اخبار داغ

در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان مطرح شد؛

ارائه 40 هزار عنوان کتاب توسط 253 ناشر ملی و استانی/ اعلام جزئیات دریافت بن کتاب

ارائه 40 هزار عنوان کتاب توسط 253 ناشر ملی و استانی/ اعلام جزئیات دریافت بن کتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از حضور 253 ناشر ملی و استانی در پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با موضوع پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه از 26 آذر لغایت 1 دی ماه در مجموعه غدیر سمنان برگزار خواهد شد گفت: در پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان 253 ناشر مستقل و متمرکز از سراسر کشور حضور خواهند یافت.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به حضور 13 ناشر استانی در این نمایشگاه افزود: 120 نمایندگی انتشارات و 20 ناشر متمرکز در قالب 125 غرفه به ارائه کتب و سایر محصولات حوزه نشر خواهند پرداخت.

,

سوقندی ادامه داد: 40 هزار عنوان کتاب در 400 هزار جلد در نمایشگاه کتاب استان سمنان ارائه خواهد شد.

,

وی از تخصیص 350 میلیون تومان بن خرید کتاب به نمایشگاه کتاب استان خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با ناشران، تخفیف حداقل 30 درصدی برای خریداران کتاب در این نمایشگاه درنظر گرفته شده است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری برنامه های جنبی در این نمایشگاه اظهار کرد: کارگاه های آموزشی، نشست تخصصی شاعران، نشست اهل قلم و ارائه خدمات فرهنگی و هنری از مهمترین این برنامه ها خواهد بود.

,

سوقندی با بیان اینکه این نمایشگاه صبح روز یکشنبه 26 آذر طی مراسمی در سالن جهاد کشاورزی استان رسما افتتاح خواهد شد گفت: برای مراسم افتتاحیه نمایشگاه از مسئولان ارشد استان، ناشران و فعالان حوزه کتاب، خبرنگاران و اهالی رسانه دعوت به عمل آمده است.

,

وی در خصوص نحوه خرید بن کتاب نیز گفت: علاقه مندان علاوه بر زمان برگزاری نمایشگاه، می توانند تا 22 آذر ماه نسبت به پیش خرید بن کتاب از سامانه اقدام کنند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: برای عموم مردم بن های خرید کتاب به ارزش 50 هزار تومان و برای دانشجویان مقطع کارشناسی و بالاتر و نیز طلاب سطح 2 حوزه و بالاتر بن هایی به ارزش 100 هزار تومان ارائه خواهد شد.

,

سوقندی با اشاره به ظرفیت های استان سمنان برای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: وجود کتابخانه مرکزی نسبتا مجهز و بزرگ در سمنان، مشارکت بی نظیر مردم در طرح های کتابخوانی و موفقیت طرح اهدای کتاب در استان از علل آمادگی سمنان برای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب کشور است.

,

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با ضروری دانستن توجه رسانه ها به حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب نماد عقلانیت و خردورزی در یک جامعه است و تمام آسیب های فرهنگی موجود ناشی از بی توجهی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه کتاب امروز رقبای جدی پیدا کرده است تصریح کرد: توسعه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در نوع ارتباط خانواده ها با کتاب موثر بوده است.

,

سوقندی پیامدهای کتاب نخواندن را بسیار گران تر از هزینه های ناشی از نشر و فروش آن دانست و گفت: ممکن است کتاب گران باشد اما قطعا کتاب نخواندن بسیار گران تر از آن تمام خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: ضعف خانواده ها، نظام آموزشی و عدم مهارت لازم برای مطالعه از مهمترین عوامل کم توجهی به کتاب در جامعه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه