اخبار داغ

یک کارشناس دینی:

وفای به عهد عالی‌ترین و بهترین خصلت در خانواده است

وفای به عهد عالی‌ترین و بهترین خصلت در خانواده است
یک کارشناس دینی با بیان اینکه وفاداری و وفای به عهد عالی‌ترین و بهترین خصلت در خانواده است، گفت: در محیط خانواده نه تنها زن و شوهر باید نسبت به هم وفادار باشند، بلکه در مورد فرزندان هم باید به همین منوال باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از گوهرشاد نیوز، زهرا حیدری امروز در سلسله جلسات تبلیغی-مذهبی ویژه بانوان در حرم مطهر رضوی با تبیین موضوع وفاداری در محیط خانواده، اظهار کرد: کسانی که در زندگی مشترک نسبت به همسر خود وفادار هستند، سه خصلت نیکو در زندگی نصیب آن‌ها می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از , گوهرشاد نیوز, ، زهرا حیدری امروز در سلسله جلسات تبلیغی-مذهبی ویژه بانوان در حرم مطهر رضوی با تبیین موضوع وفاداری در محیط خانواده، اظهار کرد: کسانی که در زندگی مشترک نسبت به همسر خود وفادار هستند، سه خصلت نیکو در زندگی نصیب آن‌ها می‌شود.,

 

,


وی تصریح کرد: اولین خصلت این است که در زندگی آرامش دارند، همچنین مردم به آن‌ها اعتماد دارند و سومین ویژگی این افراد این است که رحمت الهی از نظر مادی و معنوی بر آن‌ها نازل می‌شود.

,
,

 

,


حیدری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: ایشان فرموده‌اند: «همنشین من در قیامت وفادارترین شما نسبت به همسرانشان است»، بنابراین نتیجه می‌گیریم که وفاداری در محیط خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ ملاک همنشینی با پیامبر(ص) عبادت بسیار نیست، بلکه وفاداری و پایبند بودن به عهد و پیمان است.

,
,

 

,


وی عنوان کرد: امام علی(ع) نیز وفاداری را یکی از عالی‌ترین خلق و خوهای بین زن و شوهر معرفی کرده‌اند، چنانچه زن و شوهر در محیط خانواده به این مسئله توجه داشته باشند و نسبت به هم وفادار باشند، همنشینان و دوستان خوبی برای هم خواهند بود و محیط خانواده سرشار از آرامش می‌شود.

,
,

 

,


سخنران حرم مطهر رضوی با استناد به احادیث و روایات اسلامی بیان کرد: وفاداری زن و شوهر نسبت به هم، ثواب نماز خواندن در مسجدالنبی را دارد و کسی که نسبت به همسرش وفادار باشد و به خاطر مشکلات زندگی به او خیانت نکند، مانند کسی است که در مسجد النبی نماز خوانده باشد.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه وفاداری و وفای به عهد عالی‌ترین و بهترین خصلت در خانواده است، اظهار کرد: در محیط خانواده نه تنها زن و شوهر باید نسبت به هم وفادار باشند، بلکه در مورد فرزندان هم باید به همین منوال باشد.

,
,

 

,


این کارشناس مذهبی افزود: پیامبر(ص) فرموده‌اند:«فرزندان خود را دوست بدارید. با آنها مهربان باشید و به وعده‌ای که به آنها دادید عمل کنید، زیرا آنها شما را روزی دهنده خود می‌دانند».

,
,

 

,


وی با اشاره به اینکه بچه‌ها پدر و مادر را رزاق و روزی دهنده خود می‌دانند، اظهار کرد: چنانچه پدر و مادر به عهدی که با فرزند خود بسته‌اند وفا نکنند و به عبارتی با آنها بدقولی کنند، بچه‌ها نسبت به آنها بی‌اعتماد می‌شوند و این بی‌اعتمادی عواقب خطرناکی را در پی دارد، از جمله اینکه آنها در آینده نسبت به روزی دهنده اصلی خود یعنی پروردگار عالم بی‌اعتماد می‌شوند.

,
,

 

,


حیدری بیان کرد: والدین باید توجه داشته باشند قولی که به بچه‌ها می‌دهند باید آگاهانه و عاقلانه باشد و قولی ندهند که از عهده انجام آن برنیایند و باعث بی‌اعتمادی بچه‌ها نسبت به خود شوند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه