اخبار داغ

رئیس تامین اجتماعی شهرستان قدس:

آینده کارگر و خانواده آنها ارتباط مستقیم با پرداخت امروز حق بیمه کارفرمایان دارد

آینده کارگر و خانواده آنها ارتباط مستقیم با پرداخت امروز حق بیمه کارفرمایان دارد
داود ابراهیمی رئیس تامین اجتماعی شعبه شهرستان قدس گفت: بسیاری از شرکت ها با توجه به کمکی که سازمان تامین اجتماعی به آنها می کند، کم کاری کرده و نسبت به پرداخت حق کارگران کوتاهی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، داود ابراهیمی رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه شهرستان قدس، در گفت و گو با خبرنگار   قدس خبر، از موقعیت بیمه ای شهرستان خبر داد و گفت: از لحاظ اشتغال و کارگاهی، با توجه به اینکه شهرستان قدس در حاشیه استان تهران قرار گرفته موقعیت منطقه به صورت خوابگاهی حساب می شود که طی بررسی صورت گرفته در سال های اخیر پیشرفت های بسیاری در شهر صورت گرفته و بافت شهر تغییرات زیاد و چشمگیری داشته اما با این حال مردم از نظر اقتصادی ضعیف هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

ابراهیمی افزود: فعالیت چند کارخانه خودروسازی بزرگ در نزدیکی شهرستان قدس موجب شده که جوانان و شاغلان فعال در این کارخانه ها که ساکن این شهر هستند، محل اشتغال آنها خارج از شهر باشد، بنابراین تعداد بیمه شدگان این شعبه نسبت به شاغلین آن کمتر است، یعنی بطوریکه کارفرمایان حق بیمه ها را در شعبه دیگر واریز نموده در حالی که در زمان مقرری گرفتند و استفاده از بیمه بیکاری، افراد به این شعبه مراجعه می کنند و در نتیجه عدم هم ترازی منابع دریافتی و پرداختی در صندوق بیمه ایجاد شده که این یک مشکل محسوب می شود.

,

وی در ادامه بیان کرد: از لحاظ اشتغال، با توجه به تحریم ها و وضعیت اقتصادی، بیشتر قطعه سازانی که برای صنعت خودرو سازی کار می کنند با مشکل مالی مواجه اند و بستانکاری های این کارگاه ها از کارخانجات خودرو ساز و در پی آن بدهکاری های آنان به سازمان تامین اجتماعی و دارایی موجب افزایش بار مالی شعبه شده است در صورت رفع این مشکل و کاهش مطالبات، تعادل در صندوق برقرار و مشکلات نیز کاسته خواهد شد.

,

ابراهیمی در جهت بهبود مشکلات موجود و راهکاری که می توان در این زمینه ارائه داد، افزود: با توجه به جلسات متعددی که در فرمانداری شهرستان قدس برگزار می شود و کارگروه های ایجاد شده در زمینه اشتغال و بحران های اقتصادی کارگاهی و کارفرمایی که این موارد مطرح شده است ما نیز در حیطه قانون کمک هایی به کارفرمایان می کنیم اما بهتر است برای رفع هر چه سریع تر این مشکل و رسیدن به مطالبات، دستگاه های متولی بتوانند کاری کنند تا این شرکت ها بدهی های خود را از شرکت های خودرو ساز و سایر شرکت ها گرفته و آن ها نیز دیون خود را به بیمه و دارایی پرداخت نمایند.

,

وی در ادامه از اهمیت پرداخت حق بیمه به کارفرمایان اشاره کرد و گفت: حق بیمه حقی است که مانند حقوق شناخته شده اما متاسفانه اهمیت کمتری به آن داده می شود، بسیاری از شرکت ها با توجه به کمکی که سازمان به آنها می کند، کم کاری کرده و نسبت به پرداخت این حق کوتاهی می کنند و تلاش می کنیم برای کارفرمایان با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی، آنها را نسبت به اهمیت این مسئله توجیح کنیم، چرا که حق بیمه کارگران از حقوق اساسی و اولیه آنان است و آینده کارگر و خانواده آنها ارتباط مستقیم با پرداخت امروز حق بیمه کارفرمایان دارد تا در آینده با بحران روبرو نشوند.

,

ابراهیمی به مزیت بیمه تامین اجتماعی در مقایسه با سایر شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: خدمات سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بین نسلی و با پشتوانه است. خدمات تامین اجتماعی تنها خدمات درمانی نیست و در زمینه های از جمله آتیه، بازنشستگی، ازکار افتادگی، پرداخت هزینه های پروتز و دندانپزشکی، عینک، ویلچر، سمعک و به طور کلی خدمات بلند مدت و کوتاه مدت حمایت خود را از پرداختی های بیمه شدگان، انجام می دهد. به یقین هیچ بیمه ای این گونه تنوع خدمات و این پشتوانه قوی را ندارند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه تامین اجتماعی در بین مردم شناخته شده است و نیازی به تبلیغاتی که در برخی شرکت ها به وفور به همراه شعارهایی دست نیافتنی داده می شود، ندارد و شعاری که از سوی تامین اجتماعی داده می شود، واقعی بوده و فرا واقعی نیست و امیدواریم که بتوانیم در راه خدمات رسانی به مردم ثابت قدم باشیم. هدف اصلی ما طبق میثاق نامه و تعهدی که داریم، خدمت به مردم در چهارچوب مقررات همراه با احترام و تکریم مراجعه کنندگان است.

,

ابراهیمی یادآور برنامه هایی که در جهت تکریم ارباب رجوع می باشد خاطرنشان کرد: برنامه ها و دوره هایی از سوی سازمان برای پرسنل تدوین شده و برگزار می شود، از جمله دوره های برگزار شده می توان به اخلاق اسلامی، روانشناسی و نحوه برخورد با مردم، هوش هیجانی، کنترل استرس، طرح های تکریم در خصوص نظر سنجی از ارباب رجوع و بررسی و پاسخگویی به صندوق انتقادات و پیشنهادات اشاره کرد.

,

در پایان رییس اداره تامین اجتماعی شهرستان قدس از تجهیزات صورت گرفته جهت رفاه و آسودگی پاسخگویی به مراجعه کنندگان خبر داد و گفت: فضای شعبه با مجهز کردن به سیستم نوبت دهی گویا و پیشخوان های در نظر گرفته شده توسعه گرفته تا بخشی از رفاه را برای مراجعین فراهم کنیم و همیشه سعی ما بر تلاش هر چه بیشتر و کاهش نقص های موجود و خدمت رسانی به نحوه احسن به شهرواندان شهرستان قدس است.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه