اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان سرایان:

هزار هکتار اراضی آیسک سرایان موقوفه می باشند

هزار هکتار اراضی آیسک سرایان موقوفه می باشند
رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان سرایان گفت: بیشترین وقفیات شهرستان سرایان درشهر آیسک وجود دارد که تقریبا 1000هکتار از اراضی این شهر موقوفه می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدحاجتی برون رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان سرایان امروز صبح درگفت وگو با سرایان بیدار گفت:شهرآیسک دارای 24طاقه معادل 12شبانه روز آب واراضی می باشد که ازاین میزان 4طاقه معادل 2شبانه روز ملکی ومابقی موقفه می باشند. وی افزود:موقوفه امیرحسنخانی با میزان 12طاقه آب واراضی نیمی از کل آب واراضی این شهر را شامل می شود که تاریخ آن به بیش از 200سال برمی گرددودارای 27مصرف می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان سرایان اظهارکرد:ازمهمترین مواردوقف این موقوفه روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع)دردهه عاشورا،کمک به مستمندان وفقراهزینه دارو ودرمان افرادبی بضاعت ،کمک به طلاب حوزه علمیه طبس ،حق الزحمه یک نفر مربی جهت تعلیم قرآن به اطفال می باشد.

,

حاجتی برون گفت:موقوفه عمادالملکی ازدیگر م.قوفات این شهر است که به میزان 7طاقه آب واراضی را شامل می گردد ودارای مواردمصرف متعددازجمله هزینه های برگزاری اعیاد وشهادت ائمه معصومین(ع)،هزینه زیارت زوار بی بضاعت حرمین شریفین ائمه اطهار(ع)می باشد.

,

وی خاطرنشان کرد:یک طاقه آب واراضی از موقوفه سیدمحمدحسن خان شامل مسجد وحوض انباراست که هزینه های حمامها وحوض انبارهای این شهر را شامل می گرددوهمچنین هزینه تعمیرات مسجدجامع شهرآیسک وحقوق امام جماعت وموذن وخادم مسجد ازآن تامین می گردد.

,

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان سرایان اظهارداشت:شهرآیسک با بیش از 1000هکتاراراضی موقوفه بیشتر موقوفات را بخود اختصاص داده است.

,

حاجتی افزود: قبلا نشستی برای رفع مشکل وقفی این اراضی درمحل دفتر امام جمعه شهرآیسک تشکیل شده است که مقررگردیده است اعضای گروه 5نفره که خبره های محلی می باشند موارد بررسی ونتیجه را اعلام نمایند.

,

 وی با بیان این که این اداره هم به دنبال حل مشکل مردم است، بیان داشت: براساس نقشه برداری که چند سال قبل انجام شده اراضی خود شهر آیسک برداشت و مشخص شده برخی اراضی در بافت شهری هم مزروعی است که گروه ۵ نفره می توانند این موارد را بررسی و اعلام نظر کنند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه