اخبار داغ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا:

برپایی ویژه برنامه شب یلدا نیازمند حضور پیشتیبان مالی است/ صله رحم بزرگ ترین سنت مردم در شب یلدا

برپایی ویژه برنامه شب یلدا نیازمند حضور پیشتیبان مالی است/ صله رحم بزرگ ترین سنت مردم در شب یلدا
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دورهم جمع شدن مردم، بیان خاطرات، حافظ خوانی ها، مولوی خوانی ها و دوره کردن کتاب هایی که هویت ملی ما را پیشتیبانی می کنند از سنت های مهم در شب یلدا محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛  در رابطه با اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا درشب یلدا، اظهار کرد: در حال حاضر هنوز برنامه ای به تصویب نرسیده است؛ البته پیش بینی هایی برای برپایی برنامه در این شب داشته ایم که باتوجه به مسائل مرتبط با کمبود بودجه در اداره ارشاد شهرستان به نتیجه نرسیده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا، با بیان اینکه به دنبال پشتیبان برای اجرای برنامه در این شب هستیم، تصریح کرد: اگر پشبیبانی برای برنامه حاضر شد؛ حتما برنامه شب یلدا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا برگزار خواهدشد؛ اما نبود پشتیبان احتمال نبود برنامه را تقویت خواهدکرد.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با مراسم های سنتی مردم شهرستان در این شب، عنوان کرد: اصل برنامه ها و مراسم ویژه ای که که یکی از خوبی های این شهر محسوب می شود، دور هم جمع شدن خانواده ها و شعرخوانی و صله رحم است.

,

جعفری ادامه داد: حافظ خوانی، شاهنامه خوانی از دیگر سنت های خوب در این شب است که ما در برنامه های سال گذشته ارشاد همه این مراسم های ویژه این شب را داشتیم.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا، مهم ترین مراسم این شب را جمع شدن مردم در کنار یکدیگر و نو شدن دیدارها دانست و خاطرنشان کرد: دورهم جمع شدن مردم در این شب طولانی، بیان خاطرات، حافظ خوانی ها و مولوی خوانی ها و دوره کردن کتاب هایی که هویت ملی ما را پیشتیبانی می کنند از سنت های مهم این شب محسوب می شود.

,

وی ادامه داد: می توان در بین برنامه های این شب دریچه ای رو به سفال شهرضا باز کرد و این هنر-صنعت را به این شب ارتباط داد.

,

جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با برنامه های کانون هایفرهنگی، مذهبی مساجد در شب یلدا، خاطرنشان کرد: هنوز کانون های شهرضا برنامه ای برای این شب درنظر نگرفته اند که البته هنوز فرصت باقی است و احتمال دارد اوایل هفته آینده برنامه های خود را به ما اعلام می کنند.

,

رئیس اداره ارشاد شهرضا با بیان اینکه اجرا یا عدم اجرای ویژه برنامه شب یلدا تا یکشنبه آینده به نتیجه خواهد رسید، گفت: البته در رابطه با جزئیات برنامه پیش بینی هایی صورت گرفته است و به دنبال این هستیمبا یک نگاه تازه تری به این قضیه نگاه کنیم.

,

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که یک سری خاطره گویی هایی از رزمندگان دفاع مقدس در برنامه احتمالی امسال داشته باشیم که برپایی این برنامه منوط به حضور پشتیبان خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه