اخبار داغ

شخصیت و بهای یک انسان به رفتار و دانایی اوست/ غرب به دنبال کاهش معنویت در خانواده هاست

شخصیت و بهای یک انسان به رفتار و دانایی اوست/ غرب به دنبال کاهش معنویت در خانواده هاست
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: میل به معنویت و میل به دین را خداوند در وجود انسانها گذاشته است لذا باید زمینه ی علم القرآن را برای تربیت فرزندانمان بوجود آوریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، علوی استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در کارگاه آموزشی بانوان فرهیخته که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: هدف از خلقت انسان این است که برای خدا باشیم و اگر قرار است ما خدایی شویم باید به کمالات الهی دست پیدا کنیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل, آفتاب دل,

 

,


وی با بیان اینکه غرب می خواهد معنویت در خانواده ها را بگیرد گفت: انسان ها از طریق کمال طلبی می تواند به همه چیز دست یابد.

,
,

 

,


وی افزود: جامعه ی کنونی نتوانسته است بین باورهای بنیادین و ارزش های اصیل اسلامی از یک طرف و سبک زندگی خود در حوزه های مختلف، ارتباط معناداری به وجود آورد.

,
,


علوی با بیان اینکه نقش زن ها در تربیت معنوی بسیار تاثیرگذار است خاطر نشان کرد: میل به معنویت و میل به دین را خداوند در وجود انسانها گذاشته است لذا باید زمینه ی علم القرآن را برای تربیت فرزندانمان بوجود آوریم.

,
,

 

,


وی با اشاره به اینکه شخصیت و بهای یک انسان به رفتار و منش و دانایی هر فردی است افزود: حسن خلق زیبایی های کمال است .

,
,

 

,


به گفته ی این استاد حوزه و دانشگاه، تربیت فرزند، از همه شغلها بالاتر است. یک فرزند خوب شما اگر به جامعه تحویل بدهید، برای شما بهتر است از همه عالم، اگر یک انسان شما تربیت کنید، برای شما به قدری شرافت دارد که من نمی توانم بیان  کنم . پس شما یک شغلتان این است که بچه های خوب تربیت کنید. دامن مادرها دامنی است که «انسان» از آن باید درست بشود. یعنی اول مرتبه تربیت، تربیت بچه است در دامن مادر.

,
,

 

,


علوی ادامه داد: وقتی یک جامعه ایمانی متکامل به وجود می‌آید که زنان و مردان مؤمن به وسیله پیوند ولایی در کنار هم قرار گیرند و به مقابله با انحرافات اجتماعی و سیاسی و اعتقادی که نشانه بی¬توجهی به معروف و تشویق منکر است بپردازند.

,
,

 

,


وی یادآور شد: تبیین آثار معنویت در زندگی؛ آموزش زندگی توام با معنویت بخشی از وظایف والدین نسبت به فرزندان محسوب می شود. امروزه آموزش مهارت های زندگی یکی ازوظایف نهادها و مراکز مرتبط با خانواده محسوب می شود.

,
,

 

,

 

,

این مقام مسئول تاکید کرد: والدین و فرزندان یک سری نیازهای مشترک روحی و روانی دارند. والدین ابتدا مایل اند خود راهی برای پاسخگویی به این نیازها بیابند ودر ضمن تمایل دارند که برای فرزندانشان و تامین نیازهایشان نیز طریقی روشن و مطمئن اتخاذ نمایند. علاوه بر آن، چنانچه به فرزندان خود تفهیم نماییم که معنویت قادر است آن دسته از نیازهایشان را از قبیل خود شکوفایی جستجوی فلسفه ارضا کننده ی زندگی و نیز امنیت پاسخ های مناسبی دهد.

,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه