اخبار داغ

نشست اصلاح طلبان بوکانی با نماینده مهاباد و چند نکته

نشست اصلاح طلبان بوکانی با نماینده مهاباد و چند نکته
طی روزهای گذشته یکی از اصلاح طلبان مهابادی با انتشار تصویری از نشست دسته ای از هم فکران بوکانی خود با نماینده مهاباد خبر داده بود؛ موضوعی که واکنش تند و پرخاشگرانه رسانه ی نزدیک به نماینده بوکان را در پی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان؛ طی روزهای گذشته یکی از اصلاح طلبان مهابادی با انتشار تصویری از نشست دسته ای از هم فکران بوکانی خود با نماینده مهاباد خبر داده بود؛ موضوعی که واکنش تند و پرخاشگرانه رسانه ی نزدیک به نماینده بوکان را در پی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکریان,

کانال تلگرامی نزدیک به نماینده بوکان با انتشار یادداشتی بی نام و صدالبته بسیار شبیه به ادبیات نوشتاری دکترعثمانی تحت عنوان “اصلاح طلبی کیلویی چند” به شدت به این افراد تاخته و شرکت کنندگان در جلسه مذکور که عموماً از اصلاح طلبان مخالف و منتقد نماینده بوکان هستند را شکست خوردگان سیاسی معرفی و آنها را به منفعت طلبی شخصی متهم کرده است.
چرایی برگزاری چنین نشستی که از ماهیت و محتوای مباحث صورت گرفته در آن  هیچ اطلاعات به درد بخوری در دست نیست را می توان این گونه مورد واکاوی قرار داد .

,
,

۱- رقابت نمایندگان بوکان و مهاباد به عنوان دو شهر مهم کردنشین استان وارد فاز جدیدی شده است. محمود زاده و عثمانی که هر کدام در حوزه انتخابیه شان با بحران جدی نارضایتی از عملکردشان مواجه هستند؛ مدتی است برای فرار از پاسخگویی به مطالبات مردم با رویکردی  فرافکنانه در امور دیگر حوزه ها از جمله شهرهای یکدیگر دخالت می کنند و به بهانه های گوناگون در جمع شهروندان این شهرها حاضر می شوند.  عثمانی و  محمودزاده که از همان ابتدای کار در صدد معرفی خود به عنوان یک نماینده ملی و  کاریزماتیک برای  کُردها بودند از هر فرصتی برای خود نمایی سود جسته اند. عدم صلاحیت محمود زاده برای حضور در انتخابات مجلس نهم عملاً وی را از ادامه حضور در این  کورس رقابتی باز داشت، خیلی ها رد صلاحیت محمودزاده را نتیجه تلاشهای عثمانی برای خارج کردن رقیب منطقه ای خود به عنوان یکی از موانع خودنمایی هرچه بیشترش عنوان می کنند، اما سر انجام محمود زاده پس از یک دوره دوری از مجلس با  هر روشی که بود به عنوان کاندیدای دوره دهم مجلس راهی بهارستان شد. حضور دوباره محمودزاده در مجلس تشدید رقابت وی با نماینده بوکان را در پی داشته به صورتی که بارها کانالها و رسانه های نزدیک به محمودزاده تصاویری از مکاتبات نمایندگان در حوزه مسائل  قومی و  مذهبی  مقبول مردم منطقه را بدون نام و امضای عثمانی منتشر کرده اند. موضوعی که در آخرین مورد در خصوص اتفاقات مدرسه ای در ارومیه واکنش رسمی نماینده بوکان را در پی داشته و آن را  بی_اخلاقی برخی نمایندگان کُرد عنوان کرده بود.

,

۲- پیروزی اصلاح طلبان در تحریک آرای مردم منطقه به سوی سبد رای روحانی و ناتوانی رئیس جمهور مورد حمایت آنها در اقناع حداقلی رای دهندگان در خصوص وعده های انتخاباتی اش موجب تزلزل جایگاه اصلاح طلبان کُرد که همیشه با شعارها و وعده های شبهه واگرایانه در پی تحریک و تهیج مردم این منطقه بوده اند؛ شده است. اصلاح طلبان کُرد که به اعتراف چند ده باره خودشان تنها در هنگامه انتخابات ظهور و بروز پیدا می کنند زمانی متوجه  باخت سنگین خود شدند که علی رغم شعارهای و وعده های قومگرایانه ای که برای پیروزی روحانی سر داده بودند، دولت تدبیر در مدیریت بحران پیش آمده در پی زلزله استان کُردنشین کرمانشاه به شدت ناکارآمد ظاهر شد و در این میان نهادهایی که در بحبوحه انتخابات با شدید ترین هجمه های کاذب داخلی و خارجی روبرو بودند همچون همیشه خوش درخشیدند و فارغ از کشمکش های سیاسی به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کردند. به نظر می رسد تقلای این روزهای اصلاح طلبان کُرد برای یافتن راه چاره ای است که خود را از منجلاب حمایت از روحانی برهانند.

,

۳- ترس از قدرت گیری جریان رقیب و رشد قابل توجه و محسوس آرای اصولگرایان در مهاباد نماینده این شهر وا داشته برای حفظ جایگاه خود و هم کیشانش دست به دامن چهره ها و شخصیت های شهرهای همجوار شود.

,

نکته آخر اینکه هم نشینی عده ای  متمکن بی درد که هیچکدام دغدغه ای برای بیان مشکلات عدیده اقتصادی که گریبان بسیاری از خانواده ها را گرفته و آنها را با مشکلات جدی معیشتی روبرو کرده است ندارند چه منفعتی برای مردم دارد؟
نه اینکه عملکرد نمایندگان مورد اشاره نیز همچون اصلاح طلبان حاضر در چنین جلساتی تنها برای سهم_خواهی و منفعت_طلبی هر چه بیشترخود و هم پیاله گانشان خلاصه شده است.

,
,

انتهای پیام/ ی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه