اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد؛

هنوز به نقطه مطلوب در اقتصاد دریا محور نرسیده ایم/ ترانزیت دریایی ارزآوری 35 میلیارد دلاری دارد

هنوز به نقطه مطلوب در اقتصاد دریا محور نرسیده ایم/ ترانزیت دریایی ارزآوری 35 میلیارد دلاری دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: با وجود بیش از پنج هزار کیلومتر نوار ساحلی به اقتصاد دریا محور توجه ای نشده و تاکنون به نقطه مطلوب استفاده از این ظرفیت ها نرسیده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور در مراسم افتتاح نوزدهمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی کیش با اشاره به اینکه قدم های ارزشمندی در برنامه ششم توسعه در توجه به صنایع دریایی شده است اظهار کرد: در بند الف تبصره 4 قانون برنامه ششم سالیانه 65 میلیارد دلار موضوع جذب سرمایه گذاری های خارجی به روش های مستقیم و غیر مستقیم از طریق فاینانس و روش های مختلف تامین منابع مالی مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

عضو کمیسیون صنایع و معدن کیش با تاکید بر اینکه به اقتصاد دریا محور خیلی توجه نکرده و به نقطه مطلوب نرسیده ایم، افزود: محور و اولویت های فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در دریا نفت و گاز است  و پیشرفت های قابل ملاحظه ای در حوزه صنایع دریایی نظامی داریم.

,

مقدسی  با تاکید بر اینکه موضوع صنعت نفت و گاز دریایی در ایران پیشینه بیشتری دارد عنوان کرد: ما فرصت ها و منابع بسیاری را صرف این نفت و گاز در دریا کرده ایم اما مبحث صنایع دریا محور  باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت های دریای خزر نیز خوب استفاده نکرده ایم،ادامه داد: گردشگری دریای خزر نیز از مواردی است که به آن توجه نشده اگر چه در شیلات قدم هایی برداشته شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری است.

,

نماینده مردم اراک  تاکید کرد:دریا یکی از مزیت های مهم کشور است زیرا کشورهای بسیاری در اطراف ما هستند که محصور در خشکی بوده و راه به دریا ندارند و با یک محاسبه سرانگشتی در بحث ترانزیت و استفاده از ظرفیت ترانزیت دریایی کشور سالیانه 35 میلیارد دلار عایدات می توانیم از آن ها داشته باشیم.

,

نوزدهمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی کیش روز گذشته با حضور فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران ، معاون وزیر دفاع، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سفیر هلند در ایران، فعالان عرصه دریایی و دریانوردی کشور در مرکز همایش های بین الملتی کیش برگزار شد.

,

نوزدهمین نمایشگاه و همایش بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش از قدیمی ترین و معتبرترین نمایشگاه بین المللی دریایی در کشور است که برای نهمین بار در جزیره کیش برگزار می شود.

,

در نوزدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش صنایع حمل و نقل دریایی، شیلات، انرژی های نفت و گاز فراساحلی، زیر ساخت های بنادر و کشتیرانی، صنایع ساخت و تعمیر کشتی، خدمات دریایی و بندری، سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات دریایی، شیلات و ابزی پروری، اقیانوس شناسی و علوم جوی، خدمات مشاوره فنی و مهندسی و تحقیقات و آموزش دریایی حضور دارند.

,

جزیره کیش با مساحت ۹۱٫۵کیلومتر مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس سالانه میزبان بسیاری از نمایشگاه ها و همایش های ملی و بین المللی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه