اخبار داغ

امام جمعه قزوین:

زیر ساخت‌های حوزوی بر اساس مهندسی الهی ساماندهی شود / پرورش متفکر در اولویت برنامه‌های حوزه قرار گیرد

زیر ساخت‌های حوزوی بر اساس مهندسی الهی ساماندهی شود / پرورش متفکر در اولویت برنامه‌های حوزه قرار گیرد
امام جمعه قزوین در دیدار مدیران و اساتید مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام قزوین گفت: زیر ساخت‌های حوزوی بر اساس مهندسی الهی ساماندهی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در دیدار مدیران و اساتید مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام قزوین اظهار کرد: نباید ورود به عرصه طلبگی بر اساس نیازهای مادی و شهرت اجتماعی صورت بگیرد، بلکه باید با هدف خدمت به مردم و دین خدا انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی با تأکید بر اینکه باید موافقت اصولی کارها را از خداوند بگیریم، افزود: خداوند فرمود برای خدا قیام کنید و سپس تفکر کنید و اگر اینگونه عمل کنیم در ظرف فکر ما چیزهایی را جاری می‌کند که خودش می‌پسندد.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید زیر ساخت‌های حوزوی را بر اساس مهندسی الهی ساماندهی کنیم، تصریح کرد: باید با نیت‌های الهی ائمه جماعت در مساجد منصوب شوند تا گره گشایی از کار مردم، تربیت نیروهای مؤمن و پاسخگویی به شبهات انجام پذیرد.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه قزوین با بیان اینکه دوره‌های مطالعاتی در حوزه‌ها باید هوشمندانه و به منظور تربیت استاد و انسان متفکر صورت بگیرد، اضافه کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که خود مطالعه، ملکه طلبه‌ها شود بلکه برنامه‌ریزی‌ها باید به پرورش متفکر منتهی شود.

,

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: برنامه‌های مطالعاتی باید مطالعه کننده را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه آماده کند و برای تحقق این هدف لازم است برنامه‌های مطالعاتی حوزه‌ها رویکرد جدی‌تری را برای پرورش متفکر داشته باشد.

,

وی بر حضور حداکثری در نمازهای جمعه تأکید کرد و افزود: ضروری است طلاب و روحانیون شرکت در نمازهای جمعه و جماعت را در اولویت قرار دهند زیرا این امر مهم دینی مورد تأکید خداوند است.

,

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین اظهار کرد: خوب است مدارس علمیه در اصول و مبانی حوزوی، اصول و مبانی مشترک داشته باشند اما ضروری است هر مدرسه‌ای مجالی داشته باشد تا سلایق، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی را داشته باشد و کارها صرفاً بخشنامه‌ای پیش نرود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه