اخبار داغ

طالع نحس یک جاده در کهگیلویه وبویراحمد

خطر در کمین مردم روستاهای مرکزی دنا/جاده ای که زیرپایش خالی شد+تصاویر

خطر در کمین مردم روستاهای مرکزی دنا/جاده ای که زیرپایش خالی شد+تصاویر
خالی شدن زیر بستر تنها راه ارتباطی پنج روستای مرکزی شهرستان دنا و کم کاری پیمانکار طرح باعث شده که خطرات زیادی اهالی این روستاها را بویژه در زمان بارندگی تهدید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسفیر دنا؛ ایجاد و احداث جاده‌ها یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه یافتگی یک منطقه جهت ارتباط  آسان با سایر مراکز مهم کشور و حتی درون استانی بوده و نقش این آیتم در رشد و توسعه سایر عوامل موثر در توسعه همه جانبه و بی‌بدیل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر دنا,

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مواهب خدادادی و موثر در توسعه از جمله 20 درصد جنگل‌های زاگرس، 10 درصد آب‌های سطحی، 25 درصد تولید نفت کشور و وجود بیش از 2 هزار آثار تاریخی و بیش از 300 جاذبه دیدنی و گردشگری هنوز از شبکه حمل و نقل مناسب از جمله آزاد راه، بزرگراه، راه آهن و حتی توسعه خطوط حمل و نقل هوایی و ازجمله راههای روستایی درون استانی محروم است.

,

از طرفی همین موضوع باعث شده که این استان که به عنوان استانی چهار فصل در بین مسافران و گردشگران از آن یاد می شود هر ساله شاهد تصادفات ناگوار و فوت شهروندان و مسافران بر اثر نداشتن همین جاده های استاندار و ایمن باشد.

,

شهر نوپا و جوان سی سخت که به عنوان نگین سرسبز استان کهگیلویه وبویراحمد و مرکز شهرستان دنا شناخته می شود،نیز از این قاعده مستثنی بوده و به دلیل قرار گرفتن در پهنای قله های زیبای دنا و در فاصله چند هزار پایی از سطح دریا از وجود جاده های استاندار بی بهره است.

,

.

, ,

این شهر که به عنوان شهر برف آفتاب از آن یاد می شود و جاده دسترسی به آن یکی از قدیمی ترین جاده های مواصلاتی استان کهگیلویه وبویراحمد و از قطب های گردشگری جنوب ایران محسوب می شود به دلیل قرار گرفتن در مرکز راه های ارتباطی از قدیم الایام از اهمیت خاصی برخوردار بوده که یکی از احتیاج های اساسی مردم این شهر و گردشگران محسوب می شود.

,

عمده مشکلات جاده های مواصلاتی شهر سی سخت عرض کم، پیچ های تند، وجود چاله های متعدد، دست اندازهای غیر استاندارد،و حتی قرار گرفتن این مسیر ها در مکانهای صعب العبور بوده که  رفت وآمد را برای شهروندان آن سخت کرده است.

,

خطر در کمین شهروندان روستای مرکزی شهر سی سخت

,

در فاصله 5 کیلومتری شهر سی سخت و به سمت روستاهای تل سیاه،دهنو،سرمور،اقبال آباد و علی آباد وضعیت بغرنج و خطرناکی در انتظار روستانشیان این بخش است ،که هنوز از سوی مسئولان مربوط و اجرایی مرتفع نشده است.

,

, ,

, ,

بر اساس مشاهدات و تماس های مکرر اهالی این روستا، خالی شدن بستر زیر جاده مواصلاتی این روستاها باعث شده، که خطری غیر قابل پیش بینی ساکنان این روستا را در مواقع بارندگی تهدید کنند.

,

به گفته روستائیان این مناطق، در گذشته نچندان دور به دلیل احداث جدول آب کشی توربین های آبی مولد برق پل کلو، این جاده به وسیله پیمانکار دچار تغییراتی شد که همین موضوع باعث خالی شدن زیر بستر این جاده شده که پیمانکار موظف به احداث آن و ساخت دیوار حائل بوده که هنوز این اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

,

, ,

, ,

این جاده که امروز به عنوان پل ارتباطی بین چهار روستای مرکزی دنا از آن یاد می شود ، تنها راه اتصال آن به مرکز شهرستان دنا بوده که مسدود شدن آن می تواند صدمات زیادی را به اهالی این منطقه وارد کند.

,

ساخت دیوار حائل تنها جاده ارتباطی این روستاهای بخش مرکزی دنا با شهر سی سخت بیش از سه ماه راکد مانده و در طول این مدت رانندگان با رعب و وحشت از این جاده عبور میکنند.

,

همچنین به دلیل عبور و مروز زیاد از این جاده و وضعیت بغرنج آن هر دقیقه خطرات زیادی به دلیل ریزش و حتی خالی شدن بیشتر زیر بستر این جاده اهالی این روستاها را تهدید می کند.

,

, ,

, ,

فرماندار شهرستان دنا در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری به وضعیت این جاده اشاره کرد و گفت: ساخت دیوار حائل در این منطقه بر عهده پیمانکار شرکت برق بوده و باید در تسریع کار آن اقدام کند.

,

عباس بهشتی رو ابراز کرد: با توجه به ساخت تجهیزات در پایین این جاده و معیوبی این جاده بر اثر ساخت این تجهیزات، امروز پیمانکار موظف است که این جاده را ترمیم کند هرچند که فعلا به دنبال تکمیل و بهسازی این جاده است.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه