اخبار داغ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اجرای طرح ارتقا ایمنی عبور و مرور در ۴۰ نقطه چهارمحال وبختیاری

اجرای طرح ارتقا ایمنی عبور و مرور در ۴۰ نقطه چهارمحال وبختیاری
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری از آموزش و اجرای طرح ارتقاء ایمنی عبور و مرور در در ۴۰ نقطه هدف در حاشیه راه‌های این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مالکی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با جهانبین نیوز، در این خصوص اظهار داشت: این طرح شامل ارتقاء ایمنی راکبان موتورسیکلت، دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها ،عابران پیاده و وانت بارها است.

وی با اشاره به اینکه این طرح برابر ضوابط تدوین شده از سوی دفتر ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برگزار می شود، افزود: این طرح با توجه به اهمیت ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای (موتورسواران، دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و عابران پیاده) و همچنین ایمنی تردد وسایل نقلیه خاصی مانند وانت بارها به منظور پیشگیری از تلفات و جراحات آنها اجرا می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری، تأثیر قابل توجه آموزش و فرهنگ‌سازی و اقدامات ایمن‌سازی فیزیکی در این مورد را از دیکر اهداف اجرایی این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری دستگاههای ذیربط، شامل پلیس راه و نیروی انتظامی استان به شکل مفاهیم ترافیکی و تردد ایمن کاربران جاده ای در روستاهای هدف برگزار می شود.

همچنین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از کاهش بیش از ۱۷ درصدی تلفات جاده ای در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: اجرای طرح های ارتقای ایمنی تردد در راههای استان در نقاطع هدف و در حوالی محورهای پرخطر انجام می شود.

حسین مالکی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، آموزش حضوری و فرهنگ‌سازی صحیح عبور و مرور با نصب بنر و پوسترها و بروشورهای حاوی پیام های ایمنی برای عابران پیاده و موتورسواران و توزیع برخی تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی، حمایل شبرنگ دار و شبرنگ چهارتکه مخصوص موتورسیکلت و ساماندهی پلهای زیرگذر برای عبور عابران پیاده و نصب سرعت‌کاه جاده‌ای در محل‌های عبور عابران پیاده انجام می شود.

این مسئول در مورد اثربخشی اجرای این طرح نیز گفت: طبق گزارش های ارائه شده با اجرای این طرح میزان تلفات عابران پیاده، موتورسیکلت سواران، وانت بارها ، دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و سرنشینان وسایل نقلیه با کاهش قابل توجهی رو برو بوده است.

وی ابراز داشت: در زمینة ارتقاء ایمنی تردد وانت‌بارها و ادوات کشاورزی علاوه بر ارائة چند اسلاید آموزشی همراه با آموزش موتورسواران و عابران پیاده در روستاها، نسبت به تهیه و نصب بازتاب مخصوص ادوات کشاورزی و وانت‌بارها اقدام و در وسایط نقلیة مربوطه برای آشکارسازی آنها در هنگام تردد در جاده نصب شده‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه