اخبار داغ

مدیر دفتر مشاوره و تحقیقات اقتصادی:

عاملین اقتصادی برای حفظ بقای خود مجبورند وارد رقص سیاست شوند

عاملین اقتصادی برای حفظ بقای خود مجبورند وارد رقص سیاست شوند
مدیر دفتر مشاوره و تحقیقات اقتصادی کشور در خصوص علل کاهش ثبات در اقتصاد ایران گفت: سیاست بر اقتصاد ایران چیره است و اقتصاد و عاملین اقتصادی برای حفظ بقای خود مجبورند وارد رقص سیاست شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "مرتضی ایمانی راد" مدیر دفتر مشاوره و تحقیقات اقتصادی کشور در خصوص علل کاهش ثبات در اقتصاد ایران گفت: اولین عامل نگاه ابزارانگاری به اقتصاد است. سیاست بر اقتصاد ایران چیره است و اقتصاد و عاملین اقتصادی برای حفظ بقای خود مجبورند وارد رقص سیاست شوند. بازار استقلال ندارد و بنابراین فاقد قانونمندی مستقل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی در ادامه افزود: دومین عامل که موجب این امر شده است، کالا پایه بودن اقتصاد ایران است که این امر موجب گردید، کالاها، به دلیل نداشتن علم و تکنولوژی در خود فاقد ثباتند.

مدیر دفتر مشاوره و تحقیقات اقتصادی کشور تصریح گرد: مهمترین عامل برای حفظ ثبات در اقتصاد، همتراز شدن در بازارهای جهانی است. ما نه‌ تنها با نظام جهانی هم ترازی نداریم، بلکه کلی تقابل داریم. این تقابل‌ها و انزوای اقتصاد ایران و از هم گسستگی‌اش با بازارهای شناور جهانی، متغیرهای اقتصادی را پر نوسان کرده است. چون اتکای اقتصاد ایران به تقاضای داخلی متاثر از ایده خودکفایی اقتصادی و تامین تقاضای باقیمانده با واردات در یک ارتباط یک سویه با نظام جهانی، خود منشاء بی‌ثباتی است.

,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه