اخبار داغ

در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی مطرح شد؛

دولت برای اشتغال مردم مناطق زلزله‌زده برنامه‌ریزی کند/مردم در یاری‌رساندن به زلزله‌زدگان نقش بی‌بدیلی ایفا کردند

دولت برای اشتغال مردم مناطق زلزله‌زده برنامه‌ریزی کند/مردم در یاری‌رساندن به زلزله‌زدگان نقش بی‌بدیلی ایفا کردند
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه مردم مناطق زلزله‌زده علاوه بر مسکن، تمامی سرمایه‌های خود را هم از دست داده‌اند، گفت: دولت بایستی برای اشتغال مردم این مناطق برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در همان روزهای اول حادثه همه دستگاه‌ها را برای ارائه خدمت و کمک‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده بسیج کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

دری نجف آبادی اظهار کرد: اگرچه تاکنون با کمک‌های مردم و مسئولین تا حدی بحران را پشت سر گذاشته‌ایم ولی بایستی برای اسکان مردم زلزله هم اقدامات اساسی صورت بگیرد.

,

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم و مسئولین در مناطق زلزله باید برای مردم منطقه ملموس باشد، ادامه داد: باید به گونه‌ای با زلزله‌زدگان رفتار شود که آنان احساس تنهایی نکنند.

,

امام جمعه اراک با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات در مناطق زلزله‌زده گفت: این برنامه‌ریزی باعث تسریع در عملیات کمک رسانی و ارائه خدمات به مردم منطقه می‌شود و باید براساس یک برنامه زمان‌بندی شده خدمات اسکان زلزله‌زدگان به موقع ارائه شود.

,

دولت برای اشتغال مردم مناطق زلزله‌زده برنامه‌ریزی کند

, دولت برای اشتغال مردم مناطق زلزله‌زده برنامه‌ریزی کند, دولت برای اشتغال مردم مناطق زلزله‌زده برنامه‌ریزی کند,

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه مردم مناطق زلزله‌زده علاوه بر مسکن، تمامی سرمایه‌های خود را هم از دست داده‌اند، گفت: دولت بایستی برای اشتغال مردم این مناطق برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

,

استاندار مرکزی:

, استاندار مرکزی:,

مردم در یاری‌رساندن به زلزله‌زدگان نقش بی‌بدیلی ایفا کردند

, مردم در یاری‌رساندن به زلزله‌زدگان نقش بی‌بدیلی ایفا کردند, مردم در یاری‌رساندن به زلزله‌زدگان نقش بی‌بدیلی ایفا کردند,

سید علی آقازاده استاندار مرکزی گفت: عملکرد مردم ایران و استان مرکزی در کمک به مردم زلزله کرمانشاه بسیار عالی، بی نظیر و بی بدیل بود.

,

آقازاده با تاکید بر اینکه مردم در کمک به زلزله‌زدگان سنگ تمام گذاشتند، اظهار کرد: حضور خودجوش مردم برای کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده ثابت کرد که ملت ایران همچنان با روحیه انقلابی در صحنه هستند و تهدیدات دشمن بر وحدت و اراده آنان اثرگذار نیست.

,

وی یکی از دلایل عدم هماهنگی مناسب بین دستگاه‌های استان را در ارائه خدمات به مناططق زلزله‌زده، دستورات سازمان مرکزی آن‌ها عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل می‌طلبد مدیریت بحران استانداری مرکزی به عنوان محور، فعالیت ها را مدیریت کند.

,

 

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره):

, مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره):,

تعهد ساخت 110 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده به کمیته امداد استان

, تعهد ساخت 110 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده به کمیته امداد استان, تعهد ساخت 110 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده به کمیته امداد استان,

قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته تعداد 2 هزار و 600 واحد مسکونی در زلزله کرمانشاه آسیب دیده‌ااند.

,

موسی نژاد ادامه داد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده ساخت 110 واحد مسکونی زلزله زدگان غرب کشور به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی واگذار شده است.

,

وی اظهار کرد: برآور منابع مالی برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی تعهد شده این نهاد 33 میلیارد ریال است که این رقم از طریق مشارکت مردم خیر استان مرکزی تامین می شود.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) گفت: در زلزله کرمانشاه 56 هزار خانواده آسیب جدی دیدند که از این تعداد 20 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

,

وی بیان کرد: از حدود 500 کشته شده زلزله کرمانشاه 100 نفر از اعضای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بودند و این خانواده‌ها علاوه بر از دست دادن اعضای خانواده، منبع درآمدی هم ندارند.

,

 

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی:

, مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی:,

ارسال 221 محموله کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده توسط هلال احمر استان مرکزی

, ارسال 221 محموله کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده توسط هلال احمر استان مرکزی, ارسال 221 محموله کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده توسط هلال احمر استان مرکزی,

محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: از ساعات اولیه وقوع این زلزله، هلال احمر استان بلافاصله تجهیزات و امکانات لازم از جمله آمبولانس، نیروی تخصصی و امدادی، سگ های زنده یاب، تیم های واکنش سریع، اسکان اضطراری و آواربرداری را به کرمانشاه اعزام کرد.

,

محمدی اظهار کرد: در مجموع 75 تیم عملیاتی، اعزام دو گروه 15 نفره حمایت روانی، برپایی 49 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان انجام شده است.

,

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: در این مدت جمعیت هلال احمر 155 محموله از کمک های مردمی این استان را برای هموطنان زلزله زده ارسال کرد.

,

وی  ادامه داد: ارزش کمک های غیرنقدی مردم این استان به زلزله زدگان غرب کشور 600 میلیارد ریال برآورد شده است.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی:

, مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی:,

مرکزی؛ اولین استانی بود که عملیات اسکان موقت را در منطقه زلزله‌زده به پایان رساند

, مرکزی؛ اولین استانی بود که عملیات اسکان موقت را در منطقه زلزله‌زده به پایان رساند, مرکزی؛ اولین استانی بود که عملیات اسکان موقت را در منطقه زلزله‌زده به پایان رساند,

سرهنگ علی فراهانی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: سپاه روح الله استان مرکزی بلافاصله بعد از وقوع زلزله، گروه پیشرو را به منطقه زلزله زده اعزام کرد.

,

فراهانی اظهار کرد: سپس با حضور در روستاهای زلزله‌زده هدف آمار و ارقام جمعیت روستاها را به روز رسانی کرده و برای ساماندهی به خدمات ارائه شده به زلزله‌زدگان قرارگاه استان را در روستای «جابری» کرمانشاه مستقر کردیم.

,

وی ادامه داد: در قرارگاه انبارهایی برای نگهداری کمک های مردمی، و مکان‌هایی برای استقرار مرکز بهداشت و ... آماده کردیم.

,

 مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه اسکان موقت زلزله زدگان در اولویت قرار داشت، گفت: بسیج سازندگی سپاه روح الله با راه اندازی کانکس های ثابت و سیار در منطقه ای از دشت ذهاب که مسئولیت خدمات دهی و کمک رسانی به سپاه روح‌الله استان واگذار شده بود را در دستور کار قرار دادیم.

,

وی با تاکید بر اینکه در نخستین روز از هفته جاری عملیات اسکان موقت منطقه واگذار شده به سپاه استان به اتمام رسید، گفت: استان مرکزی رتبه نخست اسکان موقت زلزله زدگان را به خود اختصاص داد.

,

فراهانی با اشاره به اینکه 166 کانکس ثابت و سایر به منظور اسکان موقت در منطقه نصب شده است، ادامه داد:  همچنین 28 چشمه سروسی بهداشتی و 20 حمام هم نصب شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه احداث 250 واحد مسکونی به سپاه روح الله استان مرکزی واگذار شده است، افزود: بسیج سازندگی استان مرکزی عهده‌دار خدمات‌رسانی به 10 روستای مناطقه زلزله است.

,

فراهانی خاطرنشان کرد: سپاه روح‌الله کمک‌های مردمی را در قالب 70 دستگاه کامیون، 140 دستگاه تریلی، 478 وانت به منطقه زلزله‌زده ارسال کرده است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه