اخبار داغ

مدیر عامل شرکت آبفار هرمزگان خبرداد:

فعالیت18 سایت آب‌شیرین‌کن در هرمزگان/‌آب شرب 100 روستا با احداث 9 آب شیرین کن تامین می شود

فعالیت18 سایت آب‌شیرین‌کن در هرمزگان/‌آب شرب 100 روستا با احداث 9 آب شیرین کن تامین می شود
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با بیان اینکه تعداد 18 سایت آب‌شیرین‌کن 149 روستا را تحت پوشش دارد، گفت: 9 سایت آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 5 میلیون مترمکعب در سال جهت آب‌رسانی 106 روستا در حال ساخت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛عبدالحمید حمزه پور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به تعداد سایت های آب‌شیرین‌کن های فعال در استان، اظهار کرد: در حال حاضر 18 سایت آب‌شیرین‌کن در شهرستان‌های بندرلنگه، بندر خمیر، بندرعباس، قشم، بستک و جاسک فعال است و در سال بیش از 11 میلیون مترمکعب آب شرب توسط آب شیرین‌کن‌ها وارد چرخه تولید و بهره‌برداری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان کرد:این آب‌شیرین‌کن ها 149 روستا با جمعیتی بالغ بر 111 هزار و 457 نفر را تحت پوشش دارد  همچنین تعداد 9 سایت آب‌شیرین‌کن با ظرفیت تولید 5 میلیون مترمکعب در سال جهت آب‌رسانی 106 روستا و سرمایه‌گذاری 460 میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال ساخت است که در سال‌جاری و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

,

حمزه پور در خصوص آب‌شیرین‌کن‌های در حال مناقصه شرکت آبفار هرمزگان، گفت: پنج آب‌شیرین‌کن برای آب‌رسانی به 57 روستا با جمعیتی بالغ بر 46 هزار و 628 نفر با ظرفیت تولید پیشنهادی هفت هزار و 550 متر مکعب در حال برگزاری مناقصه است که پس از انتخاب پیمانکار وارد مرحله اجرایی می‌شود.

,

وی در ادامه افزود: تعداد هفت آب‌شیرین‌کن دیگر برای 37 روستا با جمعیتی بالغ بر 35 هزار و 256 نیز در دست مطالعه است.

,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: استان هرمزگان از استان های خشک و کم بارش در کشور به شمار می آید به گونه ای که میانگین بارش های استان معادل دو سوم بارش های کشور در حدود 180 میلیمتر به صورت سالیانه است.

,

حمزه پور تصریح کرد: از سوی دیگر به علت شرایط اقلیمی و طبیعی هرمزگان، همچنین وجود ساختارهای شور و گنبدهای نمکی در گستره بزرگی از استان به ویژه در مناطق غربی، شهرستان های این منطقه فاقد آب های سطحی و زیر زمینی شیرین هستند.

,

وی در رابطه با مجاورت برخی از روستاهای استان در کنار دریا و استفاده از آبهای شور، افزود: مجاورت استان هرمزگان با آب های خلیج فارس و دریای عمان همچنین قرار گرفتن قریب به 350 روستا با جمعیتی معادل 450 هزار نفر در فاصله تقریبی 10 کیلومتر از نوار ساحلی سبب شده شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان ناگزیر به استفاده از ظرفیت و پتانسل آب دریا و رودخانه های شور استان شده است.

,

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب روستایی هرمزگان اظهار کرد: انجام پروژه های شیرین سازی آب دریا با احداث ابشیرینکن ها و مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه ها و راهبردهایی است که شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در راستای آبرسانی به روستاهای فاقد منابع آب شیرین انجام می دهد.

,

حمزه پور خاطر نشان کرد: با تاکید استاندار هرمزگان مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت شیرین سازی آب های شور و توسعه آب شیرینکن ها در جهت حفظ و ماندگاری روستاها و همچنین وفاق و سلامت آنها از طریق تامین آب سالم و بهداشتی، احداث پروژه های آبشیرینکن از سوی شرکت آب وفاضلاب روستایی هرمزگان به عنوان یکی از استراتژی ها و راهبردهای محوری شرکت آبفا روستایی هرمزگان قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه