اخبار داغ

مدیر کل امور بانوان استانداری همدان:

دولت سهم مدیریتی زنان در دستگاه‌های اداری را 30 درصد اختصاص داده/لزوم توجه شهرستان‌ها برای پرداخت سهم زنان از این امر

دولت سهم مدیریتی زنان در دستگاه‌های اداری را 30 درصد اختصاص داده/لزوم توجه شهرستان‌ها برای پرداخت سهم زنان از این امر
مدیر کل امور بانوان استانداری همدان گفت: دولت دوازدهم 30 درصد از سهم مدیریتی در دستگاه‌ها و نهادها را به زنان داده که هنوز در برخی از شهرستان‌ها محقق نشده است و می‌طلبد فرمانداران در این زمینه بیشتر توجه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ پیش از ظهر امروز کارگروه بانوان، خانواده و امور جوانان شهرستان اسدآباد به ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری همدان تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال؛,

در این کارگروه که بیشتر اعضای آن به گزارش عملکرد حوزه کاری خود پرداختند، با انتقاد فرماندار شهرستان مواجه شد و گفت: در این کارگروه که مختص بانوان است، باید بیشتر به مسائل و مشکلات این حوزه پرداخته شود.

,

حسین افشاری با اشاره به نبود اعتماد به نفس زیاد در بین جامعه بانوان بر ارتقاء خودباوری آنان تأکید کرد و گفت: یکی از دلایل مهم اشتغال، آسیب‌های اجتماعی و نظام سلامت جامعه ناشی از فرهنگ حاکم بر جمعه است که می‌طلبد در زمینه تقویت این فرهنگ عمومی گام برداشته شود.

,

وی تصریح کرد: براساس آمار پایش دانشگاه تهران، در شهرستان اسدآباد 76 درصد از خانواده‌ها مایل هستند که فرزندان خود شغل پزشکی، وکالت و یا کار دولتی وارد شوند و 3 درصد از خانواده‌ها تمایل دارند که شغل فرزندانشان آزاد باشد.

,

*تنها 3 درصد خانواده‌های اسدآبادی تمایل دارند فرزندانشان شغل آزاد داشته باشند

, *تنها 3 درصد خانواده‌های اسدآبادی تمایل دارند فرزندانشان شغل آزاد داشته باشند,

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بانوان از سرمایه‌های اصلی جامعه هستند، افزود: امروز یکی از بانوان شهرستان اسدآباد به عنوان مدیر اداره مسکن و شهرسازی شهرستان است.

,

وی با اشاره به وجود مجموعه بدنسازی بانوان در مرکز شهر اسداباد گفت: می‌طلبد که بانوان در حوزه ورزشی بیشتر پای کار باشد و دیگران را نیز به انجام امور ورزش تشویق کنند.

,

در این نشست سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد هم با بیان اینکه نیمی از جامعه این شهرستان را بانوان شکل می‌دهند، گفت: 85 نفر مبلغ در سطح این شهرستان وجود دارد.

,

*فعالیت 15 مداح خواهر در اسدآباد

, *فعالیت 15 مداح خواهر در اسدآباد,

حجت اسلام سیدمجید موسوی تصریح کرد: در این شهرستان 17 هیأت مذهبی و 15 مداح خواهر فعالیت دارند که این هیأت‍‌ها نقش مهمی را در بتبین انقلاب دارند.

,

وی از اعزام 40 نفر از خواهران حوزه علمیه، مداحان و بانوان حوزه فرهنگی به استان قم خبر داد و گفت:  در این شهرستان 12 جلسه قرآنی ابلاغی و 30 جلسه قرانی غیر ابلاغی برگزار شده و در حال برگزاری است.

,

مدیر کل امور بانوان استانداری همدان هم با اشاره به اینکه در دولت دوازهم بنابر این شد که 30 درصد از سهم مدیریتی در دستگاه‌ها و نهادها را به زنان بدهند، اظهار کرد: این امر چندان به آن بها داده نشد و زمانی که کسی را برای مدیریت نهادی معرفی می‌کردیم، می‌گفتند که سابقه کار ندارد که متأسفانه اجازه ای به آنان داده نشد که مدیر دارای سابقه شوند.

,

دوروزی  تأکید کرد که امیدواریم امر استفاده از زنان در مدیریت دستگاه‌های اداری و دولتی در شهرستان اسدآباد هم محقق شود.

,

*زنان بدسرپرست را به لحاظ حمایت شغلی دریابید

, *زنان بدسرپرست را به لحاظ حمایت شغلی دریابید,

وی در بخشی از سخنانش به اشتغال زنان بدسرپرست اشاره کرد و گفت: تقریبا" زنان سرپرست خانوار از سوی نهاد کمیته امداد نیم چه حمایتی می‌شوند و اما زنان بدسرپرست که آمار دقیقی یا از آنها نداریم و یا می‌توانیم بگیریم، در معرض آسیب بیشتری هستند و نیاز به حمایت دارند.

,

مدیر کل امور بانوان استانداری همدان با تأکید بر شناسایی اولویت نیازهای شهرستان گفت: شهرستان اسدآباد که یک شهر دانشگاهی است باید بیشتر در حوزه سلامت فعالیت داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه باید امور بانوان بیش از پیش توجه شود، گفت: این امر باید از  دغدغه‌های مدیران آقا هم باشد چرا که آنان هم هردام به نوعی یک بانو در کنار خود دارند حال این بانو همسر یا خواهر یا مادر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه