اخبار داغ

نقد و نظر؛

سیاست دولت دیپلماسی لبخند در برابر خباثت انگلیسی/ لزوم بازخوانی اندیشه های امام(ره) درباره روابط با سایر کشورها

سیاست دولت دیپلماسی لبخند در برابر خباثت انگلیسی/ لزوم بازخوانی اندیشه های امام(ره) درباره روابط با سایر کشورها
کسانی که مدعی هستند دکترای روابط دیپلماتیک خود را در دانشگاه های آمریکا گرفته اند بد نیست دو واحدی را هم پای درس حضرت روح الله بنشینند، تا ادبیات برخورد با دولت های بیگانه را بیاموزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان، روال کار دنیا در روابط دیپلماتیک آن است که، وقتی کشوری جاسوسی از کشور دیگر را دستگیر می کند، روابط آن دو کشور تا مدت ها از حالت حسنه بودن خارج شده و متشنج می شود تا جایی که حتی گاهی کار به اخراج سفیر منجر می شود اما ظاهرا کار در کشور ما برعکس شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان زنان,

جاسوسی انگلیسی به نام نازنین زاغری در کشور ما دستگیر می شود و وزیر امور خارجه کشورش اقرار می کند که کار این جاسوس تربیت خبرنگار برای بی بی سی بوده است که شما بخوانید نیروی برانداز و سرباز جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران.

,

با این حال دولت انگلیس هیئتی دیپلماتیک را به ایران اعزام می کند تا جاسوس را پس بگیرند و نکته تاسف بار آن که با حالتی آشفته و نامنظم خارج از عرف دیپلماتیک و با غرور و خود بزرگ بینی که مخصوص سران کشورهای غربی است به خود جرات می دهند وارد ایران شوند.

,

علاوه بر آن هیئت انگلیسی زنی را به همراه خود می آورند که از پذیرش حجاب استنکاف کرده و در واقع قانون کشور ما را نقض می کند و در برابر تذکر مسئولان کشور ما هم مقاومت می کند با این حال به بهترین وجه از آن ها استقبال می شود.

,

وزیر امور خارجه انگلیس در این سفر موفق می شود هم با مسئولان همتراز خود ملاقات کند هم با مسئولان بالاتر از سطح خود، یعنی رئیس جمهور و رئیس مجلس و حتی در ادامه با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز ملاقات می کند و همه این مسئولان ایرانی دستان او را به گرمی می فشارند.

,

از طرفی دیگر نماینده ای از لیست امید نطق می کند که این یکی یعنی خانم جاسوس دو تابعیتی است، بترسید از در افتادن با دو تابعیتی ها!

,

کسی نیست بپرسد جنابعالی نماینده مردم ایران هستید یا نماینده دولت انگلیس در مجلس ایران؟! کسی نیست بپرسد وقتی خانم همراه وزیر حاضر نشد حجاب را بپذیرد با چه مجوزی وارد خاک ایران شد و چرا مسئولان او را با این وضعیت‌ پذیرفتند؟ آنچه مردم دیدند تنها سر و گردن و روسری آن خانم برای ضبط تلویزیونی بود و بس، اما در پس پرده …

,

غرور و باورداشتن ارزش های خود دُری گرانقدر است که حفظ و افزایش آن به عنوان یک ارزش تلقی می شود و باعث تشخص و آبروی درونی ملتی و بین المللی می شود و تبعا مسئولان هر نظامی موظف به پاسداری از این ارزش ها هستند.

,

مدتی پیش بود که یکی از مسئولان ایتالیایی با شلواری شبیه پیژامه به دیدار رئیس مجلس ما رفت و یکی هم معترض نشد و امروز وزیر امور خارجه انگلیس با ظاهری آشفته شبیه، آمده و ارزش های ما را زیر پا می گذارد.

,

به یاد آوریم دهه 60 زمانی که به سفیر ایران در اتحادیه جماهیر شوروی توهین شد؛ سفیر شوروی در تهران تاوان جسارت به سفیر تهران را داد و به همین خاطر حضراتی که مدعی هستند دکترای روابط دیپلماتیک خود را در دانشگاه های آمریکا گرفته اند، بد نیست دو واحدی را هم پای درس حضرت روح الله بنشینند تا ادبیات برخورد با دول بیگانه را بیاموزند.

,

شاید اگر با بی احترامی دیپلمات ایتالیاتی در ملاقات با رئیس مجلس برخورد می شد امروز آدم خوارهای انگلیسی استعمارگر جری نمی شدند تا با ملت ایران اینگونه برخورد کنند.

,

بله؛ وایکینگ‌ها یعنی پدران همین پسرها و بارون های انگلیسی که مردم خود را صاحب دنیا می دانند آن زمانی که آوازه فرهنگ و تمدن ایران گوش فلک را کر کرده بود و نیمی از دنیا در سیطره ایران بود و در عربستان تازه خورشید اسلام طلوع کرده بود آدم خوار بودند؛ حال بماند که همین آدم خوارهای انگلیسی امروز با چپاول ثروت کشورهای دنیا به ویژه هند و کار سیاه پوستان تحت نظام برده داری مالی به هم زده اند و قدرتمند و صاحب نفوذ شده اند.

,

و حکایت ما نیز همین است تا وقتی اقتصاد کشور را در رکود نگه داشته ایم تا تورم بالا نرود و تنها افتخارمان این است که تورم را پایین نگه داشته ایم و از طرفی سربازان گمنام امام زمان (عج) شبانه روز کار می کنند تا جاسوسی را به دام بیندازند و مانع فعالیت های تبهکارانه جاسوسان شوند؛ آن وقت دولتی که حال کار ندارد به فکر تبادل جاسوس با کشوری می افتد که 40 سال است پول های ایران را مصادره کرده است.

,

با این شرایط باید هم بخندیم به آن وزیر آشفته و از جنگ برگشته انگلیسی ها تا بتوانیم جاسوسی را آزاد کنیم و حقمان را به صورت ناقص پس بگیریم.

,

این وضعیت آیینه ای از دولتی است که نگاهش نه به داخل که به دست خارجی ها است تا مشکلاتش را حل کند و خلاصه وضعیت ملتی است که اقتصادش ضعیف باشد؛ همان چیزی که سال هاست مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند که اگر بخواهیم قدرتمند شده و حقمان را از زورگویان پس بگیریم باید کار کنیم تا اقتصادی شکوفا داشته باشیم.

,

از این دولت آبی گرم نمی شود، پس بهتر است خودمان به فکر خودمان باشیم…

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه