اخبار داغ

معاون عمرانی فرمانداری کاشمر:

تخصیص اعتبارات ملی تنها راه دوبانده شدن جاده مرگ

تخصیص اعتبارات ملی تنها راه دوبانده شدن جاده مرگ
معاون عمرانی فرماندار کاشمر با بیان اینکه تخصیص اعتبارات ملی تنها راه دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر است از تردد بیش از 656 هزار خودور در هفت ماهه نخست امسال در این مسیر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی برامکی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: پروژه دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر که به دلیل حادثه‌خیز بودن از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفته است مراحل مطالعات و اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 (215 سابق) را سپری کرده و هم اکنون بر اساس استعلام از اداره کل راه و شهرسازی از سال جاری به این پروژه کد ملی اختصاص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی ادامه داد: علی رغم اینکه این پروژه دارای ردیف ملی می‌باشد ولی تاکنون هیچ مبلغی از محل اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص پیدا نکرده و اقداماتی که تا کنون برای دوبانده کردن جاده کاشمر به شادمهر انجام شده فقط از محل اعتبارات استانی بوده که در سه سال اخیر به این پروژه اختصاص یافته است.

,

معاون عمرانی فرمانداری کاشمر گفت: تا کنون بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی به این پروژه اختصاص یافته است.

,

برامکی با بیان اینکه از 55 کیلومتر مسافت جاده کاشمر به شادمهر 28 کیلومتر آن در حوزه سیاسی شهرستان کاشمر است تأکید کرد: مابقی این مسیر در حوزه شهرستان مه‌ولات قرار می‌گیرد که متأسفانه در این قسمت هیچ اقدامی برای تعریض جاده انجام نشده است.

,

وی با اشاره به آغاز عملیات تعریض در ابتدای جاده با پیمانکاری شهرداری کاشمر گفت: در صورت اتمام تعریض این قسمت که توسط شهرداری در حال انجام است و می‌توان گفت یک سوم از آن بخش از جاده که در حوزه سیاسی شهرستان کاشمر است انجام شده و برای مابقی آن باید به دنبال جذب اعتبارات ملی بود.

,

معاون عمرانی فرمانداری کاشمر با بیان اینکه تنها راه تکمیل و تعریض پروژه جاده کاشمر به شادمهر تخصیص اعتبارات ملی است تصریح کرد: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته برای هر یک کیلومتر این پروژه بدون نیاز به ابنیه بین یک تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه باید انجام شود که هزینه احداث ابنیه و پل‌ها نیز به این مبلغ افزوده می‌شود ضمن اینکه اصلاح سه قوس قائم در این مسیر هم اعتبارات سنگینی لازم دارد که در مجموع بین 90 تا 100 میلیارد تومان برای تعریض این جاده نیاز است.

,

برامکی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر هیچ خبری از تخصیص اعتبارات ملی به این پروژه که بخشی از کد پروژه تعریض جاده شادمهر تا انابد است وجود ندارد و امیدواریم با توجه به ضرورت موضوع و حادثه‌خیز بودن جاده با تخصیص اعتبارات ملی که تنها راه اجرایی شدن این پروژه است شاهد حل این معضل قدیمی در کاشمر باشیم.

,

وی گفت: حجم تردد در مسیر کاشمر به شادمهر حجم قابل توجهی است که باید مورد نظر قرار گیرد به عنوان مثال بر اساس گزارش دستگاه‌های تردد شمار در هفت ماهه نخست امسال 656 هزار و 587 خودرو در مسیر کاشمر به شادمهر تردد کرده‌اند که 18 درصد آن را خودروهای سنگین تشکیل داده‌اند و در همین مدت 650 هزار و 611 خودرو از سمت شادمهر به کاشمر تردد داشته‌اند که 17 درصد آن را خودروهای سنگین تشکیل داده‌اند.

,

معاون عمرانی فرمانداری کاشمر اظهار داشت: کاشمر دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی است و سالانه بعد از مشهد مقدس بیشتر حجم زائر و مسافر را در استان دارد لذا شایسته است نسبت به اصلاح وضعیت جاده کاشمر به شادمهر که هر از چندگاهی مردم کاشمر را داغدار می‌کند توجه ویژه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه