اخبار داغ

رئیس اداره هواشناسی شهرضا:

کشاورزان مراقب یخ زدگی تجهیزات کشاورزی باشند/ مزارع غلات شهرضا با توجه به نبود بارش نیاز به آبیاری دارند

کشاورزان مراقب یخ زدگی تجهیزات کشاورزی باشند/ مزارع غلات شهرضا با توجه به نبود بارش نیاز به آبیاری دارند
رئیس اداره هواشناسی شهرضا، گفت: باتوجه به روند سرما کشاورزان نسبت به بازبینی ماشین آلات، ادوات مکانیزه و سیستم های آبیاری تحت فشار به خصوص پمپ های آب، برای جلوگیری ازخطر یخ زدگی و خسارت اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستار سبزعلی، در گفت و گو با خبرنگار شهرضانیوز، در رابطه با آخرین وضعیت دمایی شهرضا، اظهار کرد: متاسفانه هنوز شاهد بارشی در سطح شهرضا نبوده ایم که در این زمینه کشاورزان باید کارها و اقدام هایی را انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

رئیس اداره هواشناسی شهرضا، با توصیه به کشاورزان گفت: باتوجه به نیاز غلات کشت شده در مزارع شهرستان به آب و عدم بارندگی مناسب، کشاورزان خود این مزارع را آبیاری کنند.

,

وی با بیان اینکه باغداران نیز باید اقدامات لازم را در این فصل انجام دهند، خاطرنشان کرد: باغداران نسبت به رنگ آمیزی تنه درختان با رنگ سفید تا ارتفاع 80 سانتیمتری برای جلوگیری از ترک خوردگی تنه اقدام کنند.

,

سبزعلی، یکی یگر از خطرات برای کشاورزان را یخ زدگی ادوات کشاورزی با توجه به سرما دانست و عنوان کرد: باتوجه به روند سرما کشاورزان نسبت به بازبینی ماشین آلات، ادوات مکانیزه و سیستم های آبیاری تحت فشار به خصوص پمپ های آب، برای جلوگیری ازخطر یخ زدگی و خسارت اقدام کنند.

,

رئیس اداره هواشناسی شهرضا، ادامه داد: کلیه سالن های تولید محصولات کشاورزی، دامی و پرورش قارچ استان باید تمهیدات لازم درخصوص کاهش دما را انجام دهند.

,

وی با بیان اینکه کشاورزان باید نسبت به بهداشت باغات حساسیت بیشتری نشان دهند، تاکید کرد: کشاوزان در این ایام شاخه های درختان آلوده به آفات و بیماری ها را حذف و از باغ خارج کرده تا خسارت های ناشی از آفات کاهش پیدا کند.

,

سبزعلی، یکی از اقدام های لازم را انجام تغذیه باغ ها، به روش چالکود زیر نظر کارشناسان کشاورزی دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت بیماری های شانکر سیتوسپرایی و باکتریایی در درختان دانه دار و هسته دار، باغداران مبارزه شیمیایی با ترکیب بردو به میزان دو درصد را انجام دهند.

,

وی در رابطه با کمینه و بیشینه دمای شهرضا نیز گفت: کمینه دمای شهرستان در صبح امروز منفی شش درجه سانتیگراد بوده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه