رعایت اصول ایمنی همچنان کار خود را ادامه دهند.

,

نتیجه تصویری برای سقوط جرثقیل در خیابان

, نتیجه تصویری برای سقوط جرثقیل در خیابان,

شرفی اظهار داشت: متاسفانه برخی از این جرثقیل ها در شهر سالهاست بر اثر توقف در ساخت و ساز رها شده و ممکن است بر اثر رها شدن این وسیله و عدم بازرسی و نظارت، سقوط کند و نیاز است تا مشکلی رخ نداده استاندارد آنها انجام شود.

,

 

,

به گفته وی 16 شرکت بازرسی خدمات فنی جرثقیل در کشور وجود دارد که می طلبد برای جلوگیری از حوادث، هر چه سریعتر استاندارد سازی صورت گیرد البته طی چند ماه آینده استاندارد جرثقیل ها اجباری خواهد شد.

,

 

,

رئیس اداره استاندار بروجرد تصریح کرد: تا کنون حوادث سقوط جرثقیل در برخی از شهرها و متاسفانه مرگ افراد رخ داده اما نیاز است قبل از رخ دادن این حادثه در شهر، حتما استاندارد سازی صورت گیرد تا به صورت منظم بازدید ها و بررسی از جرثقیل ها انجام شود و حادثه ای رخ ندهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه