اخبار داغ

عضو سابق هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

بازخوانی ترانه‌ منافقین در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب توهین به ملت ایران است/ نمایندگان مجلس، وزیر ارشاد را مورد سوال و حتی استیضاح قرار دهند

بازخوانی ترانه‌ منافقین در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب توهین به ملت ایران است/ نمایندگان مجلس، وزیر ارشاد را مورد سوال و حتی استیضاح قرار دهند
عضو سابق هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع تاسف بار است و متاسفانه به دلیل سیاست های وزارت ارشاد که در دولت اعتدال حاکم است چنین زمینه هایی فراهم می شود که در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب توسط به ظاهر هنرمندان مورد تمسخر و تحقیر قرار بگیرد و نسبت به جریان انقلابی و حرکت انقلابی ملت ایران اهانت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  صبح زاگرس ، نمایش " ترانه های قدیمی؛ پیکان جوانان " که عنوان موسیقی نمایش را یدک می کشد به کارگردانی محمد رحمانیان از جمله کارگردان های مدعی روشنفکری است که علاوه بر خوانندگی و تک خوانی صدای زن توسط یکی از بازیگران زن با بازخوانی ترانه‌ ای قدیمی و مبتذل متعلق به «مرضیه» خواننده منافقین که اتفاقا" آنرا تقدیم مریم رجوی وطن فروش که دستانش به خون هزاران جوان این سرزمین آلوده است، نموده و کاررا تاجایی پیش می برد که در بخشی دیگر از نمایش به بهانه معرفی کارخانه پپسی به عنوان یکی از تفرجگاه‌های قدیمی تهران، مدعی آتش زدن سینماها در قبل از انقلاب توسط افراد مذهبی است و در آن چهره‌ای‌ خشن و غیرمنطقی از این‌ افراد، ترسیم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

عضو سابق هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح زاگرس درباره این اتفاق گفت: این موضوع تاسف بار است و متاسفانه به دلیل سیاست های وزارت ارشاد که در دولت اعتدال حاکم است چنین زمینه هایی فراهم می شود که در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب توسط به ظاهر هنرمندان مورد تمسخر و تحقیر قرار بگیرد و نسبت به جریان انقلابی و حرکت انقلابی ملت ایران اهانت کنند.

, صبح زاگرس,

ستار هدایت خواه افزود: براساس مبانی که معمولا وزیر ارشاد و به طور کلی دولت در عرصه فرهنگی و هنری دارند وقوع چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست و برخلاف تاکیدات مقام معظم رهبری که جلوی رخنه های فرهنگی را باید گرفت، خودشان زمینه ساز جریان های وابسته به دشمن در داخل هستند و حساسیت لازم را به رخنه و نفوذ فرهنگی ندارند و گاهی در این زمینه تسهیل گری می کنند که قابل تاسف است.

,

 نمایندگان مجلس، وزیر ارشاد و متولیان امورفرهنگی را مورد سوال و حتی استیضاح قرار دهند

,  نمایندگان مجلس، وزیر ارشاد و متولیان امورفرهنگی را مورد سوال و حتی استیضاح قرار دهند,

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مجلس و کمیسون فرهنگی مجلس باید به این موضوعات حساسیت نشان دهد و وزیر ارشاد و متولیان امورفرهنگی را مورد سوال و حتی استیضاح قرار دهند و چنانچه وزارت ارشاد مجوز داده باید مورد نظارت جدی قرار بگیرد و از اهرام های نظارتی که مجلس دارد جلوگیری کرده و با چنین حرکت هایی برخورد کند. 

,

وی بیان کرد: مشخص نیست اساسا نمایندگان مجلس فضای فرهنگی و هنری کشور را رصد می کنند یا خیر و اگر رصد می کنند آیا حساسیت لازم را دارند؟

,

نگاه فرهنگی در مجلس حاکم نیست

, نگاه فرهنگی در مجلس حاکم نیست,

هدایت خواه ابراز داشت: از باقی نمایندگان مجلس زیاد انتظاری نمی رود زیرا نگاه فرهنگی در مجلس حاکم نیست اما کسانی که مسئولیت پذیرفته اند و عضو کمیسیون فرهنگی شده اند حداقل برای اینکه بخشی از حقوقی که از مجلس می گیرند حلال باشد باید نسبت به موضوع نظارتی توجه جدی داشته باشند.

,

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: قوانین فرهنگی در مجالس کم است و دلایل خاص خود را دارد اما مجلس دو وظیفه اصلی قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد و الان که قوانین فرهنگی برای حل و فصل مسائل فرهنگی ناچیز است حداقل باید بعد نظارتی را در قالب های مختلفی که دارد تقویت کنند.

,

هدایت خواه تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس نمی دانند که این گونه اتفاقات در حوزه فرهنگی و هنری اتفاق می افتد فاجعه بار است و اگر می دانند که بدتر است و چنانچه عکس العملی نشان دادند باید ظهور و بروز پیدا کند تا مردم بدانندکه نمایندگان بر روی این موضوعات حساس هستند.

,

وی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارشاد فضا را برای هنرمندان مساله داری که سوابق انها مشخص است باز می کند تا ارزش های انقلاب را خدشه دار کنند نیز گفت: دلیل آن سیاست ها، نگاه حاکم در دولت فعلی و متولیان امور فرهنگی به ویژه وزیر ارشاد است که در عرصه فرهنگی و هنری حساسیت لازم  نسبت به رخنه فرهنگی جریان های وابسته به دشمن را ندارند.

,

هدایت خواه ادامه داد: از سوی دیگر بعضی منافع سیاسی آنها ایجاب می کند که از تمام جریان ها برای اینکه در عرصه سیاسی  رای اوری داشته باشند استفاده کنند و در واقع مصالح منافع ملی و انقلابی ما را فدای منافع سیاسی خود می کنند و اگر بخواهند نسبت به این افراد(به ظاهر هنرمند) مانع تراشی کنند و نگذارند ارزش ها و موضوعات را دچار خدشه کنند بر روی آرای انها تاثیر خواهد گذاشت.

,

 توجه به منافع سیاسی باعث شده که دولت از مسایل کلی کشور غافل شود

,  توجه به منافع سیاسی باعث شده که دولت از مسایل کلی کشور غافل شود,

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: توجه به منافع سیاسی باعث می شود که  دولت مسایل کلی کشور در عرصه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مورد غفلت قرار دهند و در حوزه فرهنگ اساسا قایل به اینکه باید نظارت جدی و ممیزی داشته باشیم نیستند و به نوعی قایل به اینکه کسانی در صدد نفوذ و رخنه فرهنگی  نبوده و خیلی از انها نیز قایل به تهاجم فرهنگی نیستند.

,

هدایت خواه گفت: اینها کسانی هستند که معتقدند تهاجم در عرصه فرهنگ در جهت تبادل است اما چون به سرعت انجام می شود ما توهم تهاجم را بر روی آن داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه