اخبار داغ

آبشار یاسوج؛ جلوه‌ای از شگفتی طبیعت کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

آبشار یاسوج؛ جلوه‌ای از شگفتی طبیعت کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر
آبشار یاسوج نمایش جلوه‌ای از طبیعت زیبا و بکر استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ در شمال خاوری و در فاصله سه کیلومتری شهر یاسوج پس از عبور از حاشیه درختان و باغ‌های سرسبز سیب، گردو، بلوط و چنار به آبشاری می‌رسیم که سرچشمه‌های زلال آن از دل کوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس جوشیده و با جاری شدن بر سینه سنگی بستر کوهستان جلوه‌هایی از طبیعت زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد را به نمایش می‌گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

در طول مسیر تا پای آبشار تفرجگاهی شکیل و زیبا و هماهنگ با طبیعت منطقه احداث شده است و زیبایی ویژه‌ای به این مکان بخشیده است.

,

در حاشیه همین تفرجگاه، آلاچیق‌های زیبایی جهت استراحت و پذیرای مدعوین برپا شده است که هرگوشه آن جلوه‌ای از فرهنگ و هنر بومی سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

,

این آبشار که ارتفاع آن تقریباً به طول 10 متر است به همراه پارک جنگلی که در حاشیه آن قرار دارد همه ساله پذیرای مهمانان و مسافران زیادی است که از صفا و طراوت باغ‌ها و گل‌های معطر اطراف آن و همچنین آب و هوای طبیعی و سالم آن بهره می‌برند.

,

باید گفت یاسوج پایتخت طبیعت ایران زمین، آبشاری را میزبانی می‌کند که ترنم زلال چشمه‌هایش خواب را از چشم‌ها می‌رباید.

,

چشم‌انداز این آبشار نهرهای آب در بستر مارپیچ، باغ‌های میوه، مراتع سرسبز و پراز گل‌های رنگارنگ است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌سازد.

,

اینجا جوشش چشمه از دل پر سخاوت صخره‌‌ها تصویری مناسب از همزیستی و صمیمیت است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه