اخبار داغ

نماینده مرزبانی تایباد:

احساس امنیت در مرزنشینان تقویت شده است

احساس امنیت در مرزنشینان تقویت شده است
نماینده مرزبانی تایباد گفت: مرزبانان هنگ مرزی شهرستان تایباد با تعامل مرزنشینان و سایر عوامل امنیتی توانسته اند بهترین امنیت را برای کشور به ارمغان آورده و احساس امنیت را در مرزنشینان تقویت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، به منظور آشنایی دانشجویان شهرستان تایباد با مرزهای کشور و مشاهده زحمات مرزبانان، امروز اردوی دانشجویی درس آشنایی با مفاهیم دفاع مقدس از حوزه استحفاظی مرزبانی درجه یک تایباد انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

سرگرد حمید رضا نوروزی نماینده مرزبانی شهرستان تایباد، در این بازدید ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان عنوان کرد: مرزبانان هنگ مرزی شهرستان تایباد با تعامل مرزنشینان و سایر عوامل امنیتی توانسته اند بهترین امنیت را برای کشور به ارمغان آورده و احساس امنیت را در مرزنشینان تقویت کنند.

,


وی با اشاره به همجواری با کشور افغانستان که مشکلات خاص خود را دارد و بدلیل حضور نیروهای چند ملیتی و غربی، بیشترین تولید مواد مخدر در آن انجام می شود، خاطرنشان کرد: به یاری خداوند و تلاش شبانه روزی مرزبانان کشور و هنگ مرزی تایباد، تمامی مرزهای حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد از امنیت کامل برخوردار است و مردم در نزدیکترین نقاط به مرز درحال انجام فعالیت های روزمره اقتصادی خود هستند.

,
,


سرگرد نوروزی افزود: درمواقعی به مسافرانی برخورد می کنیم که پس ازمراجعه و حضور درمرز و خاک جمهوری اسلامی ایران، سجده شکر بجای می آورند و خداوند را برنعمت امنیت سپاسگزارند.

,
,


خاطره از یک واقعیت درنقطه صفر مرز دوغارون

,
, خاطره از یک واقعیت درنقطه صفر مرز دوغارون,


وی با ذکر خاطره ای از یک راننده ترانزیت گفت: یک راننده ترانزیت که وارد خاک ایران شد، باتوجه به اینکه در پایانه مرزی پارکینک وجود دارد و شرایط نسبتا مناسبی برای استراحت و پارک تریلرها ترانزیت ورودی وخروجی در پایانه مرزی تعبیه شده، این راننده ترانزیت به محض ورود به خاک ایران، درنزدیکترین نقطه به مرز کنارکشیده بود و به بارکینگ  نرفته بود و در ورودی نقطه صفر، خوابیده بود؛ ماموران به این راننده تریلر مشکوک و از وی خواسته بودند که خودرو خود را به پارکینک منتقل و آنجا استراحت کنند اما با جملاتی از این راننده مواجه شدند که مامورین ترجیح دادند، مزاحم استراحت این راننده وکمکش نشوند.

,
,

وی افزود: راننده تریلر پاسخ داده بود "کمکم خیلی خسته بود و تمامی تلاش خود را کردم که از مرز افغانستان خود را به خاک جمهوری اسلامی ایران برسانیم، چراکه دربین راه درچندین محل با مشکل امنیتی مواجه شدیم. کمک راننده ام تاکنون به افغانستان سفرنکرده بود و در مسیر مرتب می گفت،  کجا می خواهیم استراحت کنیم با این ناامنی بین راهی، من درنزدیکی مرز ایران گفتم، الان به بهترین هتل می رسیم و همینکه که از مرز افغانستان خارج شدیم، به کمکم گفتم به بهترین هتل رسیدیم و در نقطه صفر مرز هردونفرمان خوابیدیم و توان حرکت به پارکینک رانداشتیم.

,

این راننده ترانزیت عنوان می کرد: کسی که به افغانستان سفرکند و سالم اگر برگردد، قدرامنیت ایران را می داند و برای ما ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران، مانند حضور درهتل پنج ستاره است.

,


لازم به ذکر است ، دانشجویان، علاوه بربازدید از پاسگاه مرزی دوغارون، از نزدیک با برجکهای دیده بانی، دستگاههای کنترلی الکترونیکی و اپتیکی،کنترل مرزی ، گلوگاه 17شهریور، ازنزدیک با سختی کارمرزبانانی که درسرما وگرمای طاقت فرسا، مشغول حراست ازمرزهای کشورهستند آشنا شدند وپس از بازدید ازمرز، باحضور درمنطقه ویژه اقتصادی دوغارون با فعالیت های اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ازنزدیک اشنا شدند.

,
,


دراین بازدید گلثومیان مدرس درس آشنایی بادفاع مقدس به نمایندگی ازمسئولین دانشگاه آزاد اسلامی تایباد ازخدمات مرزبانان هنگ مرزی تایباد و همکاری با اردوهای دانشجویی تقدیر و تشکر کرد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه