اخبار داغ

در جلسه هماهنگی مبارزه با بیماری آنفولانزای پرندگان استان مرکزی مطرح شد؛

شناسایی ۳ کانون بیماری آنفولانزای پرندگان /تجهیز تمامی کشتارگاه‌های استان به سردخانه

شناسایی ۳ کانون بیماری آنفولانزای پرندگان /تجهیز تمامی کشتارگاه‌های استان به سردخانه
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ سه کانون بیماری آنفولانزای پرندگان در استان شناسایی شده است، افزود: این سه کانون در شهرستان زرندیه شناسایی و کنترل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده، استاندار استان مرکزی، در جلسه هماهنگی مبارزه با بیماری آنفولانزای پرندگان گفت: برای جلوگیری از حوادثی همانند سال گذشته باید همواره آمادگی لازم را در برابر حوادث گوناگون داشته باشیم تا در زمان بروز حادثه شاهد کمترین میزان خسارت باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آقازاده اظهار کرد: برای اینکه امسال هم استان درگیر بیماری آنفولانزای پرندگان نشود لازم است قرارگاه زیستی در استان به ریاست مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی تشکیل و جلسات به صورت روزانه برگزار شود تا موارد لازم را موردی بررسی کنند.

,

وی با اشاره به اینکه تالاب میقان یکی از نقاط حساس در استان است، بیان کرد: برای اینکه کمترین خسارت از این تالاب متوجه استان شود، لازم است حریمی برای تالاب تعیین شود. البته این کار نیاز به کار کارشناسی دارد.

,

 

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

, مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:,

شناسایی 3 کانون بیماری آنفولانزای پرندگان در استان مرکزی

, شناسایی 3 کانون بیماری آنفولانزای پرندگان در استان مرکزی, شناسایی 3 کانون بیماری آنفولانزای پرندگان در استان مرکزی,

محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی از بیماری آنفولانزای پرندگان در سال گذشته خسارت های فراوانی را در صنعت طیور دید، گفت: باید مراقب باشیم امسال هم استان درگیر این بیماری نشود.

,

شانقی با اشاره به اینکه اولین گزارش بیماری در استان آذرماه سال گذشته اعلام شد، افزود: این بیماری 5 شهرستان اراک، شازند، خنداب، محلات و زرندیه را در استان مرکزی درگیر کرده بود.

,

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته 27 کانون بیماری در استان شناسایی شد، ادامه داد: بر اثر این بیماری 439 هزار قطعه مرغ در واحدهای صنعتی و 6 هزار 700 مرغ بومی در استان معدوم سازی شد.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، سال گذشته بیماری آنفولانزای پرندگان در استان 20 میلیارد تومان خسارت به همراه داشت.

,

شانقی با اشاره به اینکه در سال 96 سه کانون بیماری آنفولانزای پرندگان در استان شناسایی شده است، افزود: این سه کانون در شهرستان زرندیه شناسایی و کنترل شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه بیماری آنفولانزای پرندگان واگیردار است، بیان کرد: این بیماری توسط یک پرنده فروش به زرندیه منتقل شده است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: بر اساس آسیب شناسی که از شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان در استان انجام شده ورود پرندگان مهاجر، وجود تالاب و ایستگاه برای اقامت پرندگان مهاجر، تراکم بالا در واحد پرورش، عدم پوشش بیمه‌ای مناسب از مهمترین دلایل است.

,

 

,

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی:

, مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی:,

تجهیز تمامی کشتارگاه‌های استان به سردخانه 

, تجهیز تمامی کشتارگاه‌های استان به سردخانه , تجهیز تمامی کشتارگاه‌های استان به سردخانه ,

مجید عسکری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی، تالاب میقان اراک را یکی از نقاط حساس استان عنوان کرد و گفت: اگر برای این منطقه تصمیمات اساسی گرفته نشود مشکلاتی را در بخش های مختلف برای استان به وجود خواهد آورد.

,

عسکری با اشاره به اینکه کارخانه سولفات سدیم مستقر در تالاب میقان مشکلات فراوانی را برای تالاب به وجود آورده است، بیان کرد: این کارخانه اکو سیستم و دبی آب تالاب را تغییر داده و لازم است با یک برنامه ریزی مناسب مدیریت شود.

,

وی با تاکید بر اینکه تالاب میقان سال گذشته به عنوان کانون بیماری پرندگان در استان شناسایی شد، ادامه داد: با بهره‌گیری از تجربیات سال گذشته، برنامه‌ریزی لازم را برای مقابله با شیوع این بیماری در سال جاری در دستور کار قرار داده‌ایم.

,

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی تجهیز تمامی کشتارگاه‌های استان به سردخانه را تنها مزیتی شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان در سال گذشته برای استان دانست و گفت: این موضوع باعث شد تا کاری که قرار بود ظرف 10 سال انجام شود در مدت شش ماه به سرانجام برشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه