اخبار داغ

رییس شبکه دامپزشکی چناران:

۲۵۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری در چناران واکسینه شدند

۲۵۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری در چناران واکسینه شدند
رییس شبکه دامپزشکی چناران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ قلاده سگ در مناطق شهری و روستایی چناران علیه بیماری هاری واکسینه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمد سیاح در گفت‌وگو با ندای چناران از واکسیناسیون رایگان سگ‌های صاحب دار علیه بیماری هاری در چناران خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

رئیس شبکه دامپزشکی چناران در این خصوص اظهار داشت: به‌منظور مبارزه با هاری، کلیه سگ‌های صاحب دار شهرستان چناران به‌صورت رایگان واکسینه و قلاده گذاری می‌شوند.

,

وی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ قلاده سگ واکسینه شده‌اند و پیش‌بینی می‌گردد تا پایان سال جاری ۲ هزار و ۷۵۰ قلاده سگ واکسینه شوند.

,

وی افزود: هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و عامل آن ویروسی است و معمولاً با گازگرفتگی از حیوان مبتلابه حیوان دیگر و یا انسان منتقل می‌شود.

,

سیاح خاطرنشان کرد: هاری، بیماری خطرناکی است که ویروس از طریق بزاق آلوده پستانداران مانند سگ، گربه، گرگ، روباه، خفاش و حیوانات دیگر که معمولاً از طریق گازگرفتگی و یا یک زخم باز که با بزاق آلوده تماس پیدا کند به انسان منتقل می‌شود.

,

 رئیس شبکه دامپزشکی چناران بابیان اینکه فردی که توسط حیوان هار دچار گازگرفتگی شده در صورت عدم درمان و ابتلا به هاری محکوم به مرگ است، گفت: سگ یا گربه‌ای که مبتلا به هاری شود حداکثر به مدت 10 روز زنده می‌ماند و به مدت 5 تا 7 روز قبل از مرگ ویروس را در بزاق خود دارد و با گاز گرفتن می‌تواند ویروس را منتقل نماید

,

سیاح افزود: به‌منظور مبارزه با هاری کلیه سگ‌های صاحب دار به‌صورت رایگان واکسینه و قلاده گذاری می‌شوند که در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ قلاده سگ واکسینه شده اندو پیش‌بینی می‌گردد تا پایان سال جاری ۲ هزار و ۷۵۰ قلاده سگ واکسینه شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه